AMERİCAN HORROR STORY

by - 10/02/2017


Uzun süredir beraber dizi incelemesi yapmıyorduk. O halde şimdi tam zamanı! Bugün lise yıllarımda heyecanla takip ettiğim dizi olan American Horror Story'den bahsedeceğim. Korku, gerilim, psikoloji gibi temaların inanılmaz hoşuma gittiği yıllardı. Hala çok seviyorum fakat ergen olunca daha ilginç geliyordu bana. Bundan dolayı American Horror Story ile karşılaşınca hiç düşünmeden izlemeye başladım. İlk sezonu beni çok fazla tatmin etmemişti korku açısından. Çünkü gerek cahilliğim ve gerek dizinin kendini pazarlamasından kaynaklı korkudan altıma sıçacağım tarzı bir şey olduğunu düşünmüştüm. Ve bunun film değil de dizi şeklinde yapılmış olması daha da heyecanlandırmıştı beni. Fakat ilk sezon benim beklentimin epey altında kaldı. Oldukça klişe bir konunun sınırları içinde geçiyordu. Buna rağmen ilginç, beklenmedik olayları da seyirciye sunmayı başarabilmişti. İlk sezondan itibaren dizinin kendine has bir tarzı olduğunu kavrıyorsunuz. Benim beklediğim gibi saçma bir korku hikayesinin üzerinden gitmiyorlardı. Özellikle rahatsız edici ögeleri fazlasıyla barındırarak psikolojik gerilim tarzında ilerlemeyi tercih etmişlerdi. Diziyi izleyip bırakmayın derim. İlerleyen sezonlarda tarzını ve duruşunu daha çok belli ediyor.


Her sezon farklı bir hikayeyi ele aldığı için sıkılmadan izleme şansını elde ediyorsunuz. Bazı sezonlar daha heyecanlı bazı sezonlar daha durağan fakat ilginçliğinden hiçbir şey kaybetmiyor. Bu nedenle yeni sezonu heyecanla bekliyor, yeni karakterleri görmek için sabırsızlanıyorsunuz. Dizinin ana kadrosu çok fazla değişmiyor. Her sezon var olan birkaç oyuncu var ve ben onların performansını oldukça beğeniyorum. Genel olarak oyuncu seçimleri çok başarılı. Verilmesi gerekilen enerjiyi izleyiciye geçirebildiklerini düşünüyorum. Sahneler, sahne geçişleri, tema hepsi oldukça başarılı. Dizi gerçekten profesyonel bir biçimde hazırlanıyor. Sahnelerin ve hikayelerin ardına baktığınızda çeşitli felsefi çıkarımlarda bulunmanız mümkün. Anlatılmak isteneni dikkatlice görmek gerekiyor yalnızca. Bu nedenle benim sevdiğim dizilerin arasına girmiş durumda.


Şuan 7 sezondan oluşuyor. Kurguya hiç değinmiyorum çünkü dediğim gibi her sezon farklı bir hikayeyi ele alıyor. Bütün senaryo, karakter değişiyor. Bu nedenle sezonları özetlemeye kalkarsam işin içinden çıkamayız. Bölümler ise yaklaşık 60 dakika sürüyor. Bence süre olarak yeterli. Bazen daha fazlasını bile istiyorsunuz. Ben izlemeye başladığımda bir türlü durduramıyorum kendimi. Nereye gidecek sonu ne olacak diye düşünmekten alıkoyamıyorum. Bu nedenle bir oturuşta sezon bitirdiğimi bilirim. Uykusuzluktan dolayı pes etmeme çok az kalmıştı. Ama başardım dostlar!
Eğer ilginç bir dizi arıyorsanız, klişe konulardan sıkıldıysanız size American Horror Story'e bakmanızı öneririm. Bence pişman olmayacaksınız. Özellikle korku kategorisine bayılıyorsanız benim gibi bu diziyi de çok seveceğinize eminim. Umarım izlerken keyif alırsınız. Eğer zaten izlediyseniz de yorum bırakmayı unutmayın. İyi seyirler :)

BU YAZILARA DA BAKMALISIN!

5 yorum

  1. Bir kaç bölüm izlemiştim. 80'li yıllarda çok ünlü olan Twilight Zone serisine şapka çıkarıyor. Bence güzel bir seri. Ancak seni fazlasıyla rahatsız edecek olan Kingdom'u öneriyorum. Tabi bulabilirsen :) bu arada instagramda hala sigara içtiğini gördüm esefle kınıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kingdom'u bulmaya çalışacağım. Merak ettim sen bahsedince... İstediğin oluyor, bırakıyorum. Sağlıkla alakalı problemler yaşamaya başladım. Nazarın değdi sonunda! :))

      Sil
    2. Bi düşünelim... Yaşasınn diye böğürsem nazar değdi seviniyor hayvan diyebilir.. Hmmm. Sigarayı bırakıyor diye diye sevinsem öyle bir böğürdüm ki alt üst komşular şikayete gelir. Ben en iyisi Simpsonlar daki o uyuz patron gibi ellerimi ovuşturarak sevineyim :) Burnuma sivilce koymama bile gerek yok aynı ben zaten :) İnsta da takipteyim bakalım bırakmış mısın :)

      Sil
  2. hımm alayım listeye duydum da izlemedimdi :) ne diziler var yaa izle izle bitmiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi havuzu gerçekten derin. Hepsini izlemeye çalışmak insanı yoruyor. Hoşuna giderse bir bak ama.

      Sil