18 YAŞINDAN ÖNCE CİNSELLİK

by - 10/19/2017


Cinsellik hayatımızda var olan bir ihtiyaçtır. Ahlaki ve toplumsal normları kenara bırakıp biyolojik açıdan değerlendirecek olursak varlığını her yaşta ve her konumda sürdürmeye devam edecektir. Cinselliğin yalnızca üreme amaçlı gerçekleşmediğini de ele alacak olursak insanlık için yemek yemek, su içmek, nefes almak kadar önemli olduğunun altını çizebiliriz. Fakat bugün cinselliği genel sınırları itibariyle ile değil 18 yaşından küçük olan genç arkadaşlarımız açısından değerlendireceğiz. Peki, neden böyle bir konuyu tartışma gereği duydum? Açıkçası bu başlığı youtube platformunda izlemiş olduğum bir videoda gördüm. Videoyu izleyip altındaki yorumları okuduğumda her kafadan farklı bir sesin çıktığına şahit oldum. Ki bu da gayet normal, her insanın farklı düşünceleri ve bakış açısı vardır. İşin doğru mu yanlış mı boyutuna geldiğimizde iki farklı görüşün birbiriyle çatıştığını anladım. Fakat büyük bir kısım tahmin edersiniz ki yanlış olduğu yönündeydi. Elbette yanlış olduğu fikri cinselliğin zina ile ilişkilendirilmesinden kaynaklanıyordu. Fakat ben bugün yanlış mı doğru mu kısmını geçip işin neticesine varmak istiyorum. Kimse durumun ciddiyetini anlamıyor ve bu yönde yorum yapmıyor. Yapılan yorum zina haramdır algısından öteye geçmediği için 18 yaşından küçük olan arkadaşlarımızın cinsel hayatının hem psikolojik hem de toplumsal etkilerini tartışmaktan oldukça uzağız. Özellikle bizim toplumumuzda bu tarz tabuları masaya yatırıp açık seçik hakkında bir beyanda bulunmak oldukça güç. Dolayısıyla okumuş olduğum yorumların tek tip bakış açısına sahip olması beni şaşırtmadı.
Benim jenerasyonum cinsellik ve 18 yaşından önceki cinsellik fikrine alışıktır. Çünkü yaşadığımız dönem ve çevre itibariyle bu olayın ütopik değil gerçek olduğunu biliriz. Bizzat şahit olmuşuzdur ya da gıybet ortamlarında bahsi geçmiştir. Hiçbir zaman bu senaryonun ana karakteri değilizdir ama bir arkadaşımızın arkadaşı yaşamıştır muhakkak. Durum böyle olunca bizden büyük olan insanların şaşkınlığını yaşamaz, doğal karşılarız. Cinsellik konusu benim jenerasyonumla beraber artık zincirlerini kırdı diye düşünüyorum. Bu konuşulmaması, saklanması gerekilen bir olaydan çıkıp gayet rahat bir biçimde kaç santimdi şeklindeki muhabbetlere dönüştü. Erkekler arasındaki soyunma odası muhabbeti ezelinden beri vardı belki ama kızlar arasındaki bu gıybet ortamı da bu yönde şekillenmeye başladı. Korkmadan, utanmadan birliktelikler yaşanıp arkadaşlarla paylaşılır hale geldi. Bu ortam doğduğundan beri cinsellik tabuları yıkıldı ve cinselliğe bakış açısı değişti. Bu toplumun tümü için geçerli değil elbette. Yine aynı şekilde tüm genç nesil için de geçerli değil. Ben geneli ele alarak konuşuyorum. Bunun en büyük etkilerinden biri de erkeklerin bakış açısının değişmesidir bence. Yeni neslin derdi bakire kız bulmak olmadığından bekaret algısı çöktü. Çünkü evliliğe olan bakış açısı farklı bir yöne saptı. Hayatımızın temelinde evlilik ve unsurları yer almadığından kırmızı kurdele bağlama geleneğinden uzaklaştık. Bu nedenle kızların üzerindeki aman bakire kalmalıyım, bakire olmalıyım baskısı etkisini yitirmeye başladı. Böylelikle yaşanan ilişkilerde cinsellik de ön plana çıktı. Günümüzün şeması bu yönde. Bilmeyenlere duyurulur!
18 yaşından önce cinselliğin yaşandığı malumunuz. Bunun doğru mu yanlış mı olduğunu tartışmak istemiyorum açıkçası. Yaşanıyor mu? Yaşanıyor! Engelleyebilir misiniz? Kesinlikle hayır. Çünkü devir değişti. Ne kadar geleneksel olursanız olun değişimin gerçekleştiğini görmek ve kabullenmek zorundasınız. Buna karşı çıkamazsınız. Dolayısıyla oturduğunuz yerden ahkam kesip yapmayın, etmeyin, zina haramdır, cenehhemde yanacaksınız demek bir işe yaramıyor. Yapılması gerekilen çocuklarınızı kontrol etmektir. Onlarla arkadaş olup yaşadığı bu tecrübeyi size anlatacak kadar güven vermeniz gerekiyor. Bu kısım çok önemli. Çünkü ortalık sapık kaynıyor arkadaşlar! Kızınız veya oğlunuz bunu erken bir yaşta yaşamış olabilir. Deneyimsiz olduğu için bazı olayların farkında değildir ve bunlar beraberinde çeşitli problemler getirir. Siz bir büyük olarak kontrolü ve çocuğunuzun güvenliğini sağlamak için ne yaptığını bilmelisiniz. Bunu da ancak çocuğunuzla iyi bir iletişim kurduğunuzda sağlayabilirsiniz. Kızınızı iffetini koru yoksa seni öldürürüm kafasıyla yetiştirirseniz ya da onu cinsellik konusunda korkutursanız sizden gizleyecektir yaşadıklarını. Örnek olarak; bir erkekle beraber olur, seks videosu veya çıplak fotoğrafları çekilir daha sonra bu erkek onu tehdit eder gibi bir senaryo ile kızınız karşılaştığında ne yapacak? Size söyleyemez korkusundan, tehdit ile daha kötü şeyler yapmak zorunda kalabilir ve başı daha da büyük bir derde girebilir. Bu durum çok daha tehlikeli. Bu yaşlarda bu tarz örnekler oldukça fazla. Dolayısıyla hem genç arkadaşlarım birlikte olduğu insanlara dikkat edip önce kendi güvenliğini sağlamalı. Hem de aileleri bu tarz konuları konuşup çocuklarına eğitim vermeli. Cinsel ilişkide korunma yöntemleri, cinsellik ile bulaşan hastalıklar gibi konular konuşulmalı ve çocuklar bilgilendirilmeli. Ben de kısaca bu noktaya değinip 18 yaşından küçük arkadaşları uyarıyorum. Prezervatif diye bir şey var! Sizin için en uygunu bu arkadaşlar. Geri çekme yöntemini unutun! Doğum kontrol hapı da kullanmaya yanaşmazsınız. Ertesi gün hapı zaten pahalı. Prezervatif mutlaka kullanın. Cinsel hastalıkların bir çoğunun bulaşmasını önler ve hamile kalmazsınız. Nasıl hamile kalınır sorusunu sorup araştırın ayrıca. Ortalıkta cahil cahil dolaşıyorsunuz. Hamile kalmak için doğum oranının yüksek olduğu günler var ve bunlar regl düzeninize göre belli oluyor falan. Bu tarz bilgileri jinekolog ile görüşmeniz çok iyi olur. Ama utanacağınız için yapmazsınız, interneti bu amaçla kullanabilirsiniz mesela. Bekaret, cinsellik, korunma yöntemleri, kızlık zarı vs konularında bilgili olduğunuzu varsayarak devam ediyorum. Bu tarz konuların eğitimi maalesef düzgün bir biçimde verilmiyor. Burada iş ailelere düşüyor, lütfen yobazlığı bırakıp güzelce her şeyi anlatın.
Tabi cinsellik hayatımıza girince diğer dürtüler de ortaya çıkmaya başlıyor. Öncelikle kadın olmak kavramıyla savaşıyorsunuz o dönemde. Genç bir yaşta, henüz karakterinizin oturmadığı, kendinizi tam anlamıyla keşfetmediğiniz bir zamanda bu deneyimleri yaşayınca bir bocalama evresi gelebilir. Kadınlığın yalnızca cinsellikle alakalı olduğunu düşünebilirsiniz. Amacınızın erkekleri etkilemek ve onların ilgisini çekmek gibi yanlış bir düşünceye kapılabilirsiniz. Ne kadar güzel ve yetenekli olduğunuz kaç tane erkeğin dikkatini çektiğinizle doğru orantılı değil ne yazık ki. Keşke işler o kadar basit olsa! Bu bakış açısından dolayı giydiğinizden tavırlarınıza her şey basitleşiyor kızlar. Bomboşsunuz yani! Tek iyi olduğunuz nokta cinsellik ve koyu ruj sürebilmek. Allah aşkına gidin sanatla falan ilgilenin azıcık ya. Erkeği etkilemenin yollarını okuyacağınıza klasiklere göz gezdirin. Cinsellik olmalı, batılılaşalım falan dedim de salaklaşalım demedim. Kendinize gelin! İstediğinizi yapın güvenli bir şekilde ama hayatın bir de diğer taraflarına odaklanın. Mesela eğitim... Dans, müzik ya da spor gibi hobilere odaklanın. Dediğim gibi sanat, felsefe konularında kendinizi geliştirin. Bir şey olma çabasına girip cinsellikle beraber bir erkeğin kadını olma düşüncesinden ayrılın. Ve en nihayetinde hala Türk toprakları sınırları içerisinde yaşadığınızı unutmayın. Bu ülkenin belirli örfleri, adetleri ve gelenekleri var. Oyunu kuralına göre oynamayı bileceksin. Kendi hayatını yaşa ama etrafındaki topluma da saygı duy. Yani ben pek onu beceremiyorum her gün sövüyorum geleneklere falan ama siz çok örnek almayın beni. Doğrusu saygı duymaktır. 

Oldukça açık ve modern görüşlü biri olduğumu yeniden hatırlatarak 18 yaşında veya daha küçük arkadaşlarımın bu konuda soruları olursa diye mail adresimi şuraya bırakıyorum. İstediğiniz konu hakkında bana danışabilirsiniz. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım bir abla olarak. Sizi asla yargılamayacağımı ( her ne kadar bazı konularda yargılayıp kızsam da ki bu konular genelde sizin kendinizi geliştirmemenizle alakalı olduğunu unutmayın ) bilin isterim. daedmier@gmail.com adresine mail atabilirsiniz. En kısa zamanda dönüş sağlayıp sorun neyse hakkında görüşlerimi belirtirim. Umarım faydalı bir yazı olmuştur. Hem daha büyükler hem de küçükler için. Önemli olan mutlu olmak ve bu hayatı yaşadım be diyebilmektir. Bu nedenle yaptıklarınızdan asla pişman olmayın, saçma sapan konuşanları dinlemeyin ve her konuda deneyim kazanmaya devam edin. Öpüyorum hepinizi :)


BU YAZILARA DA BAKMALISIN!

10 yorum

  1. güzel bir yazı olmuş emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. heey senin bir sıkıntın olmuştu. evren günlüğü. o hangi yazındııı yaaa. birilerine okutcaaam daaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatırlamıyorum deep çok unutkanım şu aralar.

      Sil
  3. Bu postu sanki yanlış ülkeden ve yanlış dini inançla atıyorsun gibi geldi bana.

    Kız annesiyim ve kızıma " onu her şekilde sevip koruyacağımın teminini verir ve her şeyi bana anlatabileceğini" defalarca söylerim. Başına ne gelirse gelsin yargılamayacağımı ve arkasında olacağımıda tabi.

    Ama bir müslüman olarak bu yazı bana çok ağır geldi. Kızım veya oğlum ! Bana gelip bu tür davranışlarını anlatmasın. ( Anlatsın diyenler o zaman evlendiğindekileride oturup dinlesinler. Hatta bence kendileride onlara anlatsınlar.)

    Genişlik ve modernliği aynı cümlede kuranlar peygamber efendimizin ne kadar derin düşünceli ve uygar olduğunu bilmiyor olsalar gerek. Dinimizin emirlerinin uygulandığı yerde modernlik olmaz gibi bir düşünceyi aşılamanızı doğru bulmadım. Asıl gerçekten dinimizi yaşasalar başlarına bu saydığınız felaketler ( en azından isteyerek) gelmez. Doğal olarak da biz onları korumuş kollamı oluruz.

    Ve gençler aklınızı başınıza toplayın. Evet inkar etseniz de cehennem var. Bir avuç deymez insan için ebediyetinizi yakmayın. Yada yakın yaa. Ama yanmaya önce elinizi ateşe uzatarak başlayın. Dayanabilirseniz devam edin.

    Bu başlığı görüpte neden okudugumuda söyleyeyim. Çünkü 18 yaşının altındakiler çocuk sayılıyor. Ve senin izah ettiğin konu tamda çocuk istismarının önünü açıyor. Malesef bu yaşlarda beni değilde seni anlayacaklarınada emin olarak yazıyorum.( Bu arada ne bağnaz, nede örümcek kafalıyım. Sadece müslümanım...)

    İyi bloglar size...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, yazdığım yazıda dini faktörleri uzakta tutmaya çalıştım. Çünkü kitabımızda cinselliğin nasıl ve ne şekilde bahsedildiğinin farkındayım. Bu nedenle insanlar inançlarına göre cinsellik konusuna daha farklı yaklaşıyorlar. Bu konuda asla inancınıza ve düşüncenize yanlış diyemem. Bana yanlış geldiğini söyleyebilirim ancak. Bu nedenle bu konuda çocuklarınıza nasıl bir eğitim vereceğiniz size kalmış. Etrafımda çok genç insan olduğu için ailelerini ve onların yaşadıklarını detaylıca biliyorum. Bu nedenle çocukların cinsellik konusunda korkutulmasının veya bu konunun üstünün kapatılmış olmasının sonuçlarını gördüm. Dolayısıyla çocukların cinsellik ve korunma yöntemleri hakkında ailesi tarafından eğitim alması gerektiğini düşünüyorum. Yine yazımda bahsettiğim gibi yaşanılan olayların aile ile paylaşılması taraftarıyım. Bu yaşanacak tehlikeleri en aza indirgeyecektir. Velhasıl cinsellik özellikle 18 yaşından küçüklerin cinsel hayatı konusuna dini açıdan değil objektif olarak yaklaşılmalı diye düşünüyorum. Bahsetmiş olduğunuz gibi onlar çocuklar ve bu yaşta bu tarz deneyimler yanlış olabilir. Bu konuda size katılıyorum lakin yaşanıyor. Bu nedenle hamilelik, kürtaj, cinsel hastalıklar gibi vahim sonuçlardan olabildiğince korumaya çalışmak gerekiyor. Benim asıl anlatmaya çalıştığım da bu. Yanlış mı doğru mu kısmı kişisel bir görüştür. Asla size örümcek kafalı ya da bağnaz demiyorum. Sadece dini hayatın temeline alarak yaşayan insanların dinden ayrılıp farklı pencerelerden bakamıyor oluşuna sinirliyim biraz. Küçümsediğimden ya da aşağıladığımdan değil yanlış anlaşılmasın. Her türlü inanca ve düşünceye saygım var. Burada kendi düşüncelerimden bahsediyorum. Ama asla ayrım yapıp diğer görüşleri ötekileştirmek istemem. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. 18+ da soru sorabiliyo mu ? :) İstediğimiz sorudan başlayabilir miyiz ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha sorabilirsin ama ne kadar sağlıklı cevap verebilirim bilemiyorum.

      Sil
  6. konuya dini açıdan değilde tamamen farklı bir açıdan bakıp yorum yapacağım. Zamanla cinselliğin daha rahat konuşulduğu ve yaşandığı değil de hangi çevrede yaşamış olduğun önemli. Örneğin ben lise okurken bundan 12 -13 yıl önce arkadaşlarımdan biri ilk birlikteliğini yaşamıştı (15 yaşında ) kısacası zamandan ziyade yetiştiğiniz çevre bu konuda daha baskın. Lise zamanlarımda bu olaylar gayet normalken üniversite döneminde 5 aylık hamile olup hamile olduğunu 5 ay boyunca anlamamış olan insanlar da tanıdım.Tek fark bir olaya İstanbulda diğerine ise konyada şahit olmam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz gibi insanın bakış açısını ve değerlerini çevresi etkiliyor. Bu nedenle farklı mekanlarda cinsellik konusu farklı bir biçimde işliyor. Bazı yerlerde bu tarz olaylara fazlasıyla şahit olurken bazı yerlerde imkansızlaşıyor. Zaman ve mekan oldukça önemli.

      Sil