ZEYTİNLİ ROCK FESTİVALİ


Yıllardır düzenlenen bir etkinlik olan Zeytinli Rock Festivali bu sene de inanılmaz geçti. Benim ilk festival maceram oldu. Bu nedenle artık hayatımdaki yeri bambaşka! Birbirinden muhteşem sanatçıların yer aldığı festivalde kelimenin tam anlamıyla müzik ziyafeti yaşandı. Kulaklarımız böylesine şölene şahitlik ettiği için çok şanslı. Hem sahne performansı açısından hem de müzikleri açısından en beğendiğim sanatçılar Teoman ve Şebnem Ferah'tı. Bu iki sanatçının bendeki konumu çok değerlidir. Bu nedenle en çok onlar sahnedeyken eğlendim ve bütün olumsuzlukları unuttum.
Konserler açısından değerlendirdiğimizde herkesi tatmin edecek bir performans vardı festivalde. Sanatçılar dikkatli seçilmişti ve sahne her sanatçıya uygun bir biçimde düzenlenmişti. Festival alanında bulunan iki sahnede de sanatçılar performanslarını sergilediler. Ana sahnede yer alan büyük görsel şölenler ve alternatif sahnedeki o bilinmeyen küçük gruplar bizi başka bir boyuta sürükledi. Dediğim gibi müzik açısından baktığımızda bizim için büyük bir ziyafetti. Beş gün dolu dolu geçti. Konser alanı oldukça büyüktü. Bu nedenle konser sırasında oldukça rahat ettim. Açık havada olduğumuz için çok fazla bunalmadım. Ama önlerde yer almak istediğinizde sıkışıklık artıyor. Doğal olarak bu fazla sıkışıklık sizi rahatsız edebilir. Fakat konserin en arka kısımlarında yerde oturup biranızı yudumlarken de müziği dinleyebilirsiniz. Ses sistemi bu konuda çok iyiydi. Dolayısıyla bütün konserler keyifli geçti.

Ben biletimi kombine+kamp şeklinde aldım. Festivale gitmeden önce çadır, mat, çanta gibi kamp için gerekli malzemeleri topladım. Bu konuda çok bilgi sahibi olmadığım için size önerilerde bulunamıyorum. Zira ben en ucuzu hangisiyse onu aldım. Ama çadır konusunda en ucuzunu değil en rahatını almak lazımmış. Yazının çadırda kalma kısmına geçtiğimizde bu detayı tekrar hatırlatacağım size. Daha önce hiç kamp deneyi olmamış ben için büyük bir hamleydi bu. Götüme güvenip hiç bilmediğim bir festivalde ve ortamda ilk defa kamp yapmak... Şuan düşününce çok mantıksız bir hareketmiş gibi geliyor. Ulan senin neyine kamp? Bu nedenle festival alanına doğru giderken çok heyecanlıydım. Ne ile karşılaşacağımı, başıma ne geleceğini bilmiyordum. Yanımda tanıdığım ve güvendiğim insanlar vardı fakat hoşuma gitmeyen ve beni rahatsız eden şeyler ile karşılaşırsam bu beş gün eziyet gibi geçebilirdi. Bu durum da hem benim enerjimi hem de yanımdaki insanların enerjisini düşürürdü. Ki bilen bilir bazen çok suratsız, memnuniyetsiz, her şeyden şikayet eden ve ben niye buradayım ifadesiyle dolaşan biri olabiliyorum bazen. Festivalde iken de zaman zaman bu moda girdim.


Festival 23 Ağustos tarihinde başlıyordu. Bu nedenle geceden otobüse bindik ve sabahında Balıkesir Akçay'a vardık. Daha önce giden insanlardan duyduğumuz kadarıyla festival alanına giriş kısmı sıkıntılıydı. Uzun bir sıra meydana geliyormuş. Bu nedenle festival alanına geceden giden insanlar olmuş. Geceden beri kapısının önünde bekliyorlarmış. Biz kahvaltı yaparken bu gerçek kafamıza dank etti. Hemen kalkıp festival alanına gittik. Ve karşılaştığımız şey başlangıcını göremediğimiz bir kuyruktu. 30 derecenin altında kaldırıma oturup bekleyen insanlarla dolu bir kuyruk. O an içimden geçen çok güzel şimdi sıçtık oldu. Daha dakika bir gol bir... Zeytinli Rock Festivali'nin dezavantajlarından birisi buydu. Hiçbir şekilde sistematik gerçekleştirilmemişti alana giriş. Upuzun bir kuyruk, milyonlarca insan... Kapılar açıldığında herkes hücum etti ve kargaşa çıktı ortaya. Ezilen, bayılan insanlar oldu. Etrafımızda sarhoş ve ne yaptığı belli olmayan kişiler vardı. Daha sıradayız be olum! Şimdiden içip sarhoş olmaya ne gerek vardı. Etrafınızdaki insanların leşliği sizi rahatsız ediyorsa festivale gelmek istemeyebilirsiniz. Çünkü daha sıradayken başladı sarhoş ve keş insanların anlamsız davranışları.

Girişte güvenlikler çantalarınızı ve sizi arıyor. Ama o ilk girişte matın ve çadırın arasına ya da çantanın belli olmayan gözlerine rahatça her şeyi gizleyebilirsiniz. Bir sürü insanı aradıkları için gözden kaçırdıkları çok şey oldu. Biz çoğu şeyi içeri soktuk en azından. İnsanlar içeri ot, içki falan sokmayı başardı. Gerisini siz düşünün.

Alana girer girmez çadırımızı kurabileceğimiz güzel bir yer bulmaya çalıştık. Çok fazla hırsızlık ve sarhoş insanların vermiş olduğu rahatsızlık olduğu için insanlardan uzak bir yere kuralım dedik. Bu nedenle çadırımızı sonlara doğru bir yere kurduk. Festival boyunca da hiçbir hırsızlıkla karşılaşmadım. Kimse çadırımın üzerine düşmedi ya da kusmadı. Müziğin sesi çok gelmediği için rahat bir uyku çektim. Yani akıllı bir seçim yapmıştık. Size önerim de insanlardan olabildiğince uzak bir yere çadırınızı kurun. Ses, gürültü, sarhoş insanlar, kusmuk, çiş ve nice iğrenç faktör size ulaşmasın. Çünkü arkadaşlar yavaş yavaş o noktalara değinmeye başlayacağım.

Festival alanının en büyük dertlerinden biri de tuvalet ve duş. Nereye sıçacak bu millet? Kızlar tuvaleti için konuşacak olursam rezil bir görüntü ile karşılaşmadım. Klasik umumi tuvaletler işte... Temiz bir şey zaten beklemeyin. Klozetlerin üzerine oturmayı ya da vücudunuzun herhangi bir yerini değdirmeyi düşünmeyin. Ayakta halledin işinizi arkadaşlar. Ya da alaturka gibi düşünüp halledin. Hiçbir şekilde temas etmeyin yeter. Ve yalnızca günde bir kere festival alanındaki tuvaletleri kullanın. O da gece yatmadan önce olabilir. Hadi en fazla günde iki kere olsun. Festival alanının dışındaki kafelere giderseniz tuvalet için daha iyi olabilir. Biz çoğunlukla öyle yaptık. Tuvalet kısmında duyarlı kişiler festivale gitmeyi yeniden düşünebilir. Duş da aynı şekilde oldukça zorlayıcıydı. Su akmıyor ya da çok az akıyor. Duş sırası baya var. Duş almak imkansız biraz. Biz beş gün boyunca yalnızca bir kere duş alabildik. Toprak ve kum olan bir alanda olduğumuz için bütün vücudumuz kir içindeydi. Saçlarım çok sertleşmişti, sürekli topluyordum. Yüzüm kir içindeydi. Dişlerimi fırçalıyordum ama temiz hissetmiyordum. Yani temizlik ve hijyen konusu kamp yapan arkadaşlar için sıkıntıydı. Bu duruma çok fazla takmamak gerekiyor. Eğer bunun üzerinde çok düşünürseniz kafayı yersiniz.


Çadırda kalmak benim için oldukça zorlayıcı bir deneyimdi. Zorlayıcı olmasının nedeni toprak ve tozdu. Balıkesir'de inanılmaz bir rüzgar vardı. Bu rüzgardan dolayı çoğu çadır uçtu. Çadırlarınızı sağlam bir şekilde sabitleyin mutlaka. Aşırı bir rüzgar olduğu için kum çadırların içine doluyor resmen. Geceleri havalandırmadan içeri baya toz giriyor. Uyandığımda bütün çadır, kıyafetler, yüzüm, vücudum toz içinde oluyordu. Nefes almak imkansızdı. Gerçekten çadırda kalmayı önermiyorum. Hiç rahat değildi. Sabah güneş doğduğunda direk uyanıyorsunuz sıcaktan. Çünkü çadırlar güneşin altında. Ağaç veya güneşten koruyacak bir şey yok. Bu nedenle sabah uyanır uyanmaz alanı terk ediyorduk. O sıcakta çadırların bulunduğu yerde durmak pek mümkün değildi çünkü.

Festivale katılım baya fazlaydı. Yaklaşık 200.000 kişiden bahsediyoruz. Kalabalığın getirdiği bir rahatsızlık oluyor mecburen. Dediğim gibi ortalığa işeyen, kusan, laf atan gibi şeyler mutlaka gerçekleşiyor. Benim tavsiyem kalabalık bir arkadaş grubuyla hareket etmeniz. Kız kıza gidiyorsanız bile yanınıza mutlaka erkek alın bence. Çünkü o kalabalıkta her şey olabilir. Bizim çadırların olduğu bölgede dışarıdan bileti olmayan biri içeri girmiş ve bir kıza tecavüz etmeye kalkışmış. Güvenlikler durumu engellemiş fakat bu tarz tacizler gerçekleşebiliyor. Özellikle sarhoş ergenlerin bulunduğu ortamda... Gerçekçi davranacak olursak orada bulunan çoğu insanın kafası güzel ve amacı seks. Sarkıntılık, taciz, tecavüz olabilecek şeyler. Bu tarz olumsuzlukları bilerek gitmeniz sizin için daha iyi olur. Bu tarz olayların başınıza gelmemesi için de dediğim gibi kalabalık bir arkadaş grubuyla hareket etmeniz. En azından kendinizi psikolojik olarak daha güvenli hissedersiniz. Benim için öyleydi. Kalabalık bir arkadaş grubumuz vardı. Çadırlarımız yan yana olduğu için de güvenli hissettim. Festivalin bu tarz olumsuzlukları ile karşılaşmadım. Bu nedenle genel olarak çok eğlendim. Benim için oldukça keyifli geçti. 

Benim için güzel bir tecrübeydi. Ve elimden geldiğince hem iyi hem de kötü yanlarını sizinle paylaşmaya çalıştım. Saçma insanlar ve olaylar olduğu gibi güzel insanlar da vardı. Gelip sessizce yanınıza oturan ve güzel sohbetiyle size enerji veren... Nazik ve güler yüzlü insanlar. Bir sürü insan tanıdım bu festival sayesinde. Hepsine selamlar olsun! Gitmek isteyenler ya da gitmeyi düşünenler için de bir fikir olur umarım. Giderseniz eğer çok eğlenin ve görmezden gelin kötü taraflarını. Sizin için anlatacağınız güzel bir anı olacak çünkü. Aranızda daha önce gitmiş olan varsa da fikirlerini yorum olarak atmayı unutmasın. Sizce Zeytinli Rock Festivali gitmeye değer mi?




16 yorum

  1. Bence çok keyifli geçmiş, bende ekşisözlük festivalini paylaşmak istiyorum yakın bir zamanda:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok eğlenceliydi. Diğer festivallere de yavaş yavaş katılmak istiyorum.

      Sil
  2. Farklı bir deneyim olmuş, keyif almışsın önemli olan da bu :) neyse ki olumsuz bir durumla karşılaşmamışsın. Kalabalık gitmek hem güvende hissettiriyor hem de çok daha eğlenceli bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalabalık olmanın verdiği rahatlık bambaşka bir avantaj. Hem daha çok eğlendim hem de güvenli hissettim.

      Sil
  3. Sadece Mor ve Ötesi'ni izlemek için gitmek istiyordum bu festivale ama anlattıklarını okuyunca gözüm korktu. Özellikle güvenlik kısmı beni fazlasıyla rahatsız etti. Bu tarz yerlerde güvenliğin ekstra fazla ve dikkatli olması gerekir.
    Ama eğlendiğine ve yeni insanlar tanımana sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gitmek istiyorsan eğer konser için değer. Fakat orada kalmayı çok önermiyorum. Etraftaki insanlar da takmadığın sürece fazla problem çıkartmaz.

      Sil
  4. gitmemiştim ama gitmeye değermiş. giderim ben de daha sonraaa. saol yaaa. 200 000 kişi ha. süpermiş. olumsuzlukları boşveer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka gidip ortamı görmelisin. Farklı bir atmosfere sahip.

      Sil
  5. Bu hafta Mersin' de Milyonfest var. Benim için güzel bir bilgilendirme oldu. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel olarak festivallerin mantığı belli. Fakat bu ülkede çok başarılı festivallerin gerçekleştiğini sanmıyorum.

      Sil
  6. Merhabaa :) Blogunuzu deeptone sayesinde keşfettim ve takibe aldım. Ben de beklerim :)

    gulmekicinagla.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba iyi ki geldiniz. :)

      Sil
  7. Bu tür yerlere gittiğimde tavsiyelerinizi hatırlayacağım. Kaleminize sağlık. Sade ve Derin'in tavsiyesi üzerine geldim. Ben de beklerim. Sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, mutlaka kendi deneyimlerinizi de bizimle paylaşın. Hoş geldiniz bu arada. :)

      Sil
  8. Sade ve Derin çok güzel bahsetmiş sizden. Henüz takip de etmiyormuşum. O zaman merhaba :)

    YanıtlaSil