KEDİ SAHİPLENDİM!

by - 9/14/2017


Evet yanlış duymadınız, bir bebeğim oldu a dostlar! Minnak ve oldukça şirin bir yavru kedi sahiplendim. Peki, bu nasıl oldu? Arkadaşımın arkadaşı tesadüfen yavru bir kedi bulmuş. Annesinin de ortalıklarda olmadığını görünce bu zayıf ve çelimsiz kediyi almış. Kendisi bakabilecek durumda olmadığı için geçici olarak başkasına vermiş. Ve bu süreçte sosyal medya hesabında kediden bahsetmiş. İşte tam bu sırada arkadaşım bu mesajı görüp bana iletti. Çünkü daha önce aramızda kedi sahiplenme konusunu konuşmuştuk. Ben kedi sahiplenmek istediğimden bahsetmiştim fakat tatilden dönüp boşa çıkmayı bekliyordum. Tatilden döndükten sonra böyle bir şeyi görünce de bana iletti direk. Önce şok oldum açıkçası. Çünkü kendimden tam olarak emin değildim. Yani küçük bir kediden bahsediyoruz ve ben daha önce hiç kedi bakmadım. Onun sorumluluğunu alabileceğimden emin değildim. Yavru bakmak çok zor ve fedakarlık gerektiriyor. Zamanımdan ve diğer işlerimden fedakarlık yapıp onunla ilgilenmem gerekiyor. Dolayısıyla başta emin olamadım. Kedi sahiplenme işi çok aceleye gelmişti. Biraz daha düşünmek ve emin olmak istiyordum. Fakat arkadaşım ısrar etti ve beni direk kediyi almaya itti. Her şeyi konuşup halletmişti bile. Kediye geçici bir süre bakan kişiyi ayarlamıştı. Geriye sadece gidip almak kalmıştı.
Daha ne olduğunu anlayamadan kendimi kediyi getirecek olan kişiyi beklerken buldum. Geldiğinde gördüğüm küçücük çelimsiz bir kediydi. Bu kadar küçük olduğunu bilmiyordum. Benim aklımda yavru denildiğinde yürüyen ve yaramazlık yapan küçük bir kedi gelmişti. Oysa ki bu tatlı şey çok küçüktü. Daha yürümeye başlamamıştı ve inanılmaz zayıftı. Onu alıp arkadaşımın yanına gittim. Ve beraber kediyi veterinere götürdük.
Tam bu noktada işler benim için heyecandan hüzünlü bir hale dönüştü. Çünkü veteriner kedinin hasta olabileceğini söyledi. Hayata tutunma şansı oldukça düşük dedi. Kafasını tutmakta zorlanması ve gözlerinin titremesi gibi belirtiler gördü. Bu belirtiler ya hasta olduğunu gösteriyor ya da çok çelimsiz olduğu için gerçekleşiyor olabilir dedi. Bu nedenle bana bir hafta boyunca kediyi beslememi ve onu kontrol etmemi söyledi. Fakat kediden pek umutlu değildi. Öleceğini ya da büyük ihtimalle hasta olduğunu düşünüyordu. Bu da beni üzdü açıkçası. Bu zavallı yavrunun öleceğini duymak bütün heyecanımı mahvetmişti. Hala isim bile koyamadım. Çünkü bağlanmaya korkuyorum.
Kediyi eve alalı bir hafta bile olmadı. Fakat onun gelişimini görüyor olmak beni çok mutlu etti. Böyle bir tecrübeyi yaşamak benim için gerçekten çok önemli. Başka bir canlıyı büyütmek, ona sevgi göstermek, ona yardım etmek... O kadar tuhaf hissediyorum ki anlatamam. İnanılmaz bir his! Aldığım gün yerinden kıpırdamıyordu bile. Hareket edemiyordu, hiç enerjisi yoktu. Hiçbir şekilde ses çıkarmıyor ve tepki vermiyordu. Onu kedi sütüyle, biberonla besledim. Masaj yaparak çişini yaptırdım. Ona sarıldım, göğsümde uyuttum ve sırtına masaj yaptım. Kendi bebeğime bakıyormuşum gibiydi. Çok özel bir his... Başka bir canlıya bakmak, yardım etmek insanın ruhunu iyileştiriyor. Bu nedenle tavsiye ediyorum. Mutlaka hayvan sahiplenin. Kedi, köpek... Fark etmez yalnızca başka bir canlıyı büyütmenin ve ona bakmanın hazzını yaşayın. Özellikle onun git gide gelişiyor olması beni daha da mutlu ediyor. Şimdi yürümeye başladı. Zar zor da olsa, titreyerek yürüyor. Ses çıkarıyor artık miyavlamayı öğrendi. Tepki gösteriyor, kendini koruyabiliyor. Ve artık çişini de yapmayı öğrendi. Bu aslında biraz kötü bir durum çünkü odamdaki her noktaya işiyor. Ondaki bu ilerleme beni gerçekten mutlu ediyor. Yürüyebilmesi, çişini yapabilmesi sanki kendi çocuğummuş gibi gurur duyuyorum bu olaylara. Bir hafta dolduğunda yeniden veterinere götüreceğim. Umarım güzel şeyler duyarım. Çünkü bu zavallı kedinin güzel bir hayat yaşamasını istiyorum. Henüz yaşayacak çok şeyi var ve ölmesi için çok erken. Umarım hasta değildir, umarım gittikçe daha da iyi olur sağlığı. Veterinerden kötü şeyler duysam bile, kedim ölse bile böylesine güzel bir tecrübe yaşadığım için mutlu olacağım. Onun için elimden gelen her şeyi yaptığımı bilerek mutlu olacağım. 
Sizin kediniz var mı? Ya da hayvan beslemek sizde neleri değiştirdi? Bana ve yavru kediye neler önerirsiniz? Yorumlarınızı bekliyor olacağım.

BU YAZILARA DA BAKMALISIN!

19 yorum

  1. Dünyadaki en büyük mucize sevgidir. Bence seninle birlikte hayata tutunmaya çalışıyor bu minik can. Dualarım sizinle 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Umarım daha da iyiye gider onun için her şey.

      Sil
  2. Ne kadar güzel ve iyi bir şey, bence bu sevgi ve ihtimamla, özenle yaşayacak ve yaramaz, afacan bir kedi olacak, her yere zıplayacak:))her yeri keşfetmek isteyecek:)inşallah. Kedi kumu bolca - bayağı bol tüm pakedi boca et- dikdörtgen bir kutuya (yuvarlağı devirirler), patileriyle eşelet yalancıktan, zamanla alışıp sadece kuma çişini yapmayı öğrenecektir. Madem hasta aman sakın fazla o aşı, bu aşı, şu aşı da yaptırma, veterinerler para için kedileri aşı manyağı yapıyor zaten minikmiş, şimdilik bence tek gereken bol sevgi, iyi bakım ki ikisini de veriyormuşsun yazdığından anlaşılıyor, şöyle bir toparlasın kendisini...aman sakın yıkamaya filan da kalkma daha hastalanır...ortalıkta yutacağı ip, iplik, iğne, vs. olmasın benim kızkardeşimin kedisi çamaşır sulu kovadan su içmiş mesela!:( daha önce kedi bakmadığın için yazmak istedim şöyle ki, evde emekleyen bir bebek var gibi her şeyi aklına getireceksin, benimki mesela çamaşır makinesinin kapağını açık bulursa içine girerdi...yani her yere girerler, her şeyi merak ederler. Lütfen ölmesin, bu ihtimamın, sevginle güle güle büyüsün inşallah, iyi haberlerini beklerim.
    Çok teşekkür ediyorum tüm sahipsiz canlar adına:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim verdiğin bilgiler için. İnternetten sürekli araştırma yapıyorum. Hiç bu konularda bilgim olmadığından en ufak ipucu işime yarıyor. Veterinere götürdükten sonra tuvalet eğitimine başlayacağım. Şuan baya bir ortalığı pisletiyor. Evde ortalıkta yer alan eşyalara da dikkat ediyorum. Elimden geldiğince ufaklığa yardım etmeye çalışıyorum. İnşallah zamanla kendini toparlar.

      Sil
  3. Öncelikle tebrik ederim, böyle hislere sahip olmanız sizin hala insani değerlere önem verdiğinizi gösteriyor. :)

    Çok da sevimli bir kediymiş, ben inanıyorum. İyileşecektir mutlaka. Kendisini bu kadar seven, önemseyen ve ilgilenen birisi varken...

    Ben de çok kedi sahiplenmek istiyorum ama olması gereken hayat standartlarını karşılayamam diye çekiniyorum. Bakalım, ilerki zamanlarda umarım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel düşüncelerin için. Ben de kediye iyi bir şekilde bakamayacağım diye endişelenmiştim. Fakat bir şekilde yapıyorsun gerçekten. Hiç bilmezdim yavru kedi bakımını ama yaptıkça öğreniyorum. Çok güzel bir his.

      Sil
  4. Vuhuuuuu :)
    Senin güzel bir insan olduğunu biliyordum ama artık benim için şahane bir insansın küçük hanım :)
    Çok sevindim bunu yapmana. Kedisi olan biri olarak ilk yapman gereken şeyin kum eğitimi vermen olduğunu söyleyebilirim. 1 aydan sonra kuma alışır bir kere yapması yeterli. Sonrası içgüdüsel. Kendi yapacak. Yavru kediler için mamalardan kullan. Sabahları salam gibi yiyecekler verme. 1 ay sonra onsuz yapamayacaksın. Kedin için alttaki siteyi kullan masrafı %50 düşer. Sevgiler :)
    www.temizmama.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Böyle düşünüyor olman beni mutlu etti. Sanıyorum kedim dört haftalık oldu. Veterinere götürüp genel bir kontrol yaptıktan sonra tuvalet eğitimine ve kuru mamaya başlayacağım. Umarım sorunsuz bir şekilde bu dönemi de atlatır. Önerdiğin siteye de bakacağım.

      Sil
    2. Nasıl durumu ? Kendini topladı mı ?

      Sil
    3. Maalesef geçtiğimiz günde öldü. Kafasında sıvı birikmesinden dolayı hareket edemeyecek, yemek yiyemeyecek duruma geldi. Sıvının zamanla azalmasını ve düzelmesini umut ediyordum fakat daha da kötüleşti. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışsam da miniği hayatta tutamadık. Umarım başka kediler için aynı şeyler yaşanmaz.

      Sil
  5. Çok güzel yazmışsın,umarım bir gün benim de bir kedim olur demekten kendimi alamadım :)) umarım bir an önce iyileşir bu güzel kedi. Sevgiler 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  6. ne tatlı bişi yaptığın :)

    YanıtlaSil
  7. Ben de çok istiyorum kedi sahiplenmek ama annem izin vermiyor,belki bir gün :/
    Bu gün kuzenimin evine gitmiştik ablamla,orada yavru kediler vardı,aklıma onlar geldi.Ah ah,çok güzel bir hiss bir canlıya umut olmak,bir canlının yaşamasına yardım etmek...İnşallah bir gün ben de bir kedi sahibi olabilirim.
    Kediniz için en iyisini diliyorum,inşallah güzel haberler verir veteriner,miniğiniz de en iyi dostunuz olur :)
    Sevgiler ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel dileklerin ve yorumun için çok teşekkür ederim. Umarım sen de bu güzel hissi yaşarsın.

      Sil
  8. Ölmesine üzldüm. En korktuğum seylerden biridir sevdigim ve baglandigim kisilerin kaybi :( cok güzel bir duygudue ablamda var benim. Ama o biraz garfield gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa bir süre bakmış olsam da bağlanmıştım aslında. Üzüldüm başlangıçta fakat yapabileceğim bir şey olmadığını kabullendim. Başka yavrulara hayat vermeye çalışacağım.

      Sil