MİM | #dogamızdavar



Sevgili Ece Abla'nın başlattığı mim etkinliği ile karşınızdayım. Yazısına ulaşmak için şuraya tıklayabilirsiniz. Çeşitli hikaye ve şiirleri ile insanların davranışlarını, duygularını inceleyen Ece Abla bu sefer soruları bize doğrulttu. Birbirimizi bu sorularla daha iyi tanıyabileceğimizi düşünüyorum. Mim etkinliğe katılmak isteyen herkes katılabilir. Herhangi bir isim belirtmek istemiyorum. O halde hadi sorulara geçelim.


1- Hayatınızda olmalarına izin vermek için, kişilerde hangi özellikleri ararsınız?
Öncelikli olarak bana değer verdiğini hissetmem gerek. Karşımdaki insanın davranışlarında bunu görebiliyorsam ona kapıyı açarım. İkinci sırada ise benim için eğlence var. Enerji olarak uyumlu olmak ve eğlenebilmek önemli bir nokta. Eğer karşımdaki insan beni güldürüp mutlu ediyorsa onunla daha sık vakit geçirmek isterim. Böylece hayatıma yavaş yavaş girmeye başlar.

2-Ben ilk bakışta, ya da bir iki görüşte anlarım nasıl bir insan olduğunu diyenleriniz var mı? Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?
Enerji olaylarına inanan bir insanım. Dolayısıyla ilk görüşte aldığım enerji fikirlerimin oluşmasında büyük rol oynar. Diğer bir unsur ise davranış biçimi. Karşımdaki kişinin davranışlarından, vermiş olduğu tepkilerden nasıl biri olduğunu çözebilirim. Bir insanı tanımam için onunla uzun uzun konuşmama gerek kalmaz. İlk görüşte genel olarak nasıl bir ideolojiye, düşünme biçimine ve bakış açısına sahip olduğunu çözebilirim. Bunlardan doğan sonuçla yaşam şeklini ve ait olduğu statüyü de tahmin etmem zor olmaz. Birbirini takip eden zincirler aslında. Birini bulduğunuzda karşınızdaki insanın diğer özelliklerini de tahmin edebilir hale geliyorsunuz. Bundan dolayı karşımdaki kişinin beni tahmin etmesini zorlaştırırım daima.

3-Birini sevmeniz için (sevgili, dost, arkadaş, hepsi) size sıcak davranması şart mıdır?
Kesinlikle! Samimiyet çok önemli. Karşımdaki kişi bana sıcak davrandığında ona karşı duymuş olduğum ilgi ve alaka artıyor. Fakat arada bir soğukluk olduğunda kendi kendime duvar örmeye başlıyorum. Bu nedenle daha ortada herhangi bir ilişki olmadan bitiyor her şey.

4-Birine iyi bir insan dediğinizde, hangi yönleri bu tespitinizde ağır basar?

Birisine iyi diyebilmek gerçekten zor. Fakat bana göre bunu belirleyen bazı noktalar var. Özellikle hiçbir fayda sağlamayacağı durumlardaki tavrı insanı ele verir. İkinci unsur ise düşünme şekli. Nasıl düşündüğü kalbinin ve mantığının arasındaki ilişkiyi gösterir. 

5-Dokunmak nedir sizce? İki manasıyla da rica etsem…

Bazı insanlar bakışlarıyla dokunur. Gözleriniz buluştuğunda görünmez bir el ulaşır sanki ruhunuza. Okur içinizdekileri, korktuğunuz en derin sırları görür. Ve seslenir kulağınıza, hepimiz insanız sonuçta doğamızda var. Kabul eder benliğinizi. Yaptığınız hataları, pişmanlıklarınızı görür ve kabul eder. Bütün ağırlığınızı üzerinizden alır ve siz geçmişinizden kurtulursunuz. Tek bir bakış, bin bir dokunuş ve gelen huzur...

6-Fedakâr mısınız?
Hayır fakat sevdiğim insanlar için farkında olmadan fedakarlıklar yaptığım oluyor.

7-Birinin size iyiliği dokunsa minnet duygunuz sürer mi, o iyilik herhangi bir terslikte referans olur mu? Yoksa ?
Açıkçası yapılan iyiliklerin kötülükleri nötrlediğini düşünmüyorum. Bu nedenle iyilik gördüğüm bir insan daha sonra bana ters gelen bir hareket yaparsa onun için iyi şeyler düşünmem. Yaptığı iyiliğe minnet duyarım fakat sırf bana iyilik yaptı diye yanlışını görmezden gelmem.

8-Sevgiyi bir iki cümleyle anlatabilir misiniz?
Herhangi bir karşılık beklemeden karşıdaki insanı mutlu etmek için çabalamak.

Umarım keyifli bir yazı olmuştur. Ben soruları çok beğendim. Bu mim etkinliğine herkesi davet ediyorum. Sizin bu sorulara cevaplarınız ne olacak merakla bekliyorum. Herkese iyi eğlenceler, iyi okumalar.

6 yorum

  1. Güzel ve mantıklı bir cevap.. Kalemine sağlık canım. Güzel bir mim. Sorularda cevaplarda çok güzel.😚

    YanıtlaSil
  2. underground poetix dergisini okusanaaa yeraltı edebiyatıı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dergilere olan keskin yargılarımdan dolayı epey uzağım dergi okumaktan. Fakat önerilerin benim için çok önemli olduğundan mutlaka alacağım.

      Sil
  3. Sorular kadar cevaplar da çok güzel, benzer düşüncelere sahibiz :)

    YanıtlaSil