BEKARET ALGISI


Yine çoğu kişiyi dellendirecek bir başlık ile karşınızdayım. Cinsellik! Bu yazımda daha çok bastırılmaya çalışılan kadın cinselliğini ele alacağım. Çokça yazılarımda bahsetmiş olduğum bekaret ve toplumsal ahlak kuramları da ilerleyen yerlerde geçecek. Şimdiden okuyanları uyarıyorum, hoşunuza gitmeyen bir konuyu ele alıyor olabilirim lütfen yavaş yavaş yazıdan ayrılın.

Cinselliğin örtülmesi, gizlenmesi, sıkça dile alınmaması gerekiyor. Yani bir kısım öyle diyor en azından. Dini kitaplarda yer alan ifadelere ve geleneklerimize göre cinsellik hakkında yalnızca erkekler ahkam kesebilir. Onun da içeriği kaç kadınla yattım şeklinde olduğu için pek ciddiye almamak gerekiyor. Dört kadın gibi bir rakam verirse mesela o kesin yalnızca bir fahişeyle birlikte olmuştur. Tabi ortamda fahişeyle yattım denmez çünkü seks için para mı ödedin lan salak gibi muhabbetler döner. Ki ben bu muhabbeti en hafif şekliyle özetledim. Bu nedenle erkeklerimiz özellikle sokak aralarında olanlar abartmayı ve sallamayı sever bu konuda. Peki bu sözleri bir kadın söylese? Haşa! Öldürülürsün! Ben bir kadının gelip dün gece iki tanesini elden geçirdim dediğini hayal edemiyorum açıkçası. Gülesim geldi. Böyle bir durum yaşansaydı o kişiye neler söylenebileceğini hepimiz biliyoruz. Ben şimdi tek tek kadını aşağılayan küfürleri buraya yazarak kendi kendimi sinirlendirmek istemiyorum.

Neden cinsellik konusunda kadın ve erkek farkı var anlamış değilim. İkisi de insan, ikisi de aynı faaliyeti gerçekleştiriyor. Birisi bunu yaptığında göklere çıkartılırken niye diğeri utanç kaynağı sayılıyor? Kadının doğasında böyle bir şey olmasa anlayacağım işleyen mantığı fakat hepimizin doğasında olan bir durum bu. Fakat bunu tanıdığım biri şöyle basit bir şekilde açıklamıştı... "Erkeğin ne zaman isteyeceği belli olmaz ama kadının bellidir. O da evlendiği gün." Götümle güldüm bu cümleyi kuran kişiye. Sadece güldüğüm ve yüzüne önündeki bardağı geçirmediğim için bana teşekkür etmeli. Yoksa o masadan tek parça zor kalkardı.

Ben seks hayatını dibine kadar yaşayayım ama bakire bir kızla evleneyim kafasına sahip erkeklerden tiksiniyorum. Bu nasıl bir düşünme biçimi? Tamam insanlar bakire kalmayı tercih edebilir. Bir kadın bakire kalmayı tercih ediyorsa karşısındaki kişi de bakire olmalı bence. Yine benim bu düşünceme karşılık,başka bir tanıdığım şu sözlerle karşı çıkmıştı... " Aa ama olur mu erkeklerin tecrübe kazanması lazım."  Ne tecrübesi pardon? Adamın işi zaten iki dakikada bitiyor. 40 kadınla olsa ne değişecek? Bu mantık beni gerçekten şaşırtıyor. Böyle düşünen kadınların %90 'ını orgazm denilen olaydan habersiz yaşıyor. Bence üzücü...

Cinsellik bir kadın için de bir erkek için de aynı şeyi ifade ediyor. Belki bu konu erkeklerin daha zayıf bir noktası olabilir ama esasında iki cinsiyet için de aynı olay. Dolayısıyla ötekileştirmek çok yanlış bir davranış. Beni en çok rahatsız eden bunu kadınların yapıyor olması. Dediğim gibi bakire kalmayı tercih edebilir ama benim kocam başkalarıyla olup tecrübe kazanmalı gençliğinde gibi basit bir düşünceye sahip olmamalı. Bu kadar da aşağılamayın kendinizi lütfen. Bence sağlıklı bir ilişkide cinsellik de yer almalı. Korkulacak, utanılacak bir durum değil. Çoğu kişi bu tabuyu aştı artık. Kadınların da yavaş yavaş üzerlerine yıkılmış bekaret olgusundan uzaklaşması gerekiyor. Kızlık zarına bağlı olarak oluşturulmuş bu düşünceyi kesinlikle desteklemiyorum. Oldukça iğrenç ve fazlasıyla kadını aşağılayan bir düşünce. Ben kadınların kendilerini aşağılayan bu düşünceyi savunmalarına da anlam veremiyorum açıkçası. Çok basit ve küçük düşürücü...

Sağlıklı bir birey olmayı seçip hayatımızda daha doğrusu yaradılışımızda var olan gerçekleri yaşamamız gerekiyor. Yoksa daha çok tecavüz, taciz vakalarıyla karşılaşırız. Bu cinsel açlık durumu toplumun yarattığı paradokstan kaynaklanıyor. Bütün kızlar bakire olsun ama biz muhteşem bir seks hayatı yaşayalım şeklinde düşünen erkeklerin eksi üçlük IQ larına selam olsun! İlk deneyimini sevdiği kişiye saklayan erkeklere sözüm yok. Böyle birinin bakire bir eş araması normal geliyor. Birbirimizin ilki olalım tarzı bir vıcıklık yaşamak istiyor olabilir. Bunda bir sorun yok. Fakat barlarda sülük gibi karı kız peşinde dolaşan yaratıkların gelip bakire kız istemesine ha siktir diyoruz. Kızlar siz de böyle insanlara müsamaha göstermeyin yani! Azıcık karakter sahibi olun.

Hepimizin toplum olarak cinselliğin normal bir şey olduğunu kabul etmesi gerekiyor. Saklamaya, utanmaya gerek yok. Anlatmaya çalıştığım şey sokak ortasında sevişelim demek değil sadece bunu ayıp olarak nitelendirmeyi ve tabulaştırmayı bırakalım diyorum. Ne gerek var? Niye kendimizi kasıyoruz? Olaya dini boyuttan eleştirim de birçok günaha karşı oluşturulmuş tavrın zinaya karşı olandan daha hafif olması yönünde. Adam öldürmeye, tecavüze, hırsızlığa bu kadar yüklenmiyor bu insanlar! Ama zinaya dair bir şey gördü mü ya da duydu mu deliriyor. Şu hareket şu kadar günah ben bunu yapayım iki rekat namazla onu silerim zaten diye matematik mi yapıyorsunuz? Valla helal size! Öyle bir şeyden keşke benim de haberim olsaydı. Kapanır sonra her boku yer akşamına dini ritüellerimi gerçekleştirirdim. Lütfen şu düşünceden çıkalım. Biraz kültür, hoşgörü, açık görüş ve felsefe diliyorum sizler için. 

Benim görüşüm anlamış olduğunuz gibi cinselliğin hayatımızda normal bir durum olduğu yönünde. Ondan kaçmak ya da korkmak zorunda değilim. Ya da cinsel duruşumu saklamak zorunda değilim. Bir kadınım ve kadın olmaktan gurur duyuyorum. Kadınlığımı kapatmak, örtmek veya bundan tiksinmek istemiyorum. Aksine kendimi ve bedenimi tanıdıkça öz güvenimin arttığını hissediyorum. Yapılması gerekilen şeyin de bu olduğunu düşünüyorum. Kendine dokunmaktan korkan kadınlar var ve bu durum sağlıklı bir psikolojiyi işaret etmiyor. Lütfen çocuklarımızı cinsellikten korkutarak, karşı cinsten korkutarak yetiştirmeyelim. Özellikle kız çocuklarını namus algısıyla yetiştirmek psikolojik olarak zarar veren bir davranış. Cahilce bir zamandan kalan bekaret ve namus algısından kurtulalım lütfen. Yakında ışınlanma falan çıkacak bizim konuştuğumuz hala kadın cinselliği... Bu kadar da ilkellik olamaz! Umarım derdimi anlatabilmişimdir. Sizin bu konu hakkındaki görüşlerinizi de merak ediyorum.






4 yorum

  1. Her söylediğine katılıyorum, düşüncelerin ve paylaşımın için çook teşekkür ederim ellerine sağlık <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim yorumun için :))

      Sil
  2. bugün yazdığım üç kitap da yeraltı edebiyatı. diğerlerine de bir bak istersen. yeraltı seviyorsan, brautigan, burroughs, bukowski, henry miller okusanaaa, bir de beyaz zenciler adlı romanııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gördüm yazılarını benim için müthiş bir ilham kaynağı oldu. Hepsini alıp okumaya çalışacağım. Yazacağım yazılara da faydası dokunacaktır.

      Sil