SOSYAL MEDYA ARACILIĞIYLA İLİŞKİ KURMAK

by - 6/02/2017



Beni tanımlayan bir konuyu tartışmanın vakti geldi. Soruyorum size sosyal medya aracılığı ile ilişki kurdunuz mu? Veya birileriyle bu yoldan tanıştınız mı? Olaylar nasıl gelişti? Sonrasında neler yaşandı? Bildiğiniz gibi teknolojinin gelişmesiyle iletişim kurma yöntemleri değişmeye başladı. İnsanlar birebir iletişim yerine, sanal kimliklerin verdiği özgüvenle karakterlerini oluşturup kendilerine sosyal bir ortam yaratmaya başladılar. Bugün tartışacağımız konu bu sosyal ortamın etkileri ve ne derece sağlıklı olduğu...

Ah o eski zamanlar diyerek nostalji yapmak istiyorum biraz. Mahallemizdeki çocuklara gönlümüzü kaptırdığımız ve narin bir aşka adım attığımız o dönemlerde günahkar bedenlerimizden epey uzak saf bir ruhumuz mevcuttu. Şimdilerle seks diye bağıran gençliği ve kuduran erkekleri ne ile zapt etmek lazım bilemiyoruz. Lakin zaman hızlı ilerliyor, değişimi durdurmak mümkün değil. Görücü usulü evlilikler ve yalnızca bir kere görüp aşık olduğu kızla evlenen o erkekler şu kapının dışında kaldı. Artık kalbine tutularak yapılmış evliliklerden değil cinsel yaşamın muhteşemliğine bağlı olarak yapılmış evlilik tekliflerinden bahsediyoruz. Bunu kabul edelim lütfen. İş bu raddeye geldi a dostlar. Nerede kaldı Mecnunlar, Keremler, Ferhatlar... Açıkçası öyle bir dönemde, öyle bir aşk yaşamak isterdim her prenses kız gibi. En azından birini yatağa atıp diğerini duşta gizleyen erkek güruhundan uzak bir dönemde nefes alıyor olurdum.


Henüz zaman makinesi keşfedilmediğinden öyle bir döneme gidemiyoruz elbet. Hem gitsek kesin o dönemin sevmediği adamla evlenmek zorunda bırakılan kadını olurduk. Bizde şans yok! Dolayısıyla kendi dönemimizdeki ilişkileri, erkekleri kabullenip ayak uydurmak gerek kızlar. Peki, bunu nasıl yapacağız? Arkadaşın arkadaşı, okulda tanışılan çocuk, orada veya şurada tanıştığımız çocuk gibi sosyal ortamlarda tanışabiliyorsanız ne ala! En azından gözünle gördüğün ve hareketlerini izleyebildiğin için çeşitli çıkarımlarda da bulunabildiğin bir insanla tanışma safhasına girmiş oluyorsun. Bunu ben daha sağlıklı olarak nitelendiriyorum açıkçası. Çünkü bu şekilde karşıdaki insanın hayatına girip şöyle bir bakmış oluyorsun. Atıyorum festivalde arkadaşlarıyla eğlenmeye gelmiş biriyle tanıştın. O ortamda arkadaşlarını, çocuğun müzik zevkini, tarzını vs görebildiğin için genel olarak hayatına da ufak bir kafanı sokmuş oluyorsun. Böbreğini çalıp satma ihtimali rakam olarak düşüyor bu durumda. Fakat iş hiçbir şekilde bilmediğin derin bir sosyal ağda gerçekleşiyor ise sıkıntılar çoğalmaya başlıyor.


Hiçbir ortak arkadaşının bulunmadığı, gerçek hayatta görmediğin, tipinin, söylediklerinin birer muamma olduğu sosyal medya ortamında tanışılan bireylere güvenmek oldukça zor. Çünkü söylediklerini kanıtlayacak görsellik mevcut değil. Daha demin vermiş olduğumuz örnekteki gibi karşımızdaki insanı inceleme fırsatımız olmadığından yalnızca sözcüklere güvenmek zorunda kalıyoruz. Bu durumda soruyorum size kim yalan söylemez? Ben söylerim! Gerçek bana bir şey kazandırmayacaksa yalan söylemekte bir sakınca görmem. Hal böyle olunca yalanların olduğu, güvenin yarım yamalak kaldığı bir tanışma faslı gerçekleşiyor. Bunu da kendi içinizde sağlık mı değil mi diye sorgularsınız artık. He güzel örnekler yok mu? Var. Lakin sayıca az bu örnekler. Ben daha önce bu tarz ilişkiler yaşamış biri olarak şunu söyleyebilirim, böyle ilişkilerin temeli sağlam olmuyor. İki tarafta her konuda sallıyor. Kendisini olabildiğince büyük göstermeye çalışıyor. Bu tarz ihtimaller yüz yüze de gerçekleşiyor elbet fakat onu kontrol altında tutmak daha kolay. Lakin sosyal medyanın vermiş olduğu rahatlık yalanları kontrol edilemez bir seviyeye taşıyor. Zaten bir ilişkide yalan olduğunda sonucu hepimizin bildiği noktaya gidiyor. Eğer bir insanla internet üzerinden tanışacaksanız ilk kural asla yalan söylemeyin.


Sosyal medyadaki ilişkilerin bana göre güzel tarafı sohbet ağırlıklı olması. Uzun uzun sohbet edip tanışabilme fırsatını edinmek gerçek hayata oranla daha tatmin edici. O sırada yalnızca mesajlara odaklanıldığı için dış görünüş bir tık önemini yitiriyor. Bunu söylüyorum ama sosyal medyada sohbetleri başlatan şeyin de dış görünüş olduğunu unutmamak gerekir. Zaten hangi ortamda dış görünüş önemli değil ki? İç güzellikle başlayan boş laflara kimse kanmasın. Yok öyle şey canım. Gerçek hayatta sohbet etmekte zorluk çekenler için ise sosyal medya ilaç gibi adeta. İşte gerçek kimliğin aldatıcı yansımasına örnek olaylardan biri de bu. Gerçekte olduğundan daha farklı biri gibi davranan insanları yalnızca yüz yüze görüştüğünüzde anlayabilirsiniz. Ve bu da hayal kırıklığı doğurur. Aynı zamanda yalnızca internet üzerinden iletişim kuran birisi için yüz yüze sohbet etmek çok zor gelmeye başlar. Ve bu tehlikeli bir durumdur.


Birebir iletişim kurmak çok değerli bir davranış biçimidir. Bu konuda problem çeken insanların kendini geliştirmesi ve iletişimini kuvvetlendirmesi gerekir. Kendi kabuğuna çekilip derin sosyal ağların arkasına saklanmak bir çözüm değil kesinlikle. Ve gittikçe herkes evlerine çekilip bilgisayar ya da telefonlarından iletişim kurmaya çalışır oldu. Bu durum sokakta ya da bir kafede tanışma hikayelerini seyrekleştirmeye başladı. Oysaki bu tarz tanışma hikayelerinin insana verdiği haz daha farklıdır. Lütfen telefonların arkasına saklanmayı bırakın. Sosyal medyayı kullanarak da tanışın, arkadaş ortamında da... Önemli olan ikisini de dengede tutmak. Sadece internetten ilişki yürütmek kesinlikle sağlıklı değil. Tabi tek gecelik ilişki arıyorsanız internetten seçenekleri değerlendirmek daha mantıklı olabilir fakat yeniden söylüyorum gördüklerinizin doğru olduğunu nereden bileceksiniz? Sosyal medyanın en büyük dezavantajı güven sıkıntısı. Bunu olabildiğince yok eden sohbetler ve tanışma faslı size artı değer katacaktır. Ama yok ben yalan söylemeye devam edeceğim, çelişkiler doğuracağım, boş sallayacağım diyorsanız siz bilirsiniz. Yalnızca bunu yiyen salak kızları düşürürsünüz beyler. Ciddi ilişki konusuna gelirsek, neden olmasın? Nasıl tanışmış olduğunuzun pek bir önemi yok nihayetinde. Eğer aradığınız kişiyi bulduysanız onunla birlikte olmanız için bir engel yok. Bu ister yüz yüze tanışma ile gerçekleşmiş olsun isterse de sosyal medya aracılığıyla... Burada önemli nokta beklentileri açıkça dile getirmek ve kendin olmak. 


Siz sosyal medya aracılığıyla ilişki kurdunuz mu? Nasıl gelişti? Neler yaşadınız? Bu konuda neler düşündüğünüzü yorumlarda anlatabilirsiniz. Ben de ilerleyen zamanlarda kendi deneyimlerimi sizlerle paylaşırım.



BU YAZILARA DA BAKMALISIN!

12 yorum

  1. Olsa kısa sürecek ilişki çeşididir.İstisnalar tabi ki mevcuttur.Sosyal medya kullanımında dengeli olmak gerek.

    YanıtlaSil
  2. Takip et butonlarında G+ bastığında https://plus.google.com/+bthemezsite diye bir siteye yönlendiriyor seni,farkında mısın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa farkında değildim, söylediğin için teşekkürler. Temayı yeni değiştirdim hala düzenlemeleri yapmaya çalışıyorum gözümden kaçmış.

      Sil
  3. Sosyal medyada biriyle tanışmak değil mesele iletişim kurabilmek. Buluşma tanışma aşk meşk değil de iyi dinleyen ve iyi konuşan iki kişi nerede tanışırsa tanışsın güzel dostluklar da kurulabiliyor. Ben bunu yaşıyorum güncel olarak. Aşkı meşki gençlere bıraktım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşk olayı daha farklı bir boyut elbette. Ama dediğin gibi tanışmanın nerede olduğunun pek bir önemi yok. Önemli olan güzel sohbet ve enerji.

      Sil
  4. Benim öyle bir ilişkim olmadı. Sanal alemde kurulan ilişkinin de sanal olduğunu düşünüyorum. Kurgu yani. Gerçek ilişkilerde sıkıntı yaşayanlar biraz da bu tür iletişime geçiyor gibi. Sağlıklı ilişki kurmak konusuna gelince her iki tarafta böyle bir şey istemiyorsa sorun yok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok deneyimli olmadığım için bu konuda pek bir şey söyleyemiyorum. Belki de artık gelişen zamandan dolayı bir farkı yoktur diye düşünüyorum. Sağlıklı mı değil mi kısmı büyük bir tartışma konusu elbette.

      Sil
  5. Hocam öyle bir yazı yazmışsınız ki soluksuz bir şekilde okudum. Günümüz öyle bir hal almaya başladı ki sonumuz oldukça korkunç. Bir erkek olarak sosyal medya üzerinden o kadar çok insanla tanıştım ki, kimi gerçekten iyi niyetli, kimi de menfaatçi. Sosyal medya öyle bir çekiyor ki insanı kendine, alıkoyamıyorsun resmen. İyi arkadaşlıklar da kurdum, kötü arkadaşlıklar da. İyiler kaldı, kötüler gitti. En güzel yanı belirtmiş olduğunuz gibi sohbet ağırlıklı olması. Sohbet ilerledikçe ilerliyor, konu konuyu açıyor. Velhasıl-ı kelam, nereye gidiyoruz, ne yapmaya çalışıyoruz bilmiyorum ama sonumuz oldukça karanlık. Sosyal medyayı bilinçsiz kullanmaya devam ettikçe hem kendimize hem de çevremize zarar vermeye devam edeceğiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşüncelerinize katılıyorum. Sosyal medyadan ve internetten ihtiyacımız olanı almalıyız. Bilinçli kullanıcı olmak bu noktada oldukça mühim. Eğer amacımızdan fazla bir şekilde kullanmaya devam edersek hem bize hem de çevremize zararı fazla. Bu nedenle sosyal medyadan kurulan ilişkilerin de boyutunu kendi değer yargılarımıza göre belirlemeliyiz. Aksi takdirde kötü etkenlerle karşılaşırız.

      Sil
  6. Merhaba, güncel ve canalıcı bir konuya parmak basmışsınız. İnternetle ilk tanıştığım zamanlar bir kaç deneyimim oldu ama hiç hoşuma gitmedi. Nedeni: İnsanlar kişilikleriyle ortada olamıyorlar,özlemi içinde olduğu kişilikle çıkıyorlar. Çoğu da gerçek yaşama geçemiyor zaten bana göre. İnsanlar içinde binbir kişilik taşırlarken yüz yüze bile tanıyamıyorken sosyal medyada tanımak bana pek mantıklı gelmiyor açıkçası. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız. İnsanlar gerçek kimliğinden çok olmak istedikleri kişiyi anlatıyorlar. Doğal olarak bu durum yalanları beraberinde getiriyor. Bunun sonucunda gerçekleşen ilişkiler ise uzun sürmeden bitiyor.

      Sil