İLK İŞ TECRÜBEM

by - 6/29/2017


Çalışma hayatına adım atmak ve bütün bedenimin rahatlığı bir sandığa kilitlemesi... İşte hayatımın son bir haftasının özeti bu. Geçenlerde de bahsettiğim gibi yazın çalışmak için birkaç yere iş başvurusu yapmıştım. Bu başvurulardan geri dönüş aldım ve bir mağazada satış danışmanı olarak çalışmaya başladım. Amacım para biriktirmek ve okul döneminde rahat etmekti. Zira aldığım burslar ve KYK pek yetmiyor. Nasıl yetsin? Her hafta bir kitaba, notlara para veriyoruz. Yol parası desen karşıya gitmek zaten zulüm. Ee bunun üzerine yediğin, içtiğin vitrinde görüp aşık olduğum çantalar, kıyafetler de eklenince hesapların hepsi eksilere düşüyor. Bu nedenle çalışmak için üç ay gibi boş bir zamanım olunca değerlendirmek istedim. Şanslıyım ki olumlu bir dönüş gerçekleşti ve kısa sürede çalışmaya başladım. Aslında bu çalışma olayı benim için ilk sayılmaz. Daha önce de çalıştığım bir yer mevcuttu fakat daha rahattı ve mağazacılık alanının o zorluğundan uzaktı. Dolayısıyla benim için ciddi bir disiplinle çalıştığım ilk iş tecrübesi denebilir.

Çalışmaya başladığım için yazmaya da vakit bulamıyorum. Bu nedenle yazılarınızı okumaya ve yorum yapmaya vaktim olmuyor. Ya da çok geç aralıklarla yazı yükleyebiliyorum. Şimdiden bu konudaki özrümü belirteyim. Çalışma şartlarına dönersek satış danışmanı dediğimizde kafamızda belli bir şekil canlanıyordur elbette. Bütün gün ayakta durmak gibi bir dezavantaja sahibim. Gelen müşterilerle ve mağazanın reyonlarıyla ilgileniyorum. İnsanlarla iletişim kurmak, onları yönlendirmek ya da isteklerine cevap vermek benim hoşuma gidiyor. Bu nedenle hizmet sektöründe çalışmakta bir sıkıntı görmüyorum fakat bütün gün yatan ben için aniden günümün 10 saatinin sadece ayakta geçiyor olması şok etkisi yarattı. Düzene alışmakta biraz sıkıntı çektiğimi itiraf etmem gerekiyor. Ayaklarım ve bacaklarım ağrıyor günün sonunda. Bazen ağrı belime vurabiliyor. Geçenlerde ayağım o kadar kötü oldu ki üzerine basamadım. Yalnızca üzerine bastığımda bir acı oluşuyordu ve bunun geçmesi için baya bir dinlenmem gerekti. Bunun gibi kötü yanlarını düşündüğümde işin ne kadar zor olduğunu kavradım. Buradan satış danışmanı olarak uzun süredir çalışan arkadaşlara kolaylık diliyorum.

İş hayatına yapmış olduğum bu ufak giriş ile birçok insan için empati kurma şansı elde etmiş oldum. Özellikle evine ekmek götürmek için çeşitli zorluğa katlanan insanları anladım. Bu kadar zor olduğunu ve bu kadar ağır bir strese girdiklerini bilmiyordum. Özellikle ayağımın ağrıdığı zaman aklımdan geçen tek şey bu oldu. Acı çekiyorum ama işe gitmem gerekiyor. Çünkü paraya ihtiyacım var ve buna benzer bir durum yaşayan insanları düşününce psikolojik olarak daha da kötü hissettim. Bazı hayatlar gerçekten zor ve insanlar buna katlanmak zorunda. Bu durumu görmüş olmak ve onları çok az da olsa anlayabilmek benim için önemli bir tecrübeydi. Benim yaşımda olan arkadaşlara çalışmayı ve zorluğu görmelerini tavsiye ediyorum. Özellikle fiziksel zorluk çekecekleri bir işte çalışıp diğer insanların neler yaşadığını görmeleri gerekiyor. Çünkü biz okuyanlar olarak çok rahat bir hayat yaşıyoruz. Yiyoruz, içiyoruz ve sıçıyoruz. Öte yandan okuma şansı olmayıp çalışmak zorunda kalan insanlar çeşitli streslerle ve zorluklarla boğuşuyor. 

Okul dönemi başladığında eğitim hayatım konusunda daha hırslı ve istekli olacağımı düşünüyorum. Çünkü işçi vasfıyla olabileceğiniz en alt kademede hayat sürdürürken birçok unsura şahit oluyorsunuz ve bu unsurlar pek hoş şeyler değil. İçinizde daha yüksek bir kademede daha rahat bir koltukta oturma isteği doğuyor. Bunu gerçekleştirmenin ilk yolu başarılı bir eğitim hayatı bana göre. Daha doğrusu en kolay yolu... 

İş tecrübesinin yanında sizinle aynı işi yapan insanlarla kurduğunuz ilişki de ayrı bir önem taşıyor. Benim kafamda hep aynı düşünceyi taşıyacağım insanlarla dolu bir çalışma ortamım olur gibi bir düşünce vardı. En azından hayalim o yöndeydi. Fakat önceki çalıştığım yerde de burada da görmüş olduğum gerçek tam tersini işaret ediyor. Herkes birbirinden farklı ve zıt karakterler aslında. Ve bu insanlarla anlaşmaya çalışmak onlarla iletişim kurmak sosyal ilişkiyi kuvvetlendiren bir etkiye sahip. Çünkü aynı ortamda bulunmak zorunda olduğun bu insanlarla iletişimini belli bir seviyede tutman gerekiyor. Dolayısıyla kullanmış olduğum sosyal beceri çok önemli. Kurduğum ilişkiyi ne derecede tutacağım, insanlar ile mesafemi nasıl ayarlamam gerektiği gibi önemli noktaları tecrübe ediyorum bu sayede. Çünkü iş ilişkisi arkadaşlık ilişkisinden daha farklı ve kritik. Gelecekteki iş hayatımda bana kolaylık sağlayacak bilgileri öğrenmiş oluyorum. Mesela en önemlisi asla ama asla çalıştığınız yerdeki insanlarla sevgili olmayın. Oradan ayrıldıktan sonra sevgili olabilirsiniz fakat o ortamda bulunurken böyle bir hata yapmayın.

Benim için güzel bir tecrübe olacağını düşünüyorum. Hem mağazacılık alanıyla ilgili birçok şey öğreniyorum hem yeni insanlar tanıyorum. Beni geleceğe hazırlayan ve hayatın görmediğim noktalarıyla ilgili bilgiler veren bu deneyimi öğrencilerin yaşaması gerektiğini düşünüyorum. Emin olun size farkında olmadan çok şey katacaktır. Tabi yorulmak ve stresli olaylarla karşı karşıya kalmak oldukça kötü. Buradan çıktıktan sonra mağazada çalışma olayına uzun bir ara verebilirim. Çünkü sırada garsonluk var! 

Sizin ilk iş tecrübeniz nasıldı? Ne düşünüyorsunuz bu konuda? Yorumlarınızı bekliyor olacağım.

BU YAZILARA DA BAKMALISIN!

21 yorum

  1. Her yaz bizde kız kardeşimle çalışıyoruz :) çalışmak gerçekten zor tüm gün ayakta kalmak,insanlarla ilişki vs. çok zor...
    avantajlarından biri de okula başlarken bir gaza geliyorsun :) paranın kıymetini,çalışmanın-emek vermenin değerini de anlıyorsun :) kolay gelsin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Ben de şuan bir gaza gelmiş durumdayım. Okulun, derslerin kıymetini öğrendim ama kesin ortalara doğru yine derslere girmeyi bırakıp gezmeye başlarım.

      Sil
  2. Bu yaz döneminde hepimiz için blog,yazmak,okumak biraz zahmetli oluyor.Hepimizde aynı şeyler var şu aralar.Çalışma hayatıma gelirsek;lise 2'de o zaman adı Çarşı(Boyner)olan mağazada part time çalışmaya başlamıştım.Aldığım para harçlığım oluyordu ve kendimi mutlu ediyordum.Mağazacılık zor meslek.Ama 3 ay gibi bir süre lüks ve fuzuli harcamadan birikim yapılabilirse bence ileride işini kolaylaştırır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha işin başlarında olduğum için bana baya zor geliyor. Eve gidip dinlenmeyi iple çekiyorum ama dediğiniz gibi para biriktirme kısmı oldukça motive edici.

      Sil
    2. Kesinlikle..Bir de sadece yaz dönemi olduğunu düşünürsen belki bu da motive edici olabilir..

      Sil
  3. Kolay gelsin Eda, yoğun bir yaz seni bekliyor ama sana bir çok şey katacağına eminim. İlk paramı da şimdi yaptığım işimle yani orkestrada çalmakla kazanmıştım. Farklı orkestralara takviye gidip turnelere katılıyordum. Şanslıydım bu konuda..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ezgi. İlk iş tecrüben oldukça güzelmiş galiba. Ben de kendi hayal ve isteklerimle alakalı bir ilk iş tecrübesi yaşasaydım daha mutlu olurdum. Fakat olsun dediğin gibi çok şey öğreneceğime eminim.

      Sil
  4. İnsan iş hayatına atılmadan tam anlamıyla olgunlaşamıyor. Çok şey öğretiyor tüm o zorluklar. Benim ilk tecrübem üniversite yıllarında bir televizyonda olmuştu. Tam anlamıyla kurtlar kapanıydı ve nefret etmiştim.

    Allah emeği ve alın teriyle çalışan herkese yardım etsin. Sana da kolaylıklar diliyorum, umarım ağrıların zamanla geçer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle doğru. İş hayatına girmeden bazı durumları anlayamıyor insan. Bu nedenle benim için güzel bir deneyim oldu. Çalışmak kolay değilmiş gerçekten. Teşekkür ederim güzel dileklerin için.

      Sil
  5. Umarım canını sıkan gıcık tipler olmaz da vaktini güzel geçirirsin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle olmasını umuyorum :) Fiziksel zorluklar bir şekilde aşılıyor fakat psikolojik sorunlar çok daha derin etkiliyor insanı. Bu nedenle çalıştığım ortamın güzel ve eğlenceli olmasını umuyorum.

      Sil
  6. Ben de üniversite yıllarımda mağazada çalışmıştım. Çok yorucuydu. Bu yaşlarda çalışmanın çok faydası oluyor. Pek çok farklı insanla iletişim kuruyorsunuz. Eğitim alınan bölümle ilgili bir işte çalışılabilse çok daha faydalı olur bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız. Bir sürü insan görüyor ve iletişim kuruyorum. Umarım ilerde mesleğimle alakalı stajlara da başlarım. Böylece kendimi belli bir alanda eğitmiş olurum.

      Sil
  7. Dilerim düşündüğün gibi olsun. Tecrübeler iyidir.

    YanıtlaSil
  8. Kolay gelsin, umarım yorucu da olsa güzel bir tecrübe edinirsin bu süreçte. Her iş kendine göre zor, hizmet sektörü ayrı zor, masa başında yönetici olarak çalışmak apayrı zor. (oturarak para kazanılıyor gibi bir imajı olsa da:)) Bu işin tek önemli püf noktası var; o da sevdiğin işi yapmak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısınız. Sevdiğiniz bir iş ve ortam olmayınca bütün işler zor.

      Sil
  9. Hayallerinden vazgeçmek için ne kadar teklif ettiler ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asgari ücrete tav oldum :)) Hayallerimi gerçekleştirmek için işe girdim aslında. Parasız olmuyor bazı şeyler.

      Sil
  10. çalışmak zor ve yorucu ama kazançları her anlamda çok fazla tecrübelerin artıyor en önemlisi,ama sanırım senin için şu en önemlisi ayak sağlığını koruyan ayakkabılardan edinmek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle,yorucu fakat katkısı çok olacaktır. Ayak sağlığı konusundaki önerinizi de dikkate alacağım mutlaka.

      Sil