5 MADDE | FİLM - DİZİ |


Son zamanlarda izlemiş olduğum dizi ve filmlerden bahsedeceğim bu yazımda. Açıkçası sınavlardan dolayı pek vaktim olmadı bu dönem. Önce finaller ardından bütünlemeler ve projeler derken stresli ve koşuşturmalı geçti zaman. Aklımda okul değiştirmek gibi düşünceler de olunca bir yandan onun araştırmalarına koyuldum, bir yandan başka projeleri hayata geçirmeye çalıştım. Bu nedenle kendime ayırabileceğim çok fazla vaktim yoktu. Özellikle kitap okumak sınav haftasında epey zorlaştı. Sanırım yalnızca iki kitap bitirebildim. Oldukça kötü bir performans!

1. Fİ 



Puhu TV'de yayınlanan Türk yapımı diziyi heyecanla bitirdim. İsmini duyduğumda hakkında hiçbir bilgim yoktu. Tanıtımını ve bir kitaptan uyarlanmış olduğunu gördüğümde merak ettim. Tabi oyuncuların ve kurgunun da popüler kültüre hizmet etmesi ile ister istemez beni kendisine çekmiş oldu. İnternet üzerinden yayınlanıyor olması, dizi süresinin kısılması gibi yenilikler bende bir beklenti oluşturdu. Kitabını okumadığım için hikayesi hakkında pek bir bilgim yoktu fakat diğer Türk dizilerinden farklı olmasını bekliyordum. Bölümler ilerledikçe hem takdir ettiğim tarafları oldu hem de beğenmediğim unsurlarla karşılaştım. Özellikle kurgusundaki eksiklikler, gidişat pek özgün gelmedi bana. Teknik açıdan beni rahatsız eden bir görüntü ile karşılaşmadım. Bu konuda epey özen göstermişler. Oyunculuklar bana göre ortalamaydı. Öyle bayıldığım bir performansla karşılaşmadım. Çok detaylı bir karakter analizi de görmedim. Sadece Duru karakterinin izleyiciye yansıtılma şeklini beğendim. Fakat Duru karakterinin gelişimi konusunda da bazı sıkıntılar gördüm. Genel olarak diziye baktığımızda birçok Türk dizisinden daha iyi olduğunu söyleyebiliriz. Fakat aradığımız özgünlüğün olmadığını düşünüyorum. Sanırım dizinin yapımcıları diziyi izleyiciye satamamaktan korkup çoğu popüler kültür unsurlarını çıkarmamış. Sadece birkaç yenilik eklemiş. Bana göre bunlar yeterli değildi.


2. SENSE8 




İlginç bir kurguya sahip olan bu dizinin henüz başlarındayım. Sanırım dizi kaldırılıyor gibi bir haber görmüştüm sosyal medyada. Ne kadar doğru bilemiyorum bu konu hakkında araştırma yapmadım. Çünkü diziyi yarım bıraktım. Muhtemelen devam etmeyeceğim. Aslında diziye başlarken içimde güzel duygular vardı. 8 farklı ülkeden ve kültürden insanların birbirleriyle bağlantılı olması, bu durumun arkasında yatan bilimsel gerçekler ve kötü adamlar... Aslında şöyle bir geriye doğru adım atıp tabloya baktığınızda klasik bir kurgu görüyorsunuz. Fakat bu kurguyu yansıtma şekilleri özgün ve tatmin ediciydi. Farklı mekanlardaki çekimleri ve sahnelerin birleşme şekilleri benim hoşuma gitmişti. Oyunculuk performansları da fena sayılmaz fakat eksik bir şeyler varmış gibi hissettim. Daha doğrusu sıkıcı giden durumlar mevcuttu. Kötü adam figürü koyulmuştu ortaya ve onunla savaşan 8 kişilik bir grubumuz vardı. Bilmiyorum bu tarz konumlandırmaya hep alışkın olduğum için bana ilgi çekici gelmedi bölümler. Birilerinden kaçmalar, klasik hayat hikayeleri... En azından karakterlerin alt planındaki hikayelerini daha özgün yapabilirlerdi. Bana bu dizideki her şey klişe geldi. Bu nedenle çok fazla beğenmedim.


3. LOGAN 



X-MEN serisini garip bir şekilde seviyorum. Normalde çizgi roman dünyası beni pek çekmiyor. Fakat bu seriyi çocukluğumdan beri izlediğim için bana daha yakın geliyor. Logan filmini izlediğimde aklıma ilk gelen şey de X-men ile başlayan o yolculuk ve akıp giden zaman oldu. Logan karakterinin baya yaşlandığı ve güçsüzleştiği bir dönemde geçiyor film. Logan amcamız kendisini alkole vermiş ve şoförlük yapıyor. Aksiyon dolu yılları geride bırakıp para kazanmaya çalışıyor anlayacağınız. Hayali de bir tekne almak... Sen ne ara bu kadar İNSAN oldun? Resmen adamın tek hayali okyanusun ortasında ölmek olmuş. Neyse ki aniden karşısına bir kadın çıkıyor ve yardım istiyor. Tabi yaşlı Logan beladan uzak durmak için bu kadını başından savıyor. Fakat bu kadının kızım diye tanıtmış olduğu çocuğun bir mutant çıkması ile olaylar yeniden alevleniyor. Bu mutant kızın gücünün de Logan ile aynı olması aralarında baba-kız ilişkisi yaratıyor. Aslında oldukça duygusal bir film olmuş. Ve temelinde sağlam bir hikaye yatıyor. Aksiyonu dozunda ayarlayıp hikayeye odaklanan bu film diğer X-men filmlerinden ayrılmayı başarmıştı garip bir şekilde. Bu nedenle filmi çok beğendim. Spoiler vermemek için detaylarına girmiyorum, mutlaka izleyin.


4. MON ROİ



Atın beni Fransa'ya! Fransız sinemasını çok seviyorum. Tam benim kafama hitap ediyor. Gerçek hayatta görebileceğiniz bir hikayeyi öyle muhteşem bir şekilde anlatıyorlar ki normalde göremediğiniz çıkarımları görmeyi başarıyorsunuz. Bence bu tarz filmlerin çoğu size önemli dersler veriyor. Bu filmde ilişkiler hakkında önemli dersler barındırıyordu içinde. Hızlı bir şekilde tanışan orta yaşlı çiftimiz hızlı bir şekilde çocuk yapmaya ve evlenmeye karar veriyorlar. Elbette eğlenceli ve tutkulu geçen ilişkileri zamanla gerçekler ile tanışıyor. Ve bu gerçeklerle başa çıkmak gittikçe zorlaşıyor. Film flashback sistemi ile hikayeyi izleyiciye yansıtıyor. Ana karakterimizin değişimini bu şekilde daha rahat görebiliyoruz. Ben hikayeyi, oyunculukları ve kurguyu çok beğendim. Çıtır bir film! Mutlaka öneririm.


5. LİFE



Arkadaşımı da alıp izlediğim bu bilim kurgu kategorisine ait film fena değildi. Aileyle, arkadaşlarla izleyebileceğiniz gerilim ve aksiyon dolu bir filmdi. Çok anladığım bir tarz değil açıkçası. Bu ve buna benzeyen filmleri genelde zaman geçirmek için izliyorum. Hakkında da pek fazla bilgi sahibi değilim. Bilim kurgu kategorisindeki filmlerin küçük bir kısmını izlemişimdir sadece ama konusu hoşuma gitti. Uzay'da Dünya'dan başka bir gezegende yaşam olduğuna dair bir kanıt buluyorlar. Ölü bir hücre... Bu hücreyi canlandırmaya çalışıp inceleyen ekibin başına gelen olayları görüyoruz filmde. Gerçekten heyecanlı ve insanı tedirgin eden sahnelere sahip bir filmdi. Eğer arkadaşlarınızı alıp heyecanlı bir şeyler izlemek isterseniz önerebilirim.


Sizin bu film ve diziler hakkındaki görüşleriniz nelerdir? Son zamanlarda neler izlediniz? Bana ve diğer okuyucularıma neleri tavsiye edersiniz? Yorumlarınızı bekliyor olacağım.



10 yorum

  1. Mon Roi'yi ne zamandir izlemek istiyordum. Hikaye guzel diyorsan one cekmeli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben beğendim açıkçası. Harika diyemem tabi ama izlenebilir bir film. :)

      Sil
  2. Life'i ben de izlemistim ve heyecan doluydu. Fi'yi de cok duydum izlemeyi dusunuyorum. Tesekkur ederiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Life gerçekten heyecanlı ve gerilimliydi. Fi Türk dizilerine göre epey iyi bir çalışma olmuş, mutlaka göz at.

      Sil
  3. Merhaba! :) Blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım. Sizide kendi bloguma beklerim,takip ederseniz mutlu olurum 💎 www.nurundelidolublogu.tk 💎

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoş geldin. Mutlaka göz atacağım :)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. hahaha güzel bir filmdi.

      Sil
  5. Sınav haftası olunca insan iki kitap okuyabildiğine de şükrediyor sanki :) Güzel bir yazı olmuş.Özellikle uzayla ilgili konulara bir başka baktığımdan Life filmini izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sınav haftaları resmen ölüm gibi! Uzay konuları beni de çeker, izlemelisin.

      Sil