GLOBAL WELLNESS DAY


Merhaba,
Bugün Global Wellness Day kurucusu Belgin Aksoy Berkin'in ev sahipliğini, Sevinç Satıroğlu'nun ise moderatörlüğünü yaptığı basın toplantısına katıldım. Kendileri beni bu toplantıya davet etti. Bu nedenle onlara buradan teşekkür ediyorum. Dün akşam, E-postamı kontrol ettiğimde karşılaşmış olduğum davetiyeye ilk saniyelerdeki tepkim " Herhalde bir yanlışlık oldu." şeklinde gerçekleşti. Çünkü tahmin edersiniz ki ne Global Wellness Day hakkında bir bilgim vardı ne de bu tarz basın toplantıları hakkında. Fakat her şeyin bir ilki vardır değil mi?

"GLOBAL WELLNESS DAY  nedir?" diye soranları direk ilgili siteye yönlendiriyorum. GWD benim bakış açıma göre ise içimizdeki iyi noktaya dokunmaya çalışan bir proje. Her yıl Haziran ayının ikinci Cumartesi gününde gerçekleşen bu gün bizim hayatımızı değiştirmeyi vadediyor. Bizlere bu konuda yol gösteriyor. Bu projenin içinde yer alan çeşitli konulardaki uzman kişilerin de yardımlarıyla kendimiz, sağlığımız ve ruhumuz hakkında daha fazlasını öğreniyoruz. Daha fazlası derken gereksiz bilimsel bilgilerden bahsetmiyorum. Kaos ve stresin içinde nefes alamayan bizleri daima kötü bir dumanın içine hapseden düzenden kurtulup nasıl daha ferah ve iyi bir alan yaratacağımızı gösteriyorlar. Kendimiz ve çevremizdekiler için... Bu iş öncelikli olarak sağlıkla başlıyor elbette. Zinde bir vücut ve akıl ile güzel başlangıçlar için fırsat doğabilir. Dolayısıyla bizlere hem fiziksel hem de manevi anlamda sağlığı öğretiyorlar. Kendimizi o koyu dumandan arındırdıktan ve sağlıklı, ferah bir başlangıç yaptıktan sonra ise iş etrafımızdaki insanları yeşillendirmeye kalıyor. Buna yeniden doğuş diyebiliriz. İçimizdeki iyi noktaya ulaşıp onu gün yüzüne çıkarmak ne kadar zor olabilir? Hiç tanımadığımız birini gülümsetmek mesela... Ya da ufacık yardımlarla karşılık beklemeden iyilik yapmak... Hiç denediniz mi umudunu kaybetmiş bir insana sevgi göstermeyi? Belki siz de umutsuz bir insana dönüştüğünüz için çevrenizdekilerle iletişiminizi koparmayı tercih ettiniz. Fakat birisi öylece gelip size manevi anlamda dokunsaydı, gülümseseydi ya da ufacık bir ilgi gösterseydi umudunuz yeniden doğmaz mıydı? Bahsetmiş olduğum o boğan havanın içinden kurtulmuş olmaz mıydınız? Peki, bunu birisinin size yapmasını beklemeden siz başkalarına yapmaya ne dersiniz? İnanın bana karşılık beklemeden bir insana iyi davranmak, onu mutlu etmek hepimizin şikayetçi olduğu depresif hali yok edecek. En azından denemek ve sonuçlarını görmek gerek. GWD size bir şans tanıyor. 10 Haziran tarihinde tanımadığınız insanlarla dolu KüçükÇifltlik Park'ında yapmadığınız bir şeyi yapmaya cesaretiniz var mı? Kendiniz için daha fazla hareket etmeye, daha sağlıklı olmaya, daha iyi davranmaya ve daha iyi düşünmeye çalıştığınız bir gün! Global Wellness Day işte bu günün hayatınızı değiştireceğini söylüyor. Bu konuda iddialı gördüm onları. Bakalım 10 Haziran bizim için nelerin başlangıcı olacak...


Global Wellness Day gerçekleştirmeye çalıştığı felsefesinden ötürü beni oldukça etkiledi. Ve eminim benim gibi daha birçok insanın hayatına dokunup onların da bakış açısını değiştirecektir. Zira her geçen yıl ulaştığı ülkeler, noktalar ve insanlar artıyor. İnsanlara dokunabilmek onların hayatlarında iyi yönde bir değişiklik yapabilmek değeri çok yüksek bir davranış. Sevgili Belgin Aksoy Berkin'i Türkiye'den çıkıp bütün Dünya'ya dağılan Global Wellness Day kavramını ve gününü yarattığı için kutluyorum. Böylesine güzel işe imzalar atan insanları desteklemek ve onların arkasında durmak gerekir diye düşünüyorum. Ve elbette tanıtıp genç arkadaşlara ilham olmalıyız. Umarım bunu okuyan arkadaşlarım için güzel bir örnek teşkil ediyordur Global Wellness Day.



Peki gelelim 10 Haziran'da bizi nelerin beklediğine... Öncelikli olarak katılımın ücretsiz ve herkese açık olduğunu belirteyim. Maçka | KüçükÇiftlik Park'ında buluşuyoruz! Bütün bloggerları ve okuyucularımı davet ediyorum. Gelin tanışalım, beraber hayatlarımızı düzene sokmak adına bir adım atalım. Gülelim, kahkaha terapisinde çıldıralım hatta! Yoga ile varlığımızı hissedip şükür duyalım. Nefes teknikleri ile hayatın her anından zevk almayı öğrenelim. Bize yol gösteren insanları dinleyip ilham alalım beraber. Hayatımızın tüm stresine, hızına ve kaosuna bir günlük ara verelim. Ve yıllardır orada durup inceleyemediğimiz gökyüzüne selam çakalım. Benimle misin ey ahali! Umarım o gün orada olursunuz ve sizlerle tanışma fırsatı edinmiş olurum. Gelmeyi düşünenler, gelecek olanlar, tanışma toplantısı gibi bir şey yapmak isteyenler yoruma yazabilir ya da bana daedmier@gmail.com adresinden mail yollayabilir. Umarım hepiniz orada olursunuz ve yoga yapmaya çalışırken düşüp eğleniriz. Çünkü ben genelde düşüyorum...

GLOBAL WELLNESS DAY
KüçükÇiftlik Park
10.00 - 16.00
Herkes katılabilir.
Katılım ÜCRETSİZ.

4 yorum

  1. Global Wellnes Day'den yazınız sayesinde haberdar oldum.Böylesi güzel, keyifli ve faydalı bir projenin katılımı da ücretsiz sunması harika olmuş.Siteye göz attım ama İzmir'e dair etkinlik göremedim.Umarım her yere yayılır.Emeği geçenleri kutlarım.Çok teşekkürler size de haberdar ettiğiniz için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yorumun için. Umarım ülkemizin bütün şehirlerinde gerçekleştirilen bir eylem haline gelir.

      Sil
  2. küçükçiftlik park. güzel yerdeymiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldukça eğlenceli ve faydalı bir etkinlik olacak gibi.

      Sil