GELECEK VADEDEN BLOG


Güne çok enerjik ve mutlu bir şekilde başladım. Bunun sebebi e-postadan gelen bir bildirim... Hemen yatağımda doğruldum ve gözlerimi ovuşturup ciddi bir yüz ifadesi ile e-postama giriş yaptım. e-vren günlüğü tarafından gönderilmiş mesajı okuduğumda heyecanım ve mutluluğum katlanarak arttı. Bu noktada kendisini tanımayanlar için şuraya bir yere onun ve blogu hakkındaki yazıyı bırakıyorum. Mutlaka bu başarılı blog yazarının mekanına uğramalı ve onun yazılarını okurken çayınızı yudumlamalısınız.  Tık tık! 1 | 2 )

Peki, beni bu kadar mutlu eden ve heyecanlandıran neydi? Evlilik teklifi alsam bu kadar heyecanlanmazdım. Çünkü yazar olmak ve bunu blog gibi bir mecranın üzerinden sizlere dokunarak yapmak benim için çok önemli. Bu nedenle tesadüfen karşıma çıkan bir link benim yazıya olan arzumu daha da kuvvetlendirdi. Benim karşıma çıkan linki şuraya bırakıyorum. Sevgili Evren'in tasarlamış olduğu birçok projeden birine denk gelmişim meğer. Gelecek Vadeden Bloglar... Bu projenin amacı başarılı ve parlak blog yazarlarını keşfedip onları motive etmek. Altı kişilik bir jüri ile çeşitli değerlendirmeler yaparak belirledikleri blogları listeliyorlar. Bu bloglar hem yeni başlayanlara hem de diğerlerine ilham oluyor. Bu ve bütün blog yazarlarına bu işin derinliğini ve etkilerini göstermek gibi nice güzel düşünceleri de var. Ve ben artık listede yer alıyorum. Benim için beklenmedik bir haber oldu. Çünkü başvuru yaparken oldukça umutsuzdum. O kadar başarılı blog yazarlarının arasında yer almam mümkün değil gözüyle bakıyordum. Dolayısıyla çok mutlu oldum ve gurur duydum. Kendisini ve yaptıklarını gerçekten örnek alıyorum ve gelecekte öyle bir noktada olmayı diliyorum. Bundan ötürü projesini gönülden destekliyorum. Her blog yazarının da böyle bir girişimi desteklemesi gerektiğini düşünüyorum. Bu ortamdaki her yükseliş ve her başarı bireysel değil aksine her kullanıcıyı etkileyen ve onları da yükselten bir güce sahip. Bu nedenle birbirimizi desteklememiz kilit nokta!

Siz de şuraya bırakmış olduğum linke tıklayarak kendi blogunuzu veya tanıdığınız bir blogu önerebilir ve "Gelecek Vadeden Blog" listesine girmesi gerektiğini söyleyebilirsiniz. Ama bunu yapmadan önce şartları okumayı unutmayın! Oldukça başarılı ve uzun süredir blog yazarlığı yapan altı kişilik bir jüri tarafından değerlendirilmeye alınan bloglar gerekli özellikleri taşıyorsa listeye girecektir. Şu an ben o listede yer alan bloglardan biriyim. Böylesine başarılı ve önemli insanlar tarafından buna layık görülmek benim için çok gurur verici bir durum. Çok mutluyum ve onlara buradan tekrar teşekkür ediyorum. Jüri üyeliği yapan blog yazarlarının linkini yine buraya bırakıyorum. Mutlaka onların bloglarına da uğramalısınız. 

Neredeyse bir yıldır blog yazarlığı yapıyorum ve kendimce güzel işlere imza attığımı düşünüyorum. Çok güzel dostlar edindim, çok başarılı insanlar tanıdım. Beni destekleyen, yazılarımı okuyan, yorumlar yapan, benimle dertleşen bir ailem oluştu burada. Ve bu o kadar güzel bir duygu ki... Kelimelere döküp size bunu anlatmam imkansız. Bu nedenle beni destekleyen herkese çok teşekkür ederim. Gerçekten buradaki her şeyin benim için anlamı çok büyük. İyi ki blog yazarlığına adım atmışım ve sizleri tanımışım. Umarım bu yolda beraber devam ederiz her zaman.

NOT: Blog fotoğrafları konusunda eksiklerim olduğu söylendi gelen e-postada.  Bu konuda ne yapacağım hakkında hiçbir fikrim yok. Sanırım yavaş yavaş fotoğrafçı olmayı öğrenmem gerekiyor. Bana bu konuda yardım edecek veya fikir verecek biri olursa aşağıda yorumlarını bekliyor olacağım. Fotoğraf konusunu ne yapmalıyız? ( Son kez Pinterest'e sığınıyorum.)

45 yorum

  1. Tebrikler! Yolun açık, yazıların bol olsun:)

    YanıtlaSil
  2. Tebrikler, yolun açık olsun. :)

    YanıtlaSil
  3. Tebrikler edacım 💕 daha çok görsel eklemen gerekiyor sanirim ama malesef o bende de yok :) bende katilmak istiyorum ama henüz çömüm 😄 cok sevindim 🌼

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)) Evet görsel konusunda bazı sıkıntılarım varmış ama düzeltmeye çalışacağım. Oldukça başarılı bir blog yazarısın, şansını denemelisin.

      Sil
  4. Blog yazarları için yorumlar almak, emeğinin karşılığını bir şekilde görmek çok önemli. Senelerce bloggerlık yapan kişiler tarafından böyle bir değerlendirmeye alınman kesinlikle doğru yolda olduğunu gösterir. Ben 6 ayı aşkın bir süredir yoktum, o yüzden hayli uzak kaldım bloglardan ama yazılarına ve genel görünüme baktığımda hak ettiğini düşünüyorum. Dilerim daha iyi yerlere gelirsin. Tebrik ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görselle ilgili olarak da bir şeyler eklemek istedim. Sanırım google veya çeşitli görsel malzeme sunan sitelerden görselleri bularak yazıya olduğu gibi ekliyorsun. Bunun yerine daha orjinal görseller yaratabileceğin yardımcı programları kullanabilirsin. Örnek olarak bu yazıdaki fotoğrafı keserek, efektlendirerek, farklı görsellerle harmanlayarak daha özgün görsel içerikler oluşturabilirsin. Yapabilirsen photoshop'u temel bazda öğrenmen bunu en iyi şekilde yapmanı sağlar. Bunun haricinde de alternatif yardımcı programlar kullanabilirsin. Bu şekilde tam anlamıyla özgünlüğü sağlamış olursun.

      Sil
    2. Yorumun için çok teşekkür ederim. Görselle ilgili sıkıntılarım olduğu doğru. Fotoğraf üzerinde oynamayı pek bilmiyorum fakat öğrenmeye çalışacağım. Bazı görselleri kendim çekerim bazılarının üzerinde oynamalar yaparım. Böylece daha özgün bir içerik oluşmuş olur. Çünkü dediğin gibi kopyala-yapıştır yapmak biraz kolaya kaçmak oluyor.

      Sil
  5. Bak bisey dicem.Ben google dan bulupta kopyala yapistir yapmadan resmi direk aktarabiliyorum 😀 acayip uyanikca bisey buldum.Bugun basim cok agriyo ama yarin falan bunla ilgili yazi yazicam muhakkak oku.Cok isine yaricak 😀 Çünkü kopya olmamis oluyor.Yazıların gerçekten toyca değil hakettin katiliyorum arkadas 🌼😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa süper! İlginç ve faydalı bir yazı olacak gibi. Merakla bekliyor olacağım ve hemen okuyacağım merak etme. İşime baya yarayacaktır.

      Sil
  6. Evren ağabeyin sürekli takipçisi olduğum için, onun blogunda görmüştüm ve çok sevindim. Bence bu listeye girmeye geç bile kalmıştınız Eda hanım :) Beni de alın dedim ama 7. yılıma yaklaştığım için listeye almadılar :D

    Tekrardan tebrik ederim, blog yazmaya devam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumun için. Böyle güzel şeyler duymak beni çok mutlu ediyor. Umarım uzun bir süre buralarda olurum ve ilginç içerikler üretirim.

      Sil
    2. Sevgili Yalçın, sen 7 yıllık harika ve usta bir blog yazarısın ;)

      Sil
    3. Kesinlikle! Oldukça başarılı bir blog yazarı.

      Sil
  7. Selamm.. ben yeni geldim sana ama hemen takibe aldım :) yolun açık olsun... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, çok teşekkür ederim. Hoş geldin.

      Sil
  8. Öncelikle tekrar tebrik ediyor ve hayırlı olmasını diliyorum Eda. İnan, bugüne kadar Gelecek Vadeden Bloglar listesine girişini senin kadar bu denli içten ve muhteşem cümlelerle ifade eden olmadı ;) Ufak bir vesileyle de olsa siz yeni blog yazarlarını bu kadar mutlu edebilmek inanılmaz güzel bir duygu. Ayrıca yazında yer verdiğin güzel cümlelerin için şahsım ve jürideki diğer 5 arkadaşım adına çok teşekkür ederim; çok naziksin.

    Blog yazarlığı amatör ruhla güzel. Ben de sen de ve bu konuda bilinçli olan her blog yazarı da kendini usta görmeden, "ben oldum" kaprisine girmeden "Türkçe içerikli blogların işçiliğini yapmaya, yükünü çekmeye" devam edeceğiz. Amacı farklı olanlar, popülerliğin veya maddiyatın peşinde koşanlar zaten bir süre sonra bloglarını başka sosyal platformlara geçerek terk ediyor, bambaşka mecralarda cirit atıyorlar. Bizi dijital dünyada iyi yerlere getirecek bloglarımızın kıymetini iyi bilmeli, ona sımsıkı sarılmalıyız. Sana attığım e-posta da belirttiğim gibi şahsım adına (ve eminim diğer blog yazarı arkadaşlarım da) her konuda desteğe, öneriye, iş birliğine hazırız. Umarım, blogunun 3. yılını doldurduğunu hep birlikte görür ve seni o listeden usta yazarlar arasına alkışlarla uğurlarız.

    Blogunun görselleriyle ilgili sıkıntı aslında onları bloguna yüklemeyip pinterest'ten çekiyor olmandan kaynaklanıyor. Sayfa kendi içinde yüklenirken bir de fotoğraf görselleri pinterest yüklemesi için bekliyor. Funda (fundalina.com), Blog Yazarları Çalıştayı 1'de blogunda eskiden kullandığı bir görselden dolayı ciddi bir telif cezası ödediğini anlatmıştı. Google görsellerden fotoğraf bulup kullanmanı asla önermiyorum. Bunun için Pixabay.com'u öneririm, oradaki görseller ticari amaç harici her türlü kullanımı serbest fotoğraflardan oluşuyor. Görselleri boyutlandırmak veya üzerine yazı yazmak, filtrelemek için Pixlr Express'i kullanabilrisin. Ben önerdiğim her ikisini de sürekli kullanıyorum. Flickr'da da telif sorunu olmayan görselleri bulup kullanma şansın da var ve Flickr fotoğraf açısından milyonlarca seçeneğe sahip. Yazılarının konusuna göre sen de fotoğraf çekebilirsin. Bunun için çok da profesyonel düşünüp kendini zorlama. Cep telefonu kameraları ve iyi bir fotoğraf düzenleme uygulaması ile harika görsellere imza atabilirsin.

    Görsellik önemli ama içeriğin kalitesini atlamamak gerek. Sen Türkçesi düzgün, kaliteli içerikler ortaya koy, varsın o yazı fotoğrafsız olsun. Kaliteli ve özgün içeriklerinle Gelecek Vadeden Blog unvanı aldığını da unutma. Bu 6 kişilik jürinin sana (ve listedeki diğer bloglara) lütfettiği bir şey değil. Siz gerçekten iyi bir Türkçe blog örneği sergilediğiniz için o listeye girdiniz. Asıl maraton bundan sonra başlıyor. 3. yılına kadar güncel kalarak o listede yer almaya devam etmek ve yeni blog yazarlarına örnek olmak.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumların için. Görsellik hakkında söylemiş olduklarını dikkate alıp uygulayacağım. Ve elimden geldiğince özgün, ilginç içerikler üretmeye çalışacağım. Umarım üç yıl boyunca düzenli bir şekilde buralarda var olmaya devam ederim. Gönlümden geçen kesinlikle bu. Sizleri tanımış olduğum için de ayrıca mutluyum.
      Sevgiler.

      Sil
  9. oleeeey yakışır sanaaaa elbette zaten iyi yazıyorsun kiiii :)

    YanıtlaSil
  10. Demek ki sende gelecek vaat eden ışığı görmüşler..Başarıların katlanarak artsınnn :)

    YanıtlaSil
  11. Eda kızım. Kutlarım seni. Türkçeyi iyi kullanıyorsun. Tabii ki seçilmen çok güzel bir şey. Seni kutluyorum canım. Ben görsellerimi Evren kardeşimin de belirttiği gibi pixabay'dan alıyor ve düzenlemesini yapıp ekliyorum. Başarılarının devamını dilerim canım. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ece abla. Siz olmasanız, sizin yorumlarınız olmasa kendimi bu kadar geliştirmem mümkün olmazdı.

      Sil
  12. Tebrikler, önemli bir başarı..Jürideki arkadaşların çoğunu önceden tanıyorum..ışık görmüşler ki seçmişler, kutlarım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Umarım buna layık bir şekilde yoluma devam ederim.

      Sil
  13. Tebrik ederim. Çok güzel bir haber bu. Bu haberle birlikte fotoğraf düzenlemeleri ile ilgili birçok şey öğrenmemi sağladığın için ayrıca teşekkürler. Demek google görsellerden fotoğraf almak doğru değil. Başarının artarak devam etmesini dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Evet, görseller konusunda daha dikkatli olmalıymışız.

      Sil
  14. Tebrikler:). İnşallah kendi blogunda yazmayı ihmal etmezsin:)...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Merak etme asla ihmal etmem.

      Sil
  15. Benim yazı iptal.Bi coşkuyla söyledim sonra söndüm pıss diye:) meğer benim yaptığımda telife giriyormuş. 😃 Eee ne diyelim o zaman pixabaya devam dimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha olsun önemli değil. Başka yollara başvurmayı deneriz görsellik konusunda.

      Sil
  16. ne hoşmuş ben de gelecek vadeden bir blog olmak istiyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazının içinde belirtmiş olduğum linke tıklayarak Evren'in bloguna gidebilir ve oradan başvuru yapabilirsin.

      Sil
  17. Öncelikle tebrik ederim. Temadan da anlaşıldığı üzere derli toplu bir bloga sahipsin. Kazanmayı hak eden bir blog... Ayrıca böyle bir etkinliğin olduğunu bilmiyordum, yazıya geçirerek bilgilendirdiğin için teşekkürler. Yazı görseline gelecek olursam, Canva, Fotor, BeFunky gibi online görsel editörlerini kullanabilirsin ya da Freepik gibi stok görsel sitelerine bir göz at. Benim tavsiyem kendi yaptığın görselleri kullanmandan yana olur, Google daha çok beğeniyor da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Söylediğin sitelere muhakkak göz gezdireceğim. Benim için görsellik konusunda optimize etmek gibi sorunlar da var. Araştırıp bulduğum sitelerde bu sorunu hallettiğimi düşünüp görseli eklediğimde hala site hızını etkilediğini görüyorum bu fotoğrafların. Bu sorunuma da bir çözüm bulmam gerekecek.

      Sil
    2. Ben https://compressor.io/ ve http://compresspng.com/tr/ sitelerini kullanıyorum. Gayet başarılı bana göre. İkisini de deniyorum, hangisi daha çok sıkıştırırsa oradan indiriyorum.

      Sil
  18. Tebrik ederim, zamanla daha da başarılı olacaksın. :)

    YanıtlaSil
  19. Tebrik ederim.Çok güzel bir proje .Yolunuz açık olsun.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  20. Merhabalar herkese, sevgiler

    YanıtlaSil