SİVİLCELERDEN KURTULMANIN YOLLARI

by - 4/29/2017


Uzun bir süredir sivilce, akne problemi yaşıyordum. Bunun en büyük sebebi elbette cahilliğim diye düşünüyorum. Pek fazla sivilceler veya cilt problemleri hakkında araştırma yapmadım. Önemsemediğim için bu konu hakkında fazla kafa yormadım aslında. Özellikle lise döneminde ergenlikten kaynaklandığını düşündüğüm büyük bir sivilce problemim vardı. Kız lisesinde olmanın verdiği rahatlıktan ve sevgilimin olmamasından dolayı dış görünüşümü umursamadığım için sivilcelerim de çok önemli değildi benim için. Tabi artık bu dönemde lisedeki bütün kızlar 30 yaş sendromu yaşayan kadınlar gibi davrandığından onlar kesinlikle önemsiyorlardır, tek bir sivilceyi dahi. Bu nedenle kendi sivilce maceramı hem genç arkadaşlara yönelik hem de sivilce problemi yaşayan herkese yönelik yazıyorum.

Ben üniversiteye geçtikten sonra kendi görünüşümle ilgili bazı şeyleri kusur olarak görmeye başladım ve bundan dolayı bunlardan kurtulmak için araştırmalar yapmaya başladım. İlk sırada elbette sivilce problemi geliyordu. Bununla alakalı yaşamış olduğum şu anıyı da anlatmak istiyorum. Yine muhteşem okulumun uzakta oturanları umursamadığı bir vize günüydü. Sabah saat 9'da sınav vardı. Zar zor uyandım ve yüzümü yıkayıp üstüme bir şeyler geçirip çıktım evden. Gram makyaj yoktu ve saçım yataktan kalktığım gibiydi. Yüzümde sivilceler vardı, sivilcelerden kaynaklı kızarıklıklar vardı fakat aşırı değildi. En azından ben aynaya baktığımda bu konuda o kadar da kötü hissetmiyordum. Neyse sınavdan çıktım eve dönmek için metroya bindim. O sırada aynı sınıfta olduğumuz bir kız grubu da aynı metroya bindi ve çaprazıma geçtiler. Ben kulaklığımı takmış kitabımı okuyordum fakat müziğin sesini okuduklarımı anlamak için kısmıştım. O sırada kızların arasında geçen bir muhabbete şahit oldum. Bana bakıp " Asla bu şekilde sokağa çıkmazdım. Mutlaka makyaj yapardım, fondötenle kapatırdım." gibi bir konuşma yaptılar aralarında. O an bu konuşmadan etkilenmedim fakat eve geldiğimde bunun üzerine düşündüm. İnsanların dış görünüş hakkındaki genel kuralları gerçekten oldukça keskinmiş. Bunu fark ettim. Cilt problemlerinden utanmak, fazla kilolardan utanmak... Bunlar var olmaması gereken duygular. İnsanlar birbirlerini dış görünüşlerine göre yargılamayı ve bunları bir kusur olarak görmeyi bırakmalı. Çünkü bunun ciddi psikolojik bir sorun olduğunu düşünüyorum. Özellikle dış görünüşü hakkında kendini güvende hissetmeyen kızların, rahatça onun kusur olarak düşündüğü şeyleri sergileyen insanlara olan tavrı şok edici. Lütfen öncelikle gerek sivilce gerek kilo ya da herhangi bir kusur olarak adlandırdığınız şeyin kusur olmadığını kabul edin. O gün ben aynaya baktığımda kusur olarak gördüğüm şeylerin kusur olmadığını ve bundan utanmam gerekmediğini söyledim kendime. Sivilcelerimi kapatmam gerekmiyordu, göbeğimi saklamam gerekmiyordu. Lütfen öncelikle bu konuda kendinizle anlaşın.

Özgüven kısmını hallettikten sonra neler yapmalıyız? Ben ilk iş olarak bir dermatologla görüştüm. Siz de öncelikli olarak bir cilt doktoruyla görüşün.  Problemlerimden bahsettim ve durumumu anlattım. Doktorum cildimi inceledikten sonra bana çeşitli kremler verdi. Ve ben bu kremleri uzun bir süre aksatmadan her akşam kullandım. Özellikle çoğu kişinin bu noktada bazı sıkıntıları var. Verilen kremlerin işe yaramadığını ve birçok doktora göründüğünü söyleyen arkadaşlarımız mevcut. Dolayısıyla şu bilgiyi asla akıldan çıkarmamak gerek. Sivilce pek çok nedenden kaynaklı olabilir. Vücudumuzun iç dengesiyle alakalı bir sorunun sebebi olabilir ya da tamamen cildinizdeki fazla yağla ve gözeneklerle alakalı olabilir. Bu nedenle sivilce tedavisine başlamadan önce sivilcenin neden kaynaklandığını bulmaya çalışmak gerekiyor. Sivilcenin nasıl ve neden çıktığına genel olarak baktığımızda vücudumuzdaki toksinleri atamamaktan kaynaklandığını görebiliriz. Bu nedenle yüzeye sivilce adı verdiğimiz şekilde çıkıyor. Vücudumuzdaki toksinleri dengeleyerek işe başlayabiliriz. Bu da yemek düzenimizi rayına oturtmaktan geçiyor. Açıkçası ben beslenme düzenimi sağlıklı bir rutine dönüştürdükten sonra sivilcelerimde azalma gözlemledim. Çoğu doktor sivilcelerin yemekle bir alakası olmadığını söylüyor. Fakat yine de size önerim beslenme düzeninize dikkat etmeniz gerektiği... Özellikle antioksidan besinleri daha çok tüketin. Beslenme düzeninizi sağlıklı ve antioksidan yiyeceklerle oluşturduğunuzda sıra spora geliyor. Dediğim gibi sivilcenin ana nedeni bedenimizdeki zararlı toksinleri atamamaktan kaynaklı. Ve bu toksinleri en iyi terleme yoluyla atabiliriz. Bu nedenle düzenli bir şekilde spor yapmak cildinize oldukça iyi gelecektir. Sporun vücudumuz için oldukça yararlı olduğunu göz önünde bulundurursak iç düzenle alakalı sorunları da sporla beraber def edebiliriz diye düşünüyorum. Özellikle sağlıklı beslenme ve düzenli spor ikilisi bütün sorunlarınıza çözüm olacaktır.

Cildimizi tedavi etmek için uygulamış olduğumuz beslenme ve spor tekniklerinin yanında cilt bakımına da dikkat etmek gerekiyor. Doktorunuzun vermiş olduğu ilaçları aksatmadan kullanırken cildi temizlemek gerektiğini de unutmayın. Mutlaka nemlendirici, tonik, cilt temizleme jelleri gibi ek ürünleri de kullanın. Bu noktada dikkat etmeniz gereken şey ne tür bir cilde sahip olduğunuz... Bunu size doktorunuz zaten söyleyecektir. Cildinizde fazla yağ salgılanma gibi bir durum varsa ona göre ek ürünlerinizi alın ve uygulayın. Amacınız bu noktada yağı dengelemek olsun. Eğer kuru cilde sahip iseniz amacınız güzel bir şekilde nemlendirmek olsun. Yağlı bir cilde sahip fakat doktorun verdiği kremlerden ötürü kuruluk yaşayan arkadaşlarım için kullanmış olduğum bir nemlendiriciyi paylaşmak istiyorum. Daha çok cildi rahatlatan bir ürün. ( Bioderma | Sebium Hydra)
Bunun yanında yağlı ciltler için olan bir nemlendirici daha kullanın. Makyaj yapma kısmında da sivilce problemi yaşayan arkadaşlarımın dikkatli olması gerekiyor. Özellikle cilt ürünlerinde... BB krem asla kullanmayın. Fondöten kullanmak istiyorsanız eğer organik ve bitkisel olanları almanız sizin için daha iyi olacaktır. Siz yine de çok fazla kullanmamaya çalışın ve fırçalar, sünger gibi ürünlerin temizliğine daha çok dikkat edin.

Cildinizi hem içeriden hem de dışarıdan desteklemeye başladığınızda sabırlı davranmanız gerektiğini de unutmayın. Hiçbir krem bir haftada ya da bir ayda etkisini göstermez. Yine aynı şekilde uygulamış olduğunuz düzen etkisini hemen gösterip sivilceleriniz bir anda yok olmaz. Benim tavsiyem bir yıl boyunca size söylemiş olduğum düzeni devam ettirmeniz... Bir yılın sonunda hiçbir değişiklik yoksa doktorunuzla konuşup ilaç tedavisini deneyebilirsiniz. Fakat en azından bir yıl boyunca düzenli bir şekilde kremlerinizi kullanın, cilt bakımınızı yapın, beslenmenize dikkat edin ve spor yapın. Bunun yanında güneş kremi kullanmayı asla unutmayın. Kış veya yaz hiç fark etmez. Her gün güneş kremini kullanın. Bu sivilcelerin ize dönüşmesini engelleyecektir. Sivilcelerinizi asla sıkmayın ve ellemeyin dememe gerek yok sanırım. Sakın bunu yapmayın!

Ben size anlatmış olduğum her şeyi yaklaşık bir yıldır uyguluyorum. Düzenli spor yapma olayı hariç. O bir iki aydır var. Cildimde büyük bir iyileşme gözlemlediğimi söyleyebilirim. Hiç sivilce çıkmıyor artık diyemiyorum fakat sadece regl dönemlerimde sivilce çıkarıyorum. Onun haricinde pek sivilce çıkmıyor. Sivilce çıkan bölge ise genelde çenem oluyor. Normalde yüzümün her noktasında sivilce çıkar iken şu anda yalnızca regl dönemlerimde çenemde çıkıyor. O da bir iki tane... Sivilce tarlasından bir iki tane sivilceye düşmek benim için büyük bir başarıydı açıkçası. Ama genel olarak sivilce problemini sürdürdüğümü söyleyebilirim hala gerektiğinde doktorumun vermiş olduğu kremleri uyguluyorum ve cilt bakımıma dikkat ediyorum. Yüzümde izler kaldı, şu an bunları gidermeye çalışıyorum. Fakat çok ciddi ve kötü değil. En azından beni rahatsız etmiyor. İlaç kullanmadan çok ağır bir tedavi görmeden sivilcelerimden bu şekilde kurtuldum. Daha doğrusu epey azalttım. Umarım sivilce sorunu yaşayan arkadaşlarıma söylemiş olduğum şeyler yardımcı olur ve sorununuzdan kurtulursunuz. Önemli olan özgüven ve sabır...








BUNLARA DA BAKMALISIN!

6 yorum

  1. Bu yazıda geçen bir çok öneri çok faydalı bu tür sorunlar yaşayanlar mutlaka bu yazıyı önemsemeli..düzenli olarak kremlerin kullanımı makyaj malzemelerinden mümkün mertebe uzak durmak çok çok etkili bir de su arkadaşlar,çok çok su için ki idrar yoluyla da toksinler vücuttan atılsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumun için. Söylediklerinde çok haklısın.

      Sil
  2. İnsanları özgüvenaizliğe iten herkes hakkında dedikodu yapma hakkına sahip olanların yaptigi patavatsızlıklar malesef.Birde sivilce için eğer iltihaplıysa antibiyotik tarzı bir krem ufacık sürülürse kurutur bilgilerinize ayrıca antiseptik kremlerde cok ii gelir bölgesel temizleme yapar 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O tarz kremleri yanımdan hiç ayırmıyorum. Çantamda mutlaka bulunur, gerçekten çok işe yarıyor.

      Sil
  3. hmm dıştan beslemek kadar içten beslemekte çok önemli tabi :)

    YanıtlaSil