İLK KEZ JİNEKOLOĞA GİTMEK

by - 4/06/2017


Jinekolog denildiğinde tuhaf bir gerginlik oluşur ortamda nedense. Sanki ayıp bir konudan bahsediyormuşuz ama tam olarak neyin ayıp olduğundan emin olamıyormuşuz gibi bir huzursuzluk kaplar etrafı. Türk toplumunun kadın cinsiyetini silikleştirmeye çalıştırmasından doğan bir tedirginlik hali aslında bu durum. Cinsel konuların konuşulamaması gibi cinsel organlar veya cinsel hastalıklar üzerinden konuşmak da oldukça zordur bu toplumun sınırları içerisinde. Kadınların doğasında var olan regl, adet gibi bir düzenden bile hastalık diye bahsedip konuşmaktan çekiniyorsak ne demek cinsel konuları açık açık konuşmak? Bu tabuların vermiş olduğu ağırlıktan dolayı kadınlar kendi bedenlerini tanımakta güçlük çekiyorlar. Var olan cinsel problemleri birilerine anlatamıyor hatta doktora gitmeye korkuyorlar. Cinsellik olmak zorunda da değil. Herhangi bir kadınsal hastalık hakkında rahat rahat konuşmaktan bile çekinir hale geldik. Bunun en büyük örneğini jinekoloğa giderken hissettim. Regl düzenimle ilgili bazı problemler yaşadım ve bundan tedirgin oldum. Dolayısıyla bir doktorla görüşme ihtiyacı hissettim ve randevumu alıp bekleme odasına oturdum. Ve orada otururken tüm bu durumu kendi içimde düşündüm.

Jinekoloğa gitmeden önce bu konu hakkında araştırma yapmak istedim. Bunun üzerinden bir yazı çıkarabileceğimi düşündüm ve kimler neler yaşamış, neler deneyimlemiş internet üzerinden okumaya başladım. Oldukça ilginç senaryolarla karşılaştım açıkçası. Ve bir kısmı beni korkuttu. Jinekoloğa gitme durumuyla ilgili bir korku değildi bu. Toplumun ne kadar sert ve yıkıcı bir yapı olduğuna şahit oldum aslında. Konu kadınlığa gelince hemcinslerimin bu konuda ne kadar tedirgin ve ürkek olduğunu anladım. Bu beni üzdü ve rahatsız etti. Neden kimliğimden utanayım ki? Kadın olmak tüm korkunçluklara rağmen oldukça güzel bir şey. Ama çoğu kişinin kendi kadınlıklarından utanması, kaçması, saklanması üzücü bir durum değil mi? Bana göre öyle.


Jinekoloğa gitme ile ilgili yapılan yorumların çoğu kadınların korkularını ve utançlarını kaplıyordu. Özellikle bekaret algısı üzerinden ilerleyen sohbetlere şahit oldum okuduğum yazılarda. Genel algıya örnek vermek gerekirse kadınlar bakire olmamaktan utanıyorlar ve bunun jinekoloğa gidince açığa çıkmasından endişeleniyorlardı. Haklı bir düşünce. Yaşadığımız ortamı göz önünde bulundurduğumuzda bir kadının omuzlarına yüklenmiş namus algısı psikolojik olarak hepimizi yaralıyor. Doğru olanın bakire kalmak olduğuna zorla inandırıldığımız için bakire olmayan herkesin kendisinden utanması, çekinmesi ve el alem ne der baskısıyla hareket etmesi gerekiyor değil mi? Hayır, doğru değil! Böyle olması gerekmiyor. Böyle olmamalı ve kimse böyle düşünmemeli.

Bir kadının bakire olmadığı anlaşılacak diye korkuya kapılması, bundan utanması ne demek ya? Ne demek?! Bu nasıl korkunç bir algıdır? Bu nasıl iğrenç bir dayatmadır? Kadınlara küçüklükten beri öğretilen bu iğrenç algıdan artık kurtulmamız gerekiyor. Kimsenin hayat şekline, seçimlerine, cinsel kimliklerine ve tercihlerine karışılmayacağını o sapık zihniyetinize sokun ve çocuklarınızı öyle yetiştirin artık. Çünkü benim midem karşılaşmış olduğum bu tabloları kaldıramıyor artık. Kimse kadın olduğu için utanmamalı. Çocukluktan itibaren bize kadın olmaktan gurur duymamız gerektiği öğretilseydi keşke. Oturup kalkışımıza, giyimimize, söylediğimiz kelimelere, bekaretimize dikkat etmemiz gerektiği öğretildi hep. Erkeklere erkekliğinden gurur duymaları ve  utanmamaları öğretilirken neden bize kadın olmaktan kaçın denildi? Ayıp mı kadın olmak? Ayıp... Sizin o iğrenç düşüncelerinize göre ayıp. Şu kadınların hepsini öldürün de kurtulalım hepimiz.

Gerçekten ne zormuş kadın olarak yaşamak... Yaşım ilerledikçe ve bazı şeyleri deneyimledikçe bunu daha net görüyorum. Şunu yapma, bunu yapma. Çünkü böyle yetiştirildim. Korkutularak, kadınlığımdan uzak kalarak. Bekleme koltuğunda otururken utandım. Yaşanılan olayları okudukça tüylerim diken diken oldu. Böyle bir toplumda yaşadığım için böyle şeyler düşünüldüğü için üzüldüm. Öldürülen kadınlar için, sırf bakire değil diye aşağılanmış kadınlar için üzüldüm. Bu algıyı ortadan kaldırmak mümkün değil maalesef. Bu yüzden elimden gelecek olan kendimi, çevremi bu düşüncelerden uzak tutmak. Hayatımı bu zihniyetteki insanlardan uzak yaşamak yapabileceğim bir şey. Ve ileride olursa eğer kız çocuğumu bu iğrenç bekaret algısından uzakta yetiştirmek benim elimden gelen tek şey olacak. Bundan fazla ne gelir ne yapabilirim bilmiyorum. Keşke var olsa böyle bir gücüm ve nefesimin sonuna kadar toplumun dayatmış olduğu bu algı yüzünden zarar görmüş kadınlara yardım edebilsem. Maalesef yok. Hepimiz bu iğrenç bataklıkta son nefesimizi vermeyi bekliyoruz sadece.


Jinekologla ilgili bu tarz korkulara ve endişelere sahipseniz içinizi ferah tutun. Kadınlığınızdan utanmayın. Hiçbir şeyden utanmayın! Kendinizi sevin, hayatınızı sevin ve aksini söyleyenlerden uzak durun. Cinselliğin, cinsel yaşamın, cinsellik hakkında konuşmanın gayet doğal bir şey olduğunu kabul edin. Küçüklüğünüzden beri omuzlarınıza yüklenmiş o namus algısını atın ve yolunuza öyle devam edin. Kimse sizin hayatınıza karışamaz, kimse hayatınız için doğrunun ne olduğuna karar veremez ve seçimlerinizi yargılayamaz. Bunu kabul edip hayata devam etmek gerektiğini düşünüyorum. Bir kadının sağlık problemi yaşamasına rağmen sırf utancından doktora görünemiyor olması çok korkunç. Mahalle baskısını hala mı aşamadık? Bu baskıyı birebir hala çocuklarımıza yansıtıyor muyuz? Yapmayın, lütfen.

Jinekologla geçen muhabbetim ve kontrolüm de gayet iyiydi. Çok tatlı bir doktordu. Aklımdaki bütün sorularıma yanıt verdi ve çekindiğim konuların çok saçma olduğunu görmemi sağladı. Niye çekiniyormuşum ben diye sordum kendime. Yaşadığım regl düzensizliğinden dolayı kanser miyim acaba diyerek abarttığımdan korkuyla doktora anlattım her şeyi ve ultrason sonuçları temiz çıktı. Kist falan olabilir diye endişelenmiştim öyle bir şeyin de görünmemesi içimi baya rahatlattı. Boşuna ölüyorum diye stres yapmışım. Bu nedenle herhangi bir tuhaf belirtiyle karşılaştığınızda mutlaka doktora gidin ve görünün. Çekinmeyin, utanmayın. Strese girecek hiçbir şey yok ortada. Dişçiye gitmek kadar normal ve olağan bir şey. Hepimiz insanız sonuçta. Öncelikli olarak bunu kabul etmek gerekiyor. Umarım gitmeye çekinen kişiler için faydalı bir yazı olmuştur. Özellikle benim gibi genç yaştaki arkadaşlar bu tarz kontrolleri ihmal ediyorlar. Bazı şeylerin erken tespit edilebilmesi için gidip baktırmakta fayda var. Asla kaçmayın doktor işlerinden. Özellikle kadınsal şeyler daha önemli ve oldukça riskli. Hormon testleri, kist olup olmadığı, yumurtalıklarınızın iyi çalışıp çalışmadığı gibi bilgileri öğrenmek oldukça mühim. Sonuçta annelik gibi bir vasfımız var ve eğer anne olmak istiyorsanız ilerde, bu tarz kontrollere değer vermelisiniz. Aksatmamalısınız. Aklınıza takılan soru olursa ya da danışmak istediğiniz şeyler bana mail adresimden ulaşabilirsiniz. daedmier@gmail.com

Yazımı okuyup düşüncelerimi dinlediğiniz için teşekkür ederim.

BU YAZILARA DA BAKMALISIN!

10 yorum

  1. Bu konuda en büyük sorun, kadınlar arasında edilen sohbetler sonrası edinilen duygu "çok can yakıcı "olduğu..
    Yazıda belirttiğin durumlar "bekarlık" vesaire de toplumun baskısı..Kadınlar altında kalıyor.
    Diliyorum ki tüm kadınların rahatlıkla ne olursa olsun jinekologa gidenilmesi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm kadınların özgürce ve rahatça hareket edebilmesi en büyük dileğim. Can yakıcı olması kısmını ise deneyimlediğim bir şey olmadığı için yorumlayamıyorum. Fakat her türlü, konu sağlık olunca korkulardan arınmak lazım.

      Sil
  2. Aaauvvv jinekolog dedi kadınlık dedi cinsellik dedi aauuvvvv :) Kız kısmısı bilogg yazmasss jinekolokkk demessss çok ayıp hıııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahajah ağlanacak halimize gülüyoruz gerçekten.

      Sil
  3. yazdığın son kelimeye kadar haklısın. daha ne denebilirdi ki :)

    YanıtlaSil
  4. bizim ülkenin cahil halleri işteee. bi de mimin var ben dee :)

    YanıtlaSil
  5. ne kadar güzel yazmışsın ya çok beğendim. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :))

      Sil