BLOGUM HAKKINDA NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ?


Bu zamana kadar birkaç blog açmışlığım ve içerik üretmişliğim oldu. Fakat daha önceki denemelerimde insanlarla fazla iletişime geçmedim. Başka blogları okumadım, yorumlar yapmadım. Sadece yazdım ve yayınlayıp sayfayı kapattım. Hiçbir blogger kuralını uygulamadım. Bu girişimimde ise hem kurallara dikkat etmeye çalışıyorum hem de insanlarla iletişimimi iyi bir seviyede tutmak için çabalıyorum. Sizden aldığım geri dönüşler ile oldukça mutlu olduğumu söylememde fayda var. Her türlü desteğinizi ve yorumlarınızı benden eksik etmediniz. Bu nedenle bugün bulunduğum noktada bazı şeylerin içime sinmediğini de size itiraf etmem gerek. 

Sürekli blogun temasını, içeriklerde yer alan fotoğrafları değiştiriyorum. Yazdığım eski yazılardan memnun olmayıp siliyorum. Özellikle bazı yazılarıma gerekli önemi vermediğimi daha sonraları fark ediyorum ve sinirleniyorum. Yazım hatalarımı, gereksiz konuyu uzatmış olmamı ya da yüzeysel bir şekilde konuyu geçiştirdiğimi görünce de deli oluyorum. Bir şeyler yapmaya çalışıyorum esasında fakat tam olarak tatmin olamıyorum. Bu konuda okuyucu olarak siz ne düşünüyorsunuz? Yazılarım hakkında bana sunmak istediğiniz eleştirileriniz var mı? Ya da genel olarak blog hakkında söyleyecekleriniz neler? Gerçekten düşüncelerinizi merak ediyorum. Tüm dürüstlüğünüzle hem blog hem de yazılarım hakkında yorum yapacağınızdan eminim. Ve bu yorumları merakla bekliyor olacağım.

Blog istatistiklerine ve okuyucu kitleme baktığımda bazı konuların daha az okunduğunun farkındayım. Özellikle dizi ve film incelemeleri hitap ettiğim kitlenin ilgisini çekmiyor gibi görünüyor. Bu alanda çok başarılı olduğumu da söyleyemeyeceğim. Dolayısıyla blogumda bütün film ve dizi incelerini kaldırmak gibi bir düşüncem var. Liste halinde paylaştıklarım bir köşede kalsın diyorum fakat tek tek yapmış olduğum incelemeler sanırım çöplüğe doğru ilerleyecek. Özellikle eski yazıları okuduğumda incelemelerin çok yetersiz kaldığını gördüm. Bu nedenle onları silmeyi ve  film, dizi inceleme yazılarını yazmamayı düşünüyorum. Beceremiyorum bu işi ne yapalım...

Arada ilgi çekici olsun diye kızsal konularda da yazmak istedim. Fakat onlarda en az okunanlar arasında yerini aldı. Bu nedenle onları da kaldırıp kızsal konulardan uzakta kalmaya devam edeceğim. Makyaj, moda gibi kızsal konular da bana göre değil gibi. 

Üzerinde konuşmayı ve yazmayı sevdiğim konular ise genellikle sosyal durumlardan oluşuyor. Yazdığım hikayelerin ve romanların da konularına baktığımda hep toplumdan dışlanmış, bir köşede ezilmiş, kabul edilmeyen hayatları ve insanları görüyorum. İnsan psikolojisi, toplumsal analizler hep merak ettiğim ve üzerinde çokça konuştuğum konular olmuştur. Fakat bir blogu tamamen bu konularla donatacak kadar bilgi sahibi olduğumu düşünmüyorum. Bu nedenle ortaya karışık temamızla hayatımıza devam edecek gibiyiz. Sizin yorumlarınızla ve düşüncelerinizle bazı şeyler şekillenebilir elbette. Mesela kısa hikayeler ve denemeler okumayı seviyor musunuz? Bunlara da blogun içinde yer vermek istiyorum fakat çoğu kişinin bu tarz yazıları okumaktan hoşlanmadığının farkındayım. Herkese hitap etmek istediğimden bu konuda da kararsız kaldım.

Kitap analizleri, özetleri daha doğrusu kitapla ilgili her şeye daha çok yer vermeye çalışacağım. Ben genelde toplumsal incelemeler yapan romanları okuyorum. Bu konular üzerinden yorum yapmak ve kitabı bir nebze olsun tanıtmak zevkli olabilir. Okuması da zor olmayacaktır bu yazıları. Zaten içinde yaşadığımız toplumun eksi ve artı yanlarını konuşmak gerekli diye düşünüyorum.

Sizin yazmamı önerdiğiniz başka konular var mı? Kişisel blogların yaptığı gibi kendi hayatımdan daha çok parçalar yansıtmamı ister misiniz? Yediğim, içtiğim, okuduğum, izlediğim, gittiğim... Anladınız siz. Bütün bunları fotoğraflarla ve akıcı bir yazıyla süsleyip bloga atmak çok zor değil benim için. Ama kim benim ne yiyip içtiğimi napsın?!

Yazı dilimle alakalı da bir şeyi danışmak istiyorum size. Arkadaşlarımla konuşur gibi espriler yaparak ve samimi olarak yazdığım yazıların daha çok sevildiğini gördüm. Ciddi, makale tarzı yazılar mı yoksa sohbet tarzı mı? şeklinde bir soruyla sizi baş başa bırakmak istiyorum. Blogun temasıyla, içeriğiyle, fotoğraflarıyla ilgili beğenmediğiniz ne varsa lütfen çekinmeden yorum yapın. Bende bunları dikkate alarak bir değişikliğe gitmek istiyorum. Blogun ismi hakkında da biraz düşünmeye başladım. Url kısmını değiştirmeyi düşündüm fakat bu çoğu şeyi değiştireceği için emin olamadım. Bu konu hakkında da ne düşündüğünüzü merak ediyorum.

Umarım kısacık bir zamanınızı bana ayırıp blog hakkındaki bütün düşüncelerinizi aşağıya yazarsınız. Her konuda iyileştirmemi istediğiniz, beğenmediğiniz noktaları bana haber verin lütfen. Neleri okumaktan hoşlandığınızı ve neler yazmamı istediğinizi de yazmayı unutmayın. Yapılan her eleştiriyi ciddiye alacağım ve ne kadar sert olduğunun da bir önemi yok. Bu nedenle hadi hemen inin aşağıya ve bütün düşüncelerinizi yazın. Lütfen...



21 yorum

  1. Öncelikle tarzınız çok havalı =) Yazdığınız sohbet tarzındaki eleştiri yazılarına bayılıyorum, bazen anı da yazıyorsunuz güzel oluyor. Son olarak da ben uzun küçük yazılardan çok büyük puntolu bazı yerleri koyulaştırılmış yazıları falan dah çok seviyorum, öyle işte böyle devam ederseniz de tarzınız çok güzel =D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Ben büyük puntolarla yazılmış yazıları okurken güçlük çekiyorum nedense. Hep küçük kelimelere alıştığımdan sanırım bana garip geliyor. Ama dediklerinize mutlaka uyacağım. Yer yer kelimelerin altını çizip kalınlaştırmak iyi bir fikir.

      Sil
  2. hımmmm bak blogunu bilemem :) ama yazılarını çok seviyorum ben, öykü deneme yazsan da çok sevinirim, sosyal konuları da iyi yazıyorsun, roman kitap film kızsal konular bence yazılarında ve yazma tarzında hiçbir olumsuzluk yok ve hatta senin aramızda çok iyi yazanlardan biri olduğunu düşünüyorum, ayrıca, blogunu her açtığımda ne yazmış diye merak ettiklerimdensin ve yazdığın konuları da düşüncelerini de ilginç buluyorum. sen istersen tabisi yap blogunda temizlik ama yazdığın hiçbir konuyu değiştirme bence, böyle renkli ve her konuda yaz. yazma tarzına da bakarsak bazen ciddi bazen daha kişisel yaz farketmez, bence çok da üretkensin ki. ama kendini eleştirmen de hoş ki, gelişmek için. bak bu konuda aklına takılan başka şeyler de olursa bak burdan bu yazından sor işte ben de düşünürüm yanii. daha detaylı de düşünürüm yani ama ben sende eksik bulmuyorum hiç emin olabilirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim düşüncülerin için. Beni eleştirin dedim ama övgüler aldım Allah'ııım! Mutlu oldum gerçekten böyle düşünmen çok güzel. O zaman her telden çalmaya devam edeyim. Ama işte sanki bir şeyler eksikmiş gibi hissediyorum bazen. Mükemmeliyetçi davranıyorum. Bu nedenle sanki iyi değilmiş gibi hissediyorum hem blog hem yazılarım için. Ama şu cümleler içimi rahatlattı.

      Sil
  3. Dışardan bir göz olarak sorun görmüyorum. Blogun ve yazdıkların çok güzel. Önemli olan senin yazarken mutlu olman. Okunmuyor diye değil sevmediğin için yazmamalısın bazı konuları..Üslubun ve konuyu ele alış biçimin seni yansıtıyor bu nedenle sadece popüler yayınların sayısını artırabilirsin.5-6 gibi, iyi bloglar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız. Önemli olan ben ne istiyorum sorusu elbette. Fakat okuyucularımın da istekleri varsa zaman zaman onları da yerine getirmeliyim dedim. Güzel düşünceleriniz için de çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Film yazılarına lütfen dokunma! :)
    Bana verilen bir öğüt vardı. Yazılarını asla silme demişlerdi. Google şirketi için önemli bir detaymis sanırım. Bunu öğrendiğimden beri memnun olmadığım bir yazı varsa silmek yerine içerik değiştirme yoluna gidiyorum.
    Blog yazmaya basladigımda 7-8 başlık açmıştım yazmak icin ancak zamanla geriye 1 tek en sevdigim konu olan film konusu kaldı. Bir başkası öneriyor diye bir konu hakkında yazabilirim ama eğer sevmiyorsam devamı gelmez. Kısacası sevdiğin konuya odaklanmak her zaman iyidir:) Bir de bloguna ilk uğradığım günden beri rahat yorum yazıyorum. İletişimin güzel yani.
    Sevgiler diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa bak bunu bilmiyordum. O halde silmek yerine içeriğini iyileştirme yoluna gideyim. Film, dizi hakkında konuşmayı çok seviyorum. İnanılmaz bir izleyiciyim. Fakat başarılı incelemeler yapamıyorum sanki o yüzden fazla okunmuyor diye düşünüyordum. Kendi çapımda içeriği iyileştirip yoluma devam edeyim o halde. Bugüne kadar yazdıklarımın hepsini seve seve yazdım elbette. Eğer sizin de okumaktan hoşlandığınız başka kategoriler varsa onlar hakkında da yazabilirim diye düşündüm. Güzel yorumların için de çok teşekkür ederim. Çok mutlu ettin ve kafamdaki soruları cevapladın.

      Sil
  5. Muhakkak ki az okunmuş dediğin konu ve başlıklar o az okuyan kişilerden biri için çok faydalı olmuş olabilir kendini nasıl mutlu hissediyorsan öyle konularda yazmaya devam bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim. Birileri için faydalı olmuşsa yazdıklarım ne mutlu bana. Ben zaten yazmayı sevdiğimden her konu hakkında yazabilirim. Önemli olan sizin severek okumanız.

      Sil
  6. Dur meraba diyerek giriş yapayım :) öncelikle gerçekten cok farklı düşünp bu şekildede yorumladigini bil oldumu 😊 uslübun güzel konularda sürekli değişken olsun ki birçok kişiye hitap edebilsin.Ama hiç bir zaman herkese hitsp edemezsin.Mutlu olduğun her konuda okunsun veya okunmasın yaz edacım.Ama yanlış anlamazsan ben biraz mahrem ve küfürlü yazılardan dolayı okusam bile yorumlayamadığım oluyor 😊 sadece düşündüğümü söyleyeyim dedim umarım yanlış ifade etmemisimdir 😉 başarılar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu düşüncelerin için. Anlatmaya çalıştığın şeyi de anladım. Her konuda yazmaya çalışıyorum aslında. Blogu takip edenler ve üslubumu beğenenler yazdığım bir yazıyı beğenmese de diğerini beğenip okuyodur diye tahmin ediyorum. Öyle de olmalı zaten. Kimi yazılar bize hitap eder kimileri etmez. Çok fazla küfür kullanmamaya dikkat ediyorum yazılarımda. Ama özel konular hakkında yazmayı düşündüğüm birkaç konu daha var. Bu tarz yazılar da elbette benim düşüncelerime paralel olan kişilerin hoşuna gidecektir. Bunu da anlayabiliyorum, hiç önemli değil. Bu konular hakkında konuşmak, yorum yapmak kolay değil. Tekrardan teşekkür ederim, sorularım için cevap oldunuz.

      Sil
  7. ortak noktamız yok gibi...belki de annen yaşında olabilirim... :) bu yüzden hayata bakışımız, beklentilerimiz, ilgi alanlarımız vesaire bambaşka... ama arada gelip yazılarını okurken buluyorum kendimi... masumiyet ve içtenlik sanırım, derinde bulduğum... ve tabii itiraf etmeliyim belki de bir zamanlar geçtiğim yollar...
    bu arada, bir blogun çok okunmasında içeriğin yanı sıra blog sahibinin de bazı tutumlarının etkili olduğunu düşünüyorum... geçmiş yıllarda örneklerini gördüm..blog sahibinin postlarına bırakılan yorumlara eş zamanlı dönüşler yapması (blog ziyaretleri ve yorum bırakma) ve başka blogları da okuyor olduğunu sahiplerine hissettirmesi çok önemli etken bence...

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim yorumunuz için. İletişim konusunda çok haklısınız. Diğer blog sahibi arkadaşlarımın yazılarını okuyup yorumlamam onlarla birebir sohbet içinde kalmam gerekiyor. Vaktim çok olmadığı için bunu bazen yapamıyorum. Ama bu konuya oldukça önem veriyorum.

    YanıtlaSil
  9. Sempatik :)
    Aslında başka yorum yapmazdım ama en yakışanı sempatik olurdu.
    Dizileri kaldır ama filmleri kaldırma. Kitap yazma ondan binlerce var. İnsan ilişkileri ve sosyal konular daha iyi bence. Siyahı seven birisin buna rağmen bu renkler de güzel :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumun için. Söylediklerini dikkate alacağım mutlaka.

      Sil
  10. son yazıma bi baksan yaaa :)

    YanıtlaSil
  11. tarzınız ve havanız güzel makaleniz ilgi çekici başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel yazıyorsun sadece alan adına geç bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, düşünüyorum bu konuyu.

      Sil