1 FİLM | 1 ŞARKI | 1 KİTAP



Merhaba,
Sevgili GİZEM bir etkinlik başlatmış. Bu etkinlikten DEEPTONE sayesinde haberim oldu. Yazının başlığında da görmüş olduğunuz gibi bir film, bir şarkı ve bir kitaptan bahsediliyor bu etkinlikte. Böylece blog dünyası olarak bir sürü yeni şey öğrenmiş oluyoruz. Ben de bu ay çok sevdiğim film, şarkı ve kitaptan birini seçip yazı da sizlere anlatacağım.

BİR FİLM:
Les Amours Imaginaires bu ay izlemiş olduğum en güzel film olarak tahtını korudu. Bu kaçıncı izleyişim tam olarak bilmiyorum fakat bende hala aynı etkiyi uyandırıyor. Çok sevdiğim Xavier Dolan'ın yönetmenliği ile diğerlerinden sıyrılan bir film olmuş. İlginç bir ilişkiye tanıklık ettiğiniz bu film gerek sahnelerin çekilme tarzı ile, gerek diyalogları ile aynı konuyu işlemiş filmlerden uzaklaşıyor. Bunda elbette yönetmenimizin payı büyük. Güzel müziklerle süslenmiş güzel sahnelerle ve doygun renklerle boğuluyor gözlerimiz. Sinemanın çılgın çocuğu Xavier kendisinden beklenilen düzeyde hoş bir iş çıkarmış anlayacağınız. Bazı kimselerin hoşuna gitmeyebilir, anlamsız bulabilir filmi. Fakat Xavier Dolan'ın tarzına yakın bir duruşunuz varsa filmden zevk alacaksınız diye umuyorum. Oyuncuların muhteşem oyunculukları ile şenlenen sahnelerle sizi baş başa bırakmak istiyorum. Özellikle yönetmenliğin yanında oyuncu olarak da yer almış olan Xavier kendisinden çokça övgüyle söz edilmesini hak ediyor. Fransız kültürünün güzel ögelerine dokunan ve o Fransız sinemasını bize güzelce yansıtan bu filmi daha kaç kez izleyebilirim bilmiyorum. Ama izlemeye devam edeceğim gibi gözüküyor.


BİR ŞARKI:
Benim net bir müzik zevkim yok aslında. Tanımlamam gerekirse değişik tonlamalara ve seslere dikkat ediyorum. Melodinin " Deep Dark" tarzında olması genelde beni kendisine çekiyor. Şu aralar genelde " Dark Chill" tarzındaki şarkılara elim gidiyor. Melodinin beni sıkacak kadar yavaş olmaması ve başımı ağrıtacak kadar da yoğun olmaması gerekiyor. Bunun yanında türkü ve Türk Sanat müziklerini de dinliyorum. Özellikle 1960'lı yıllarda piyasaya çıkarılan Türk Sanat müzikleri listemde yer alıyor. Jazz genelde şarap içtiğim gecelerde bana eşlik ediyor. Günlük hayatta pek dinlemiyorum. Alternatif rock ise lise yıllarımdan beri listemdeki yerini koruyor. Özellikle Türkçe şarkılar " Alternatif Rock" kategorisinden çıkıyor. Çok fazla Türkçe pop dinlemiyorum, hatta hiç dinlemiyorum. Alternatif müzik stiline sahip Türk şarkıcılara yer veriyorum. Müzik hakkında çok fazla bilgiye sahip olmadığımdan yalnızca o an ruhuma hangi şarkı uyuyorsa onu dinliyor ve seviyorum. Asla katlanamadığım türler diye düşündüğümde ise aklıma metal, rap ve pop geliyor. Kesinlikle katlanamıyorum! Elektronik müziklerin çoğu da hoşuma gitmiyor. Ama yine de dinlerken beynim akıyormuş gibi hissetmiyorum. Bu ay dinlediğim en çok şarkıya gelecek olursak tek bir isim veremiyorum. Bu nedenle size spotify listemi sunuyorum. Nisan ayında en çok şu şarkıları dinledim: NİSAN


BİR KİTAP:
Bu ay okumuş olduğum kitapları düşünüyorum da içlerinden beni en çok etkileyen Uçurtma Avcısı oldu. Khaled Hosseini adlı yazarın yazmış olduğu bu kitabı yorumlamıştım. ŞU yazıya giderek kitap hakkındaki düşüncelerimi okuyabilirsiniz. İnanılmaz bir kitaptı. Kitabın üslubu ve yazım teknikleri hakkında çok fazla yorum yapamıyorum çünkü ben çevirisini okudum. İngilizce olarak yeniden okuduğumda bu tarz unsurların üzerinde durma şansım olabilir. Fakat çevirisi de kesinlikle kötü değildi. Herhangi bir hata veya anlam bozukluğu ile karşılaşmadım. Cümleler oldukça sade ve akıcıydı. Bu nedenle oldukça kolay okunabilir bir kitap olduğunu düşünüyorum. Akıcı olmasından ötürü sıkılacağınızı sanmıyorum. Hikayenin de içine kendinizi bıraktığınızda sayfalar sizi alıp götürecektir. Bu nedenle henüz bu kitabı okumamış herkese gönül rahatlığı ile tavsiye edebilirim. Konusu beni çok etkiledi ve Afganistan'ı biraz daha araştırmak istedim. Umarım böyle bir kadere hiçbir toplum, hiçbir insan mahkum edilmez. Oldukça üzücü...

Umarım önermiş olduğum şarkılar, film ve kitap hoşunuza gider. İyi eğlenceler...

10 yorum

  1. Such a nice post, I really like your aesthetic. I saw this movie by Xavier Dolan couple times and it's always a very interesting movie as well as other his movies :)

    YanıtlaSil
  2. Kitabı ben de yanılmıyorsam orta okul dönemlerinde okumuştum etkisi hala var. Mükemmeldir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç okuduğuma pişman oldum ben de.

      Sil
  3. Bu sıra üçleme moda oldu. :) Maalesef yazdığın filmi de müziği de bilmiyorum. En son Juietta'yı izlemiştim. İspanyol sinemasına ait. Beni çok etkilemişti. İyi geceler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli olan bilmek değil elbet. Bu tarz yazılar sayesinde başkalarının zevklerini öğrenmek ve sinema,müzik,kitap adına keşifler yapmak. Söylemiş olduğunuz filme göz atacağım.

      Sil
  4. güzel bir etkinlik bu üçleme güzel film ve kitap önerileri çıkıyor,
    teşekkürler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Kesinlikle çok güzel bir etkinlik.

      Sil
  5. Harika bir etkinlik olmuş:). Ayrıca seçtiğiniz kitabada de bayılırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumun için. Ben de bayıldım kitaba.

      Sil