MUTLAKA İZLENMESİ GEREKEN 10 DİZİ

by - 3/31/2017



Merhaba,
Yabancı dizileri adeta sömüren biri olarak henüz başlamamış veya yeni yeni yabancı dizilere yönelenler için on maddelik bir liste hazırlamak istedim. Çok az konularına ve dizinin yapısına değinip sizi dizilerle baş başa bırakacağım. Umarım önerilerimi dikkate alır ve keyifle izlersiniz. O halde hemen başlayalım!

10. GAME OF THRONES


Diziyi izlemeyen kaldı mı? Çoğu kişinin ayılıp bayıldığı, her etnik kesimden kendisine potansiyel bir takipçi yarattığı bu dizi listede yerini almasaydı ayıp olurdu. Eğer hala izlememiş ve izlememekte ısrar eden abilerimiz ablalarımız varsa onlara dizinin uyarlandığı kitabı öneriyorum. Kitap okumayı da seviyor iseniz bence okuduklarınızın içinde kaybolup şiddetli bir orgazm geçirebilirsiniz. Dizimize dönecek olursak hakkında çok fazla konuşmaya gerek yok bence. 2011 yılında yayınlanmaya başlayan dizimiz hala devam etmekte. Her sezonu on bölümden oluşuyor ve her bölümün uzunluğu ortalama 55 dakika. Beyni folloş eden bir hikayeye sahip olduğundan içeriğine girmiyorum. Anlatmaya kalksam sayfalarca bir şeyler yazar ama yine de anlatmayı beceremezdim zaten. O yüzden izlemediyseniz önce kitabı okuyun sonra isterseniz dizisine başlarsınız. Bu arada bu diziye muadil olarak tarih ve savaş konularını içinde barındıran bir dizi daha önermek istiyorum. VIKINGS. GOT daha entrika ve zeka oyunlarını içinde barındırırken Vikings savaş, kan, tarih gibi unsurları içinde birleştirmiş. Ek not olarak bunu da geçeyim dedim.

9. SUPERNATURAL


İzlediğim ilk yabancı dizi olmasından dolayı benim için yeri çok ayrıdır. İşin tekniksel taraflarına baktığımızda da bence oldukça güzel bir dizi fakat sapıttı. Hala devam ettiğini gördüm şimdi internette dolanırken. Yuh! 2005 yılında yayınlanmaya başlayan ve 13 sezon süren dizimizin yapımcılarını Arka Sokaklar dizisinin yapımcısıyla tanıştırmak istiyorum. Belki ayrı düşmüş ikizlerdir. Neyse konumuza dönelim, fantastik dizileri seviyorsanız konusu sizi çekecektir. Çeşitli efsanelerin ve doğaüstü hikayelerin üzerinden ilerleyen bir dizi kendisi. Başlarda gerilimi oldukça yüksek tutarken ilerleyen zamanlarda bu durum daha mistik bir hal almaya başladı. Sonraları için pek bir şey söyleyemeyeceğim çünkü izlemedim. Ben 6. sezonda bıraktım. Lucifer dünyaya geldiğinde... Sanırım sezonlar 23 bölümden oluşuyor. İzlediğim yere kadar öyleydi. Bölümler de yaklaşık 45 dakika uzunluğunda. Şeytan, iblis, melek gibi terimlerin hayat bulduğu ilginç bir dizi aslında. Dean ve Sam adındaki iki kardeşin kötü varlıkları avladığı, olaylardan olaylara atladığı, bazen güldüren bazen ağlatan, izlemesi zevkli bir seri. Kitapları da çıktı ama Türkçe'ye çevrildi mi emin değilim. Tavsiye ediyorum açıkçası, bence açın sıkıldığınızda bir bakın.

8. TRUE DETECTIVE


Polisiye, suç dizilerini sevenler için rahatça önerebilirim bu diziyi. Ben pek sevmiyorum polisiye türlerini ama bu dizi oldukça hoşuma gitmişti. Çok kaliteli bir yapım olmuş. Klişe olan noktaları bile ustaca ve kendine öz bir biçimde işlemiş. Şuan 2 sezondan oluşuyor. Her sezon 8 bölüm sürüyor. Ve bölüm uzunluğu yaklaşık 60 dakika. Ben bir günde bir sezonu bitirdiğimi biliyorum çünkü inanılmaz heyecanlıydı. Konusu klasik aslında uzun süredir aranan ve bulunamayan bir katili arıyorlardı ilk sezonda. Bana göre bu dizinin olayı konusunda değil de işleniş şeklinde. Çok zekice tasarlanan bir kurgusu var. İzlerken size verilen bazı noktaları ancak ikinci izleyişinizde görebiliyorsunuz. Bunun gibi özellikler diziyi diğerlerinden bir tık ayırmış bana göre. Eğer bu kategoriyi seviyorsanız izlemeniz gerekir.

7. HANNIBAL


Polisiye, gerilim türüyle devam ediyorum listeye. 3 sezondan oluşuyor ve her sezonunda 13 bölüm bulunuyor. Bölüm uzunluğu ise yaklaşık 45 dakika. Hannibal, hem polisiye alanından baktığınızda hem de psikolojik gerilim tarafından baktığınızda sizi tatmin eden bir dizi. Ama ben en çok bu dizideki o psikolojik metinleri beğendim. Hatta bayıldım! Dizinin görsel şovu ayrı, işlediği metaforlar ayrı... Kaliteli içerik, muhteşem bir kurgu! Daha ne kadar övebilirim. Çok sevdim. Oyuncuların performanslarını konuşmaya gerek bile yok. Hepsi çok başarılıydı. Konusunu bilmeyenler için kısaca özetleyeyim. Hannibal adındaki bir katilden yola çıkıyor hikayemiz. Bu karakterin var olduğu filmler de var. Kitapları da mevcut eğer okumak isterseniz. Konular hepsinde benzerlik taşıyor genel olarak. Ama dizide çok farklı işlenmiş. Çok detaylı ve ilginç bir bakış açısıyla aktarılmış her şey. Hikayemiz çeşitli cinayetlerin ardından çağrılan katil profili oluşturma uzmanı diye tanımlanan Will ile başlıyor. İlginç bir adam kendisi. Çok zeki ve beyni diğer insanlardan daha farklı çalışıyor. Bundan ötürü de psikolojik sorunlar yaşıyor. Bu sorunları çözmek için psikiyatr olan Dr. Hannibal ile görüşmeye başlıyor. Ve olaylar bu noktadan itibaren ilginç bir şekilde ilerliyor. Katil olan Dr. Hannibal'ın hastası Will'i nasıl manipüle ettiğine tanıklık ediyoruz. Mutlaka tavsiye ediyorum, izleyin. Bu dizi hakkında detaylı bir inceleme yapmıştım blogumda var. Okumak isterseniz buraya linkini bırakıyorum. Tık tık! HANNIBAL

6. FRIENDS


Komedi kategorisi için favorim olan Friends dizisinden başka bir diziyi önereceğimi düşünmediniz herhalde. Sitcom olarak adlandırabiliriz bu diziyi. 1994 yılında yayın hayatına başlayıp 2004 yılında son bulan dizi 10 sezon sürüyor. Her bölümü yaklaşık 20 dakikadan oluştuğu için kolayca izleyip tüketebiliyorsunuz. Klasik bir arkadaşlık hikayesinden ve yaşanılan olaylardan bahsedilen bölümlerin nedense farklı bir tadı var. Son zamanlarda ortaya çıkarılmış Amerikan komedisinden uzak herkese hitap etmeyi başarmış bir dizi. Bence bu yüzden bu kadar başarılı oldu. Adından hala bahsediliyor hala konuşuluyor. Unutulmayan efsane bir dizi. Fakat eski olduğundan dolayı görüntü kalitesi sizi rahatsız ederse ve sizi çok içine çekmezse diye farklı bir versiyonu olarak düşündüğüm How I Met Your Mother dizisini de önerebilirim. Aynı arkadaşlık temasından ortaya çıkan ve eğlenceli faktörleri içinde bulunduran bir dizi kendisi. Umarım zevkle izlersiniz.

5. SEINFELD


Yine oldukça beğendiğim diğer sitcom ise Seinfeld. 1989-1998 yılları arasında yayınlanmış ve 9 sezon sürmüş. Oldukça eski bir dizi esasında. Fakat bu tarz tarihsel farklar komedi dizisi için beni rahatsız etmiyor. Aksine daha çok hoşuma giden bir özellik haline geliyor. Diziyi izlediğinizde ya beğenirsiniz ya da beğenmezsiniz. Eğer komedi sevmiyorsanız, Amerikan kültürüne karşı mesafeliyseniz hoşunuza gitmeme oranı yükselecektir. Fakat ben bu diziyi de ne olursa olsun gerek esprileri gerek replikleri olarak Amerika sınırlarının dışında olarak görüyorum. Dizi konudan çok repliklere, tavırlara yoğunlaştığı için ortada anlatacak özet geçecek bir konu bütünlüğü de yok aslında. Bütün sezonlar boyunca her konuya değiniliyor neredeyse. Her konu hakkında hiçbir şey anlatmamak gibi bir felsefeye sahip denilir bu dizi için. Ve en iyi komedi dizisi olarak tasvir edilir. Bu büyük övgülerin hatırına küçük bir şans vermek gerekiyor bence. 

4. ORPHAN BLACK


Her kategoriden de bir dizi izlemişim maşallah... İşte size ağzınızı sulandıracak bir bilim kurgu! Klon temasından yola çıkıp inanılmaz yerlere uzanan bir kurgudan bahsediyoruz bu dizi için. Gelecekteki teknolojilere selam çakıyoruz. İlginç gizemler, saklı olaylar derken bizi meraktan çatlatan bölümler peş peşe gelmeye devam ediyor. Hele oyunculuklar... Muhteşem! 5 sezondan ve her sezon 10 bölümden meydana geliyor. Bölümlerin uzunluğu yaklaşık 45 dakika. Bu diziyi gerçekten çok seviyorum ama yarıda bırakmıştım. Şuan nerede bıraktığımı tam olarak hatırlayamadığım için devam edemiyorum. Zamanım olduğunda baştan başlayıp yeniden izlemek istiyorum. Her şey Sarah adlı kızımızın bir metro istasyonunda tanıklık ettiği intihar olayı ile başlıyor. İntihar eden kadının çantasını karıştırırken kendisine tıpa tıp benzeyen durumu iyi biri olduğunu görüyor. Sarah kızımızın da açlıktan ağzı koktuğu için kadının çantasını çalıp oradan uzaklaşıyor. Ve intihar eden kadının yerine geçerek olaylar sarpa sarıyor. İlginç bir kurgusu var kesinlikle. Mutlaka izleyin.

3. WESTWORLD


Oldukça iddialı bir şekilde yayın hayatına başlayan Westworld henüz 1 sezondan oluşmakta. Rüzgar gibi gelip geçti adeta. Patır patır bölümleri bizim önümüze sundu sonra çekip gitti. Biz de o bölümleri izleyip ardından konuşmakla yetindik. İlk bakışta klişe bir konuyu işlemiş gibi hissediyorsunuz. Fakat dizinin altında yatan fark edilmesi zor noktaları anladığınızda işin boyutu değişmeye başlıyor. Bilim kurgu kategorisinde ay gibi parladı resmen. Yapay zekayı ve robotları işleyen bir teması var. İnsanlar gelecekte tıpkı insana benzeyen hatta bir insandan ayırt etmenin neredeyse mümkün olmadığı robotlar geliştirmeyi başarmışlar. Daha sonra bu robotların yaşadığı bir alan yaratmışlar. Hani o TRT 1 kanalında yayınlanan kovboy dizileri ve filmleri var ya işte o zamanda geçen bir alanın içine robotları yerleştirmişler. Ve bu alana insanların da girmesine ve istediklerini yapmasına izin vermişler. İşte oradaki robotlarla ilişki içine girmek, robotları öldürüp içindeki caniliği ortaya çıkarmak gibi her şeyi yapmanın serbest olduğu bir alan. Tabi kurgu bu kadar basit değil. Burada yaşayan robotlar bilinç elde etmeye başlayıp insanlara baş kaldırıyorlar. Ve insanları öldürüp içine hapsedildikleri ortamdan kaçmaya çalışıyorlar. Yani ilginç olaylar meydana geliyor. Bakalım ilerleyen sezonlarda neler olacak. Eğer bu tarz konular ilginizi çekiyorsa, izleyin. Anlattıklarımdan çok daha fazlası mevcut dizide.

2. PRISON BREAK | OZ


Birbirine muadil olarak gördüğüm iki diziden bahsedeceğim. Genel itibari ile hapishanede geçen dram, aksiyon kategorilerinde yer alan bir dizi. Prison Break yine çocukluğumda izlediğim ve aşık olduğum bir dizi olduğundan bu listede yerini aldı. Ama sadece ilk sezonu için izlenir. Bir noktadan sonra ben bu ne be deyip bıraktım çünkü. Çok saçma bir yere gitti dizi. Rezil ettiler boşu boşuna. Suçsuz bir şekilde hapishanede yatan ve idam edilmek üzere olan abisini oradan kurtarmak isteyen Michael'in muhteşem planını izliyoruz. Abisini hapishaneden kaçırmaya çalışıyor. Dizinin bütün bölümlerinde adrenalin oldukça yüksek. Büyük bir heyecanla ve merakla bölümleri ard arda izledim. Çok güzeldi. Oz dizisi ise bir efsane benim gözümde. 1997 yılında başlayıp 2003'de yayın hayatına son vermiş. Hapishanede geçen yaşamı yansıtan bir dizi. İnanılmaz etkileyici sahneleri var. Ben bu diziyi izledikten sonra bir nebze hapishanelerden korktum diyebilirim. Şiddet ve psikolojik şiddet içeren sahneler mevcut. Eğer bu tarz konular ilginizi çekiyorsa hemen gidin ve izleyin. İkisi de muhteşemdi.



1. BLACK MIRROR


Dram ve distopya olarak adlandırabileceğim bir kategoriye ait. Diğer dizilerle kıyasladığımızda oldukça farklı bir iskeleti var. Her sezonu 3 bölümden oluşuyor ve her bölümde bütün kadro değişiyor. Oyuncuları, yönetmenleri, yazarları vs. Genel olarak bir hikaye işlemediğinden sürekli değişen bir çizginin üzerinde yer almayı tercih etmiş. Yani diziye baktığınızda size başlı başına bir felsefe sunuyor. Bir şeyler anlatmaya ve göstermeye çalışıyor. Bölümlerde geçen konular yaşadığımız hayatı eleştiren ve keskin bir şekilde yargılayan bir pencereden işleniyor. Distopya olarak tanımladığımız gelecekte olması mümkün bir noktayı çoğu zaman bize gösteriyorlar. Teknolojinin, kapitalizmin, din, dil, ırk gibi konuların insanları ne tür bir yaratığa dönüştürdüğünü acımasızca ortaya koyuyor. Bu nedenle izlerken rahatsız olabilirsiniz. Çünkü bir noktada psikolojik olarak mesajlar veriyor. Gerek duruşu gerek anlatmaya çalıştığı fikir ile olsun benim çok hoşuma giden bir çalışma. Herkese tavsiye ediyorum. Biraz aydınlanmanız ve farklı bir şekilde olaylara bakmayı öğrenmeniz için izlemeniz gereken bir dizi olduğunu düşünüyorum.

Benim favori 10 dizim bunlar. Bu listeye koymak istediğim fakat son anda vazgeçtiğim bir sürü dizi var. Belki ilerleyen zamanlarda yeni keşiflerimle beraber bu liste de değişebilir. Fakat şimdilik bu dizilerin oldukça iyi olduğunu ve herkesin izlemesi gerektiğini düşünüyorum. Her kategoriye elimden geldiğince yer vermeye çalıştım. Böylece kendinize yakın bir kategoriden seçim yapmak istediğinizde işiniz kolaylaşacaktır. Çok iyi dizi yorumcusu değilim. Bu nedenle tamamen boş bir izleyici olarak yorumladım. İzlerken genel olarak insanlar hangi noktaya dikkat ediyorsa o noktaya dikkat edip kendi çapımda değerlendirmemi yaptım. Çünkü dizi konusunda bilgili olan insanların zaten bu yazıyla bir işi olmayacaktır. Hatalarım veya yanlış söylemiş olduğum bir şeyler varsa affola.


BUNLARA DA BAKMALISIN!

22 yorum

  1. Hannibal izlemeyi düşünüyorum ben Legion dizisini tavsiye ederim yeni bitti ilk sezonu muhteşem bir dizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok duydum, baya övüldü ama pek emin olamadım izleme konusunda. Yine de bir şans vermek lazım.

      Sil
  2. Ben pek dizi izleyemiyorum..Ama tavsiye edilen bu dizileri duymuştum. Yazını yer işaretlerine ekleyeyim. İzlemek istediğimde seçim yaparım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrenci olduğum için bol zamanım var dizilere,filmlere. Zaten izlediğim dizilerin çoğunu lisede bitirmişimdir. Zamanın yoksa hiç zaman yaratmak için uğraşma çok da gerekli bir şey değil dizi izlemek sonuçta.

      Sil
  3. Çok güzel seçimler yapmışsın.
    Özellikle eskilerden Seinfeld'i listene eklemen çok hoş olmuş 👏
    Benim favorilerim Game of Thrones - dizilerin dizisi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim. GOT zaten bambaşka bir yerde artık. Yeni sezonunu heyecanla bekliyorum.

      Sil
  4. Güzel liste olmuş, Orphan Black'e başlayacağım bi ara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bence kesinlikle başla sonra bırakamayacaksın zaten.

      Sil
  5. Oz' u izlemiştim geçmişte ve çok beğenmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir diziydi gerçekten. Ben de baya önce izlemiştim.

      Sil
  6. Hımym'Da ayrı bir başlık olarak yer almalıydı bence..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Friends dizisini izlediniz mi bilmiyorum fakat çok büyük bir benzerlik taşıyorlar. HIMYM bu diziden esinlenerek ortaya çıktığı için listede Friends dizisine yer verdim. Yoksa Barney hayranı olarak diziye bayılıyorum.

      Sil
  7. Hello ! just an invitation to join us on "Directory Blogspot" to make your blog in 200 Countries
    Register in comments: blog name; blog address; and country
    All entries will receive awards for your blog
    cordially
    Chris
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Hello ! just an invitation to join us on
    https://plus.google.com/u/0/communities/109662684129677096983

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you Chris. I'll think about that and return to your invitation.

      Sil
  8. true detective
    friends
    seinfeld
    pek severim.
    black mirror çok sevdim, özellikle bazı bölümlerini, hatta blogumda yazdım o bölümleri.
    westworld ise izleme listemde.

    bak bu yazın çok iyiydi işteee. film dizi kitap müzik hep yaz benceeeee :)

    bende de dizi başlığında çok dizi var, bakarsın blogumdan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi izlemeyi çok seviyorum. Sürekli yeni diziler keşfetmeye çalışıyorum bu yüzden senin blogunda önermiş olduklarını da mutlaka sömüreceğim. Yorumun için de çok teşekkür ederim :))

      Sil
  9. Seinfield, Prison Break, Black Mirror izlediklerim arasında. Diğer dizilerde çok iyi bence. Game of thrones'un 4 sezonu var ve izlenmeyi bekliyor ama blog yazmaya başladığımdan beri dizi izlemeyi biraktim. Zaman sorunu oraya çıktı çünkü. Oz ve Orphan Black filmlerini duymamıştım. Onlarinda fragmanlarina bakacağım. İzleyemesemde guncelden uzak kalmak istemiyorum çünkü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar çok dizi var ki hepsini nasıl izlesin bir insan. Bu nedenle en çok ses getirenlere ve beğenilenlere ara ara blogda yer vermeyi düşünüyorum. Duymayan insanlar için yararlı olur umarım. Sen de mutlaka Orphan Black dizisini izlemelisin. Bence çok güzeldi.

      Sil
  10. Orphan Black listeye alındı. House dışında dizi izlememiş biri olarak bu ikinci denemem olacak. Kediyle birlikte izleriz artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok büyük bir ayıp ama nasıl izlemezsin? Mutlaka izle boş kaldıkça.

      Sil
  11. Gözlerim The Walking aradı :) Prison Break yeni hedefim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. The Walking Dead dizisinin başlarda çok hayranıydım fakat daha sonra tekrarlamaya başladığını düşündüğüm için devam etmedim. O da oldukça iyi bir dizi elbette.

      Sil