DÜNYA DÜZ MÜ?

by - 3/16/2017


Son zamanlarda kendimi çeşitli komplo teorilerinin içinde buluyorum. Severim de böyle şeyleri, baya ilgimi çeker. Çünkü alışılmışın dışındaki düşünce tarzlarını okumak, onların görüşünü dinlemek belirli bir bakış açısından kurtulmamı sağlıyor. Beni düşünmeye ve şüphe etmeye itiyor. Bu nedenle her konuda ortaya atılan komplo teorilerini ve benzer hikayeleri zevkle okuyorum. Üzerine araştırmalar yapıp kendi doğrularıma ve yaşayış biçimime göre inanıp inanmamaya karar veriyorum. Çünkü bana göre tek ve kesin bir doğru yoktur. Bu yüzden her zaman bu doğrudur demem, bunun doğru olduğuna inanıyorum derim. Peki, gelelim asıl konumuza... Bize çocukluğumuzdan beri derslerde öğretilen ve çeşitli bilimsel hesaplamalarının küre dünya gerçeğine göre yapıldığı yaşamımızda, ortaya atılan dünya düzdür teorisi hakkında konuşacağız bugün. Gerçi teori demek doğru bir tabir değil fakat başka nasıl adlandırabilirim bilemedim. İddia mı demek lazım?


Dünya düzdür iddiası uzun zamandır küçük bir topluluk tarafından savunuluyordu. Fakat bu topluluğun bilimsel araştırmalar yapma konusunda sıkıntıları olduğu için yeterli ivmeyi alamadılar. Verdikleri sözel cevapların ve tesadüfi kanıtların ikna etme kabiliyeti oldukça düşüktü. Bu nedenle onlar bir köşede deli grubu olarak kaldı. 2015'ten itibaren bu konuyu benimseyen ve üzerinde ciddi araştırmalar yapan insanlar çoğalmaya başladı. Bize öğretilen Dünya'nın çok daha farklı olduğunu çeşitli kanıtlarla ortaya koydular. Bana göre bu kanıtlar yeterli değil fakat kafa karıştırıcı. Şimdi sizinle Dünya'nın düz olduğuna inanan kişilerin ortaya attığı kanıtları paylaşacağım.


Fotoğraflarda görmüş olduğunuz Dünya haritası alışkın olduğumuz haritalardan oldukça farklı. Fakat yüksek mertebedeki insanların çoğu bu haritadan haberdar ve bu haritayı kullanmaktadırlar. Zaten bu haritayı küre şekline getirdiğinizde bildiğimiz Dünya haritası meydana geliyor. Dünya'nın düz olduğuna inanan kişiler kanıt olarak bu haritayı önümüze koyuyorlar. Dünya'nın şekli düz denildiğinde aklımıza tepsi gelse de bu doğru değil. Tamamen fotoğrafta gördüğünüz şekilden bahsediyorlar. Ortada kıtalar ve okyanuslar mevcut. Okyanusların bittiği yerde ise kutup yükseliyor. Yani Antarktika. Düz Dünya teorisini savunanlar Dünya'nın sonunun nerede olduğunu bilmiyor. Tahminleri Antarktika'nın ardında olduğu... Fakat yaklaşık 50 ülkenin 2. Dünya Savaşı'ndan sonra yapmış olduğu antlaşmaya göre Antarktika'ya giriş yasaktır. Bu nedenle orada bir keşif yapılması mümkün değildir. Dünya güçleri haricinde kimse giriş yapamıyor. Öyle ki Antarktika'nın üzerinden veya yakınından uçuş yapılması da yasaktır. Güney Kutbu'ndan geçen hiçbir uçak rotası bulamazsınız.


Bu noktada biraz kafalar karıştı değil mi? Neden Antarktika'ya giriş yapılmıyor? Neden burası oldukça güçlü bir şekilde korunuyor? Uçak dahi geçemiyor! Richard E. Byrd 1929 yılında burada keşifler yapmaya başladı. Bu noktanın üzerinden uçan ilk insan oldu. Yapmış olduğu röportajlarda burada oldukça büyük bir kıta keşfettiğini söylemiş. Ve bu kıtada yaşayan canlılar gördüğünden bahsetmiş. Bu olaydan sonra zaten ülkelerle antlaşma yapılıyor ve giriş yasaklanıyor. Orada ne keşfedildi? Neden saklamaya çalıştılar ve hala saklıyorlar bilinmiyor. Fakat iş ilginçleşmeye devam ediyor. Düz Dünya savunucuları yine aynı tarihlerde ilginç bir olay yaşandığının altına çizilmiş. Bu olay ise gökyüzünün bombalandığı... Birçok roket gökyüzüne fırlatılarak bir deney yapılmış. En azından hükümetin söylediği bu. Fakat bu deneyi yakından inceleyen kişiler roketlerin yukarıya çıkıp bir şeye çarptıktan sonra patladığını gözlemlemiş. Diğer üzerinde durulan roket görüntüleri ise roketin hızla göğe yükselip bir şeye çarparak durması ve havada süzülmesi. Roket neye çarptı? Orada ne oldu? İzlerken bunu soruyorsunuz kendinize. Düz Dünya'yı savunan kişiler bu tarz roket fırlatma olaylarına şahit olan bilim adamlarının bir süre sonra roketleri göğe değil eğik bir açıyla attığını iddia ediyor. Attıkları roket gökyüzüne gidip gözden kayboluyormuş gibi gözüküyor ama aslında attıkları eğik açıdan dolayı ileri gidiyor ve görüş mesafenizden kayboluyor.


Uzay dediğimizde akla gelen isim NASA. Elimizdeki bilgilere, doğru olduğunu düşündüğümüz bilimsel verilere dönüp baktığımızda bütün bunların NASA'dan çıktığını görüyoruz. Tüm Dünya fotoğrafları, Ay'a ayak basan adam, Ay ve Mars görüntüleri... Düz Dünya görüşündeki kişiler NASA'nın insanları kandırdığını ve yalnızca hükümetin fazladan para kazanmak için oluşturduğu bir oyundan ibaret olduğunu savunuyor. Dünya'da yalnızca NASA yok elbette. Başka ülkelerin de Uzay ile ilgili araştırma yaptığı ajansları mevcut. Bütün bu ajansları idare edenin NASA olduğu iddia ediliyor. Bu iddiayı kanıtlayan unsur ise hepsinin kullanmış olduğu logodaki benzerlik. Tik işaretine benzeyen bir sembol bütün logolara gizlice yerleştirilmiş. Bütün uzay ajanslarının tıpkı Antarktika Antlaşmasında olduğu gibi anlaştıkları savunuluyor. Elbette bunu kanıtlamak mümkün değil. NASA'nın vermiş olduğu bilgilerin yalandan ibaret olduğunu kanıtlamak da çok zor. Fakat Dünya fotoğrafları üzerinde oynandığı ve Ay'a ayak basma olayının yalan olduğu ortaya çıkınca insanların kafasında soru işareti kalmıyor değil hani. Başka birçok olayının da kurmaca olduğu belgelerle ortaya çıktı. Hal böyle olunca kime neye inanalım biz şimdi?


Bu teoriyi detaylı bir şekilde araştırırken aklıma şu soru geldi; neden? Bunca yalan niye söylendi? Ben kendi içimde buna bir cevap veremiyorum. Fakat cevaplar oldukça çeşitli. Ortaya Uzay diye bir ilginçlik atıp bunun üzerinden para kazanmaya çalışmak, insanları Dünya'nın sonu olan Antarktika'dan uzak tutmak gibi birçok nedenleri olabilir. Sonuçta tahmin edildiğinden daha karmaşık bir dünyada yaşıyoruz. Bizi yöneten insanların akıllarındaki fikir ve düşünceleri tahmin etmek çok zor. Ama yine de bana bazı şeyler bu teoride manasız geliyor. Düz bir Dünya'da yaşıyorsak, fanusun içine kapatıldıysak ve hiçbir yere gitmemiz mümkün değilse bizi buraya kim hapsetti? Sanırım din kitaplarına sarılmanın vakti geldi. Ya da Elon Musk'ın dediklerini dinleyeceğiz. Kendisi bir simülasyonun içinde yaşadığımızı iddia ediyor. Onun söylediklerinin üzerine Düz Dünya'yı da eklersek birilerinin bizi yarattığı ve bizim için bu yaşam alanını oluşturduğu bir kesin. Fakat siz buna Allah mı dersiniz ilk insanlar mı ya da paralel evrendeki zeki insanlar mı bilemiyorum. Orası sizin inancınız. Söyleyebileceğim tek şey içinde bulunduğumuz düzene körü körüne inanmanın istenildiği gibi köle olmayı kolaylaştırmaktan başka bir işe yaramadığı...

NOT: Düz Dünya teorisi oldukça geniş ve birçok kanıt mevcut. Ben hepsine yazımda yer vermedim. Okumuş olduklarımı özetleyerek birkaç örnekle size ana temayı yansıtmaya çalıştım. İlginizi çektiyse ve detaylı bir araştırma yapmak istiyorsanız size şu kaynakları önerebilirim.

YOUTUBE KANALLARI

dmaonytube
LightAroundtheMoon Channel
Eric Dubay 
( İngilizce bir kanal, Düz Dünya teorisinin öncü savunucusu.)





BUNLARA DA BAKMALISIN!

15 yorum

  1. Doğruluğu tam olarak tespit edilemeyen durumlar düşününce sadce yoruluyorum gibi geliyo bana :D acaba gerçekten dünya düz mü yada yuvarlak mı acaba ne yani haha :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha bazı konularda bana da öyle oluyor. Düz olsa ne olur yuvarlak olsa ne olur... Kime ne faydası var canım deyip çekiliyorum konudan.

      Sil
  2. Wowwww bende böyleyim supheciyimdir biraz. Mesela şöyle bir felsefe okumuştum . California diye bir yere gitmediysen oranın var olduğunu nasıl bilebilirsin. Bilemezsin hiç bir zaman yüzde yüz emin olamazsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet işin felsefe boyutu bambaşka. Şüpheci yaklaşımı savunan kişiler görmediklerine inanmazlar hatta gördüklerine de inanmazlar. Tabi ben böyle değilim yoksa delilik kapımda bekliyor olurdu.

      Sil
  3. çok ilginç bir konu gerçekten ,,,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da ilk okuduğumda oldukça ilginç gelmişti. Bu nedenle sizinle paylaşayım istedim.

      Sil
  4. Tarihte de olduğu gibi günümüzde de halen tartışılan bir konudur. Mantık olarak bakınca düz ama bilim öyle demiyor. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet mantık olarak çok haklılar gibi hissediyorum ama öte yandan bir sürü bilimsel kanıt ve veriler mevcut. Bilemedim şimdi hangisine inanalım.

      Sil
  5. ne güzel konular seçiyon seen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiiim :))

      Sil
    2. son yazıma bir bak ama yaaa :)

      Sil
    3. Çooook teşekkür ederim şimdi gördüm, iyi ki varsın senin yazılarında kendimi görünce mutlu oluyorum baya.

      Sil
    4. ama yazıların ne güzel kiii :)

      Sil