SPORA BAŞLADIM | MACFİT

by - 2/27/2017


Bir süre önce spora başlayacağımı hatta bu spora başlamadan önce vücudumu alıştırmak için kendime 30 gün boyunca meydan okuyacağımı yazmıştım. 30 gün ufak egzersizler yapacağımı, daha çok su içeceğimi ve sağlıklı besleneceğimi yazdığım yazımı ( 30 GÜN | SPOR YAP) okumadıysanız linki buraya bırakıyorum.

Elbette dediğim şeyleri yapmadım. Yediğime içtiğime dikkat ettim elimden geldiğince fakat 30 gün boyunca spor yapamadım. Vaktim olmadığı için falan da değil, çok üşendim. Ama haftada bir ya da iki gün yaptım. Vücudumu yoga ve pilates ile biraz esnettim. Kilo vermemiş olmama rağmen etrafımdan " Zayıfladın mı sen?" soruları almaya başlayınca doğru yolda ilerlediğimi anladım. Bu nedenle spora gitme konusundaki düşüncem netleşti ve motive oldum. Arkadaşımla da konuşup ortak bir spor salonunda karar kıldıktan sonra başlayacağımız günü beklemeye başladık.

Spora başlamadan önce tayt, spor ayakkabısı, spor çantası gibi profesyonel sporcu edasıyla alışveriş yaptık. Spora başlamayı düşünen herkese bu adımı şiddetle tavsiye ediyorum. Çünkü spor alışverişi ciddi anlamda içinizde istek doğuruyor. Bu kıyafetleri giyip cool bir şekilde o koşu bandında koşmak istiyorsunuz. Kaslı kovboylarla birlikte ağırlık çalışmaları yapmak istiyorsunuz. İnanılmaz bir motiveyle o salondan içeri giriyorsunuz. Dolayısıyla bu adım önemli.

Spor salonuna ilk adımı attığımda artık hayatımın başka bir bölümüne geçiş yapmışım gibi hissettim. Kendim için iyi bir şeyler yaptığımın farkındaydım ve sanırım ilk defa kendim için bu denli faydalı bir şey yapıyordum. Doğal olarak bu durum içime tuhaf bir huzur ve mutluluk aşıladı. Soyunma odasına girdiğimizde biraz heyecanlıydım. İlk defa bir spor salonuna gidiyordum. Bilirsiniz, sporla pek bir alakam yok. Hal böyle olunca etrafımda gördüğüm spor aletlerine ve tabi kaslı kovboylara hayretle baktım. O sırada aklımdan geçen tek şey "Şuraya sırf bu çocuklar için gelinir beeee." oldu. Ve işin ilginç yanı hepsi inanılmaz sevimli ve içtendi. Göz göze geldiğinizde " Ne bakıyorsun lan?" tipi yerine " Hoş geldin" tarzında bir gülümseme ile yanıt veriyorlardı. Daha ilk günden pozitif enerji ciğerlerimi doldurdu yani.

Bizim spor salonundaki ilk deneyimimiz pilates dersine girmekle başladı. Tatlı bir hocanın eşliğinde yaklaşık bir saatlik dersi gerçekleştirirken yer yer zorlandım. Hareketlere aşinaydım fakat birileriyle ve hocanın eşliğinde pilatesi yapmak daha eğlenceliydi. Bu yüzden bir saat nasıl geçti anlamadım bile. Hatta daha fazlasını bile istedim. Ben ya ben! Spordan nefret eden kişi... Daha fazla pilates istedim düşünebiliyor musunuz? Bu bize yetmeyince gittik koşu bandında biraz yürüdük. Hızlı bir tempoyla yürüyüp ter attıktan sonra o gün için spor maceramızı sonlandırdık. O yorgunluğun ardından alınan duş ve yenilen yemek ile tuhaf bir şekilde enerji doluydum. Ama bir yandan da yorgun hissediyordum. Daha da önemlisi gerçekten nefes alabiliyordum. Yani yaşadığım stres ve sıkıntıdan arınmıştım. Bu nedenle severek devam edeceğim.

Sporun beni bu kadar etkileyebileceğini hiç düşünmemiştim. Hep güzel etkiler bıraktığı söyleniyordu fakat çok ciddiye almıyordum. Yorulacağım nefret edeceğim diye düşünürken inanılmaz zevk aldım. Benim bile düşüncem değişti ise herkesin değişecektir. Bunu düşünerek tavsiye ediyorum. Yakınlarınızda bir spor salonu varsa üye olun. Ya da yüzmeye başlayın ya da dansa... Hareket edin ama bunu insanlarla yapın. Tek başına yapmaktan daha zevkli. Benim gittiğim spor salonu ise MACFİT. Ben hizmetlerinden memnun kaldım. Oldukça hijyenik bir ortamı var. Duş ve tuvaletleri temiz ve ben bu tarz şeylere önem veriyorum. Her türlü spor malzemesini bulabildiğiniz için seçeneğiniz ve imkanınız çok. Hocalar gördüğüm kadarıyla sevimli. Uygun fiyatlı olduğunu da söyleyebilirim. Kalite fiyat açısından konuşacak olursak hak ettiğini söyleyebilirim. Yıllık ve aylık üyelik mevcut. Biz aylık olanı tercih ettik, duruma göre yıllığa çevirebiliriz.

Bakalım sporla birlikte neler değişecek... Zayıflayacak mıyım? Güzel ve fit bir vücuda sahip olacak mıyım? Çeşitli sağlık problemlerinden arınacak mıyım? Bu ve bunun gibi soruların cevabını da ilerleyen zamanlarda vereceğim. Şunu da not olarak geçmek istiyorum. Zayıflamak için başlamadım aslında spora. Tamamen sağlıkla ve dayanıklılıkla alakalı... Zayıflık getirdiği bir yan etki.

Umarım spora gitmek konusunda kararsız kalan insanları aydınlatmışımdır. Hemen başlayın! 150 liralık far paleti almasını biliyorsunuz, gidin spora kayıt edin kendinizi o parayla.

BU YAZILARA DA BAKMALISIN!

23 yorum

  1. Ben de 6 ay kadargitmiştim MACFIT'e. Gayet temiz ve hijyenik bir yer. Zaten bir spor salonunda en önemli şeylerin başında geliyor bunlar değil mi?
    Kesinlikle spor salonunun seni daha motive edeceğine ve kısa zamanda sonuç alacağına eminim.
    Şimdiden keyfili sporlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ben de çok beğendim.

      Sil
  2. Değişim zaten bir ayda hissediliyor. Ben de bu ay gitmeyi düşünüyorum, biraz tıfıl kaldım yapılı olmak istiyorum =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence gitmelisin ama kendine çok takıntı yapma kaslı olacağım diye. Dayanıklılığını artır, vücudunu toparla, sağlıklı bir yağ ve kas oranına ulaş tamamdır. Biz kızlar abartıyoruz biraz kaslı erkek diye ama sürekli yanımızda göbekli adamlar var hahahajh

      Sil
  3. Farıma laf yok ..
    Bi dakka yaa ben erkeğim ??
    Lan!
    Mutlu kaslı sporlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahaha senin de spor maceralarını bekliyorum.

      Sil
    2. bekleme bak burada.. :)
      http://syrakuza.blogspot.com.tr/2016/02/olimpique-syrakusa.html#more

      Sil
  4. Güzel bir başlangıç olmuş, devamı gelir kesinlikle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, öyle umuyorum.

      Sil
  5. aynı pilates dersine katılmış olabilir miyiz acaba???
    bende mac fit podyum park üyesiyim...
    ekim ayından beri devam ediyorum bende ..
    sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa keşke. Ama ben İstanbul'dayım. Macfit buyaka. Bırakmak yok sporu, devam.

      Sil
  6. Kolay gelsin güzel bir hamle olmuş. Spora sağlık için gitmek çok mantıklı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, önemli olan sağlık zaten dış görünüş değil.

      Sil
  7. Ellerine sağlık çok güzel bir yazı olmuş. :) Yaşadığım yer küçük olduğundan spor salonu yok fakat eşimle haftada birkaç defa tenis oynamaya gidiyoruz. Birde eve koşu bandı aldık her gece olmasada gün aşırı koşuyorum. :) Bende bloğuma beklerim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hareket etmek vücuda çok iyi geliyor. Mutlaka bir uğraş edinmek lazım. Hemen size de uğruyorum.

      Sil
  8. benim yapmak isteyip yapamadığım şey :) örnek olsun bana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman ve imkan bulduktan sonra yenmemiz gereken tek şey üşengeçlik sanırım.

      Sil
  9. heey o zaman nasıl gidiyor anlatsanaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En yakın zamanda yeni yazı gelecek sporla ilgili :))

      Sil
  10. 1 ay önce spora yazıldım. Bende senin gibi spor alışverişi yaparken fark ettim ki spor giyim dışında her şey almışım :) Spora 3.kez gitmek nasip olmadan üyeliğim bitti :) Aman sen sakın bırakma belki senden bende güç alır tekrar başlarım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanılmaz üşengeç bir yapıya sahibim ve düzenli olarak spora devam edebilmek için kendimi baya bir zorluyorum. Yanımda arkadaşım da olduğu için bir nebze ondan gaz alıyorum tabi. Bence sende başlamalısın.

      Sil
    2. Yanında birisi ile gitmen çok iyi bence :) Bende bi arkadaş bulabilirsem tekrar başlamayı düşünüyorum.

      Sil