GÜVEN PROBLEMİ

by - 2/18/2017


Yaşadığım ilişkilere baktığımda ve bundan sonra yaşayacağım ilişkileri düşündüğümde içimden atamadığım bir problem gün yüzüne çıkıyor. Güven problemi... İnsanlara karşı örmüş olduğum duvarın arkasından bakarken birine güvenebilmenin ve gözlerini kapatıp onun yolunda ilerlemenin ne kadar zor olduğunu görüyorum. Çünkü hangi yöne bakarsam bakayım derin çatlaklardan akan ziftlerle karşılaşıyorum. Her şeyin güzel gittiğine ve mutlu olduğuna inanan çiftlerin arka tarafında gizlenen sırları ve hataları izliyorum. Bunları bu denli net bir şekilde görmemin nedeni ise kendimi ikinci kadın olarak nitelendirip o bakış açısına göre yaşıyor olmam...

İkinci kadın derken ne demeye çalışıyorum? Bir erkekle konuşurken onun bana göre uygun biri olmadığını anladığımda aramızdaki ilişkiyi arkadaşlığa çevirip onun yolunu açıyorum. O başkalarıyla flörtleşip sevgili ararken biz arkadaş mesafesinde konuşmaya devam ediyoruz. Hal böyle olunca bir ilişkinin başlangıcına ve gidişatına şahit olmuş oluyorum. Asıl kadın değil ikinci kadın kimliğine bürünüyorum bu noktada. O ilişkide yaşanan problemleri, yapılan hataları, gizlenen sırları dinliyorum. Konuştuğum kişi bana kızın gerçekten kalbini kıracak gerçekleri anlattığında bazen şok olabiliyorum. Çünkü dışarıdan baktığınızda dünyanın en mutlu çifti gibi görünüyorlar, hatta kız da böyle düşünüyor. Fakat erkekten dinlediğim düşünceler bu tabloyu mahvediyor. İşin ilginç kısmı bunca düşünceye, gerçeğe rağmen kızdan ayrılmayıp kıza ne kadar aşık olduğunu söylüyor. Bu duruma konuştuğum kişilerde sürekli rastlayınca güven konusunda endişeye kapılıyorum.


Eğer kız hakkında böyle düşünüyorsan neden ona aşık olduğunu söylemeye devam ediyorsun? Neden ayrılmıyorsun? Bu soru ciddi bir soru. Çünkü hem kendi ilişkimde bu soruyu sorduğumda hem de etrafımdaki erkeklere bu soruyu sorduğumda aynı cevabı aldım. Yalnız kalmaktan iyidir! Sonuçta beni tatmin eden, kafamı meşgul eden, vakit geçirdiğim, eğlendiğim biri var. Niye ayrılayım ki?

Böyle bir düşünce şeklini taşıyan erkeklere nasıl güvenebilir bir insan? Onun gerçekten seni sevdiği için yanında olduğuna nasıl emin olabilirsin? Bu sorular kafamda döndükçe ve etrafımda gördüğüm ilişkilerin gerçek yüzlerine baktığımda büyük bir kaygıya kapılıyorum. Böyle olmamalı... Hisler, duygular bu kadar kolay incitilmemeli. Bu kadar yalana bürünmemeli insan. Yazık.


En son yine bu duruma yakın bir örnekle karşılaştım ve kendimi toparlamam bir iki saniye aldı. Çünkü karşı taraftaki kıza çok üzüldüm. Konuştuğum kişinin kendi ilişkisinden bahsederken kullanmış olduğu cümleler küçük düşürücüydü. Ne kadar basit bir insanla iletişim kurmaya çalıştığımı görmek beni de incitti. Zamanında zekice bir karar verip kendisini hayatımdan def ettiğim için şükürler olsun diye haykırdım evde. En azından bazen akıllıca seçimler yapabiliyormuşum dedim iç sesime.

Kendisi ilişkisinden bahsederken yalnızca zaman geçirdiğini ima etti. Sıkıcı bir zaman geçirme tekniğiymiş sözlerine göre. Zira seviştiklerinden itibaren her şey gizemini ve ilk heyecanını kaybetmiş. Kız onunla evlenmeyi düşünüyormuş fakat onun böyle bir düşüncesi yokmuş. Zaten her şey monotonlaşmış, evlenmek daha da sıkıcı yapacakmış ilişkilerini. Görmediği bir şey kalmamış bla bla...

Ben yazılanları okurken bir noktadan sonra sinirim bozulup gülmeye başladım. Eğer gerçekten böyle düşünüyorsan neden gidip kıza bunları anlatmıyorsun? Bunu söylediğimde de lafımı geçiştirdi. Çünkü kız arkadaşı anlaşıldığı üzere onu çok seviyor, beraber her şeyi keşfediyorlar, birlikte vakit geçiriyorlar dışarıdan hiçbir kusur gözükmüyor ama iş erkeğin düşüncelerine geldiğinde içinden zift akıyor. Bu kadar yalancı ve sahtekar olmanın ne manası var? Adam gibi ne hissettiğini söyleyemeyeceksen siktir git dedim sohbetin sonunda. Çünkü takındığı rahat tavır, leşliğinden hiçbir şekilde utanmayışı beni utandırdı. Şimdi siz söyleyin böyle insanlar varken ben nasıl güven problemimi aşabilirim?


İnsanların gittikçe netlikten uzaklaşması benim de gittikçe şüpheye düşmeme neden oluyor. Açık bir şekilde seni sadece sikmek istiyorum demek bu kadar zor olmamalı. Onun yerine kırk takla atıp siktikten sonra ortadan kaybolmak, piçlik yaparak işi zora sokmaktır. Ya da sırf yalnız kalmamak için yanına salak bir kız alıp onunla yıllarını geçirmek ezikliktir. Biraz zeki olsun herkes ve biraz da ne istediğini bilip söyleyebilecek dürüstlüğe sahip olsun. Çünkü artık etrafımda yalan dolan ilişkiler görmekten sıkıldım. Kimse asıl arzusunu, asıl niyetini ortaya çıkarmıyor. 15 yaşındaki kız 40 yaşındaki adamla mı olmak istiyor. O zaman olsun, kendi yaşıtıyla mutsuz bir ilişki yaşamasın. Sırf etrafında kız olmadığı için erkekliğin mi sorgulanıyor? Bırak sorgulasınlar. Kendini kanıtlamak için başkasını oyalamaktan iyidir. Baskının her türlüsüne karşı çıkıp kimliğinizi oluşturabilme cesaretine sahip olun. Eşcinsel isen etrafındakiler yobaz apaçi bile olsa eşcinsel olduğunu söyle ve öldüresiye dayak ye. Ne demek istediğimi anlatabilmişimdir umarım. Birazcık kendi değerlerinize, karakterinize, arzularınıza sahip çıkmayı öğrenin.  Sokaklarda ezilmiş, büzülmüş şekilde dolaşan ruhlar görmek istemiyorum.Özgürlük nedir öğrenin artık!

Güven probleminden kamu spotuna geçtim ama neyse. Kısaca olduğunuz gibi davranın, kimsenin duygularını incitmeye veya kandırmaya kalkmayın. İlişkilerinizi sırf bir şeyler yaşamış olmak için yaşamayın. Düzgün bir insan olsanız kimse güven problemi yaşamayacak. O yüzden etrafınızdaki insanlara iyiliği öğretin. Umuyorum ki hayatına girdiğim insanlara yapmış olduğum kötülüklere rağmen iyi olmayı öğretebilmişimdir. En azından karşı tarafın hatalarını gösterebilmiş olmayı ve yeniden aynı hataları yapmamasını umuyorum. Vermiş olduğum örneğin sahibi bu yazıya denk gelir de okursa eğer, siktir git sen yavşaklığa son hız devam koçum.











BUNLARA DA BAKMALISIN!

6 yorum

  1. Güven konusunda hayli farklı bir yazı ve yaklaşım.

    Ne konuda olursa olsun, hangi duygusal basamakta olursa olsun güven insanlar arasındaki en öncelikli harç, temel, çatı, tuğla, kapı, her şey sanırım.

    Bir çocuk neden annesini sever. Çünkü koşulsuz güveni doğduğundan beri duyduğu tek kişi annesidir.

    Güvenmek, sevmek kadar önemli… Hatta daha önemli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle size katılıyorum, güven gerçekten önemli.

      Sil
  2. Büyük bir dikkatle okudum yazını. Hatta uzun süredir üzerinde düşündüğüm bir konuydu bu. Ama inan bir süre sonra işin içinden çıkamadım. Zaman zaman düşünmekten delireceğimi sandım. Ve sonunda kendim için bir şey yaptım, sorgulamayı bıraktım. Çünkü öyle çoklar ki, aslında karşımdakini kandırıyorum sanıp kendilerini kandırıyorlar ve öylesine boşuna yaşıyorlar ki... Değmez kendimi yormaya dedim. Sonra ne oldu? Ben de insanlara güvenmeyi bıraktım. En azından kendim için uzak durmayı seçtim. En güzeli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğu zaman ben de senin gibi yapıyorum. Düşünmekten kaçıyorum çünkü işin içinden çıkmak neredeyse imkansız.

      Sil
  3. "Kadınlar sevdiklerine aşkla bağlanırlar, güvenle tutunurlar. Tutunduğu dalı kırarsan düşmesine engel olamazsın." sözümde bu konuya değinmiştim ve açıklamaya çalışmıştım..Ben genel olarak bahsetmiştim ama sizinki tamamen kişisel ve haklı bir serzeniş..Ne olursa olsun güvenmek güzeldir, güvenilir sıfatını almak çok zordur..

    https://dogushakanyilmaz.blogspot.com/2017/02/guven-duygusunu-yitirmek.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güven her ilişkide önemli bir temel. Bu nedenle dikkatli olmak gerek bu konuda. Sizin yazınızı da okuyacağım mutlaka.

      Sil