BLOG DÜNYASI | NEDEN DAEDMİER?


Merhaba,
Bugün blog açma hikayemden ve blog ismimden bahsedeceğim. 2016 yılının Temmuz ayında blogumu açtım. MERHABA! adlı postumla blog dünyasına dahil oldum. 7 aydır burada düzenli bir şekilde içerik üretmeye çalışıyorum. Bu süreç boyunca bana destek olan bütün bloggerlara teşekkürü borç bilirim. Bilmediğim konularda bana epey yardımcı oldular. Beni motive ettiler ve devam etmemi sağladılar. Beni takip eden, yorumlarını eksik etmeyen sizlere de minnettarım. Henüz yolun başındayım fakat bu kadar ilgi ve alaka beklemiyordum. Bu nedenle çok mutluyum iyi ki varsınız.

Blog yazmayı, insanlarla bir şeyler paylaşmayı hep istemiştim. Bu benim ilk blogum değildi elbette. Fakat ilk kişisel blogum olduğunu söyleyebilirim. Önceki blog açma girişimlerimde daha çok edebiyat alanında içerik ürettim. Denemeler, hikayeler üzerine yazılar yazdım. Fakat Blogspot hakkında hiçbir bilgiye sahip olmadığım için ne tasarımı düzenleyebildim ne de kodlarla ilgilenebildim. Hala çok bilgili değilim fakat işime yarayan ufak ipuçlarını öğrendim bu süreçte. Tasarım üzerinde oynamayı, kodlar üzerinde oynamayı, çeşitli eklentileri geliştirmeyi, seo ayarlarını, google hakkındaki detayları başlangıç düzeyinde öğrenerek uygulamaya koydum. Bunların sonucunda da görmüş olduğunuz bu blog ortaya çıktı.

Burada tek başıma olmadığım için etrafımdaki insanlarla iletişim kurmaya başladım. Birçok insan tanıdım ve onların hayatına dokundum. Beni etkileyen onca blogger tanıdım ve bu konuda kendimi çok şanslı hissediyorum. Burada bir aileymişiz hissi veren güzel insanların olması beni mutlu ediyor. Bu yüzden blog açmayı düşünen her insana direk düşünmeden açın diyorum. Çünkü öyle iyi insanlar var ki burada sizin elinizden tutup ailemizin içine alacaktır. Destek olup öğretecek, yol gösterecektir. Bundan hiç şüpheniz olmasın.

Blogumun ilk zamanlarında endişeliydim biraz. Kim okuyacak bu yazıları? Ben boşuna niye yazıyorum? gibi düşünüyor ve çekiniyordum. Fakat korkularım gereksiz çıktı. Yazılarımı destekleyen, beni destekleyen nice insanla karşılaştım. Ve devam ettim. Yeni bloglarla karşılaşınca ben de aynı şeyi yapıyorum. Onları desteklemeye çalışıyorum. Blog dünyasında birbirinden haberdar olmak biraz zor olduğu için derinlemesine araştırmak gerekiyor. Kıyıda köşede kim kalmış bakmak gerekiyor. Bu nedenle iletişim halinde kalmak çok önemli. Ben de bunu yaptım ve herkese bunu tavsiye ediyorum. İletişimde kalın.

Yeni blog açanlar için kendi deneyimlerimi anlattığım ve önerilerde bulunduğum detaylı bir yazı daha paylaşacağım. Bu konudaki sorularınızı ve merak ettiğiniz şeyleri bana yorum olarak ya da mailden atabilirsiniz. Bir sonraki yazıda bu soruları göz önünde bulundururum.


 Blogu açarken isim bulma konusunda biraz takıldım. Daha sonra instagramda kullandığım daedmier adını bloga vermeye karar verdim. Peki daedmier ne demek?

İsmimde yer alan harflerin karışmış hali olarak açıklayabilirim. Öyle muhteşem bir alt hikayesi ve duygusal bir çağrışımı yok maalesef. Kişisel Blog açmak istediğim için ismimi koymam gerekiyormuş gibi hissettim fakat alınmıştı. Ben de ismimde yer alan harflerin değiştirilerek oluşturulduğu bu kelimeyi kullandım. Dae Dmier! İsmimi bilmeyenler için ufak bir not: EDA DEMİR

Bu sanki ikinci ismim gibi oldu benim için. Bir şey çizdiğimde imzamı D.D olarak atıyorum. İsmimi vermeden bir yazı paylaşmam gerektiğinde Dae Dmier'i kullanıyorum. Ama artık kendimi ifşa etmiş bulundum. Farklı bir isim bulmam gerekecek...

Sizin blog açma hikayeniz, isminizin arkasında gerçek nedir?


12 yorum

  1. Blog yazmak keyifli ve faydalı olduğu gibi, İnternet ortamında sosyalliğin olduğu gerçek anlamda sosyal medya..Bloglarımız sayesinde bir çok kişi ve yazıyla tanışmış oluyoruz..Blogun kişisel veya başka konularda olması takipçisini artırmaz veya azaltmaz..İçeriği sizinde yazdığınız gibi kaliteli olunca hedef kitlesine ulaşıyor..Başarılar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, burası da bir sosyal medya. Fakat diğerlerinden farklı olarak burada bir şeyler için çabalayan ve yaratıcılıklarını geliştiren insanlar görüyorum. Bu nedenle blog dünyasına karşı daha olumlu bakıyorum. Hepimize başarılar dilerim ben de.

      Sil
  2. Merhaba, yeni yeni keşfediyorum blogunu. Blog dünyasında iletişim önemli gerçekten de. Bir sinema bloggerı olarak başlarda önemsemiyordum bunu ama insan hakikaten boş duvara karşı yazmak istemiyor bir süre sonra. Okuyucudan da bir ses, bir etkileşim bekliyor. Buna binaen bir yorum yapıp ses edeyim dedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle çok teşekkür ederim hoş geldin. Normal hayatta da iletişim çok önemli. Burada da bunu devam ettirmek, farklı insanlarla tanışmak gerek diye düşünüyorum.

      Sil
  3. Ben de bir ara araştıracaktim isminizi =) blog hakkında soylediklerinize de aynen katiliyorum, çok güzel anlatmışsiniz :) Blogu ben de çok seviyorum burada insanlar konuşmaktan çok okuyor dinliyor araştırıyor hem de bir aile gibi birbirine destek oluyor, iyi ki blogla tanışmışim yoksa Facebook Twitter gibi yerlerde samimiyetsiz, kalitesiz hızlı ortamlarda saatlerin boşa gidecekti =D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana kesinlikle katılıyorum. Burada vakit geçirmek ve insanları eğlendirmek daha çok hoşuma gidiyor. Öyle elzem bir görevim yok ve insanlara bir şey öğretmiyorum ama kendimi geliştiriyor ve insanların kafasını dağıtıyorum.

      Sil
  4. Hayırlı olsun yeni blog. Sanırım takip butonu yok. Yazılarının içten olduğu belli. İlgi görmesinde bunun da etkisi vardır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, olabildiğince kendim olmaya çalışıyorum.

      Sil
  5. Ben cok yeniyim bloggerda. Daha tecrubeli olanlari dikkatle takip ediyorum. Bir yorumda bana takip panelini daha yukari almam tavsiye edilmisti. Ismin bence ilginc ve merak uyandiriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, blogun hayırlı olsun.

      Sil
  6. Blog da yazı yazmak gerçekten de hem kafayı meşgul ediyor hem de insanı motive ediyor.Ayrıca blog ismin de yaratıcı bir fikirmiş.Yeni blog sayfanda da güzel paylaşımlarının bolca olması dileğimle...

    YanıtlaSil