30 GÜN | SPOR YAP!

by - 2/09/2017


Benim ne kadar üşengeç biri olduğumu bilmiyor olabilirsiniz. HAKKIMDAKİ 10 GERÇEK yazımda bu özelliğimden bahsetmiştim. Olabildiğince hareketsiz geçirmeye çalıştığım hayatımı bir süredir değiştirme peşindeyim. Bu işe önce yoga yaparak başladım. YOGAYA BAŞLADIM yazımı hatırlayanlar bilir belki. Fakat o iş uzun sürmedi. Daha doğrusu bir türlü yoga yapacağım zamanı ayarlayamadım. Sabah uyandıktan sonra yapınca tansiyonum beni sıkıntıya sokuyordu. Aç olduğum için ve sürekli baş aşağı pozisyonlar yaparak dengede durmaya çalıştığım için sonda kendimi pek iyi hissetmiyordum. Yemekten 1-2 saat sonra yapmayı denedim fakat sıkıldım. Çok fazla beni yormadığı için sürekli yapabileceğim tek aktiviteydi yoga. Fakat yoganın temeli ve felsefesi hakkında hiçbir araştırma yapmadığım için sıkıcı buldum. Spiritüel şeylerden pek hoşlanmadığımdan araştırma yapmak içimden gelmedi. Hal böyle olunca yoga biraz yalan oldu.


Yüzmeye başladım spor olarak fakat evimin yakınlarında havuzunu kullanabileceğim bir salon olmadığı için onda da zorlandım. Resmen evren spor yapmamı engelliyor. Sen böyle muhteşemsin diyor bana. Zayıflarsan koca bulamazsın diyor. Balık etli kalmalısın senin çekiciliğin burada diyor. Fakat inat ettim zayıflayıp sağlıklı yaşayacağım. Çok da inat etmedim aslında. Spor salonuna yazılıp yalnızca bir gün giden insanlardan biriyim. O yüzden çok da ciddiye alamıyorum kendimi.

Spor salonuna gitmeyi deneyeceğim şimdi ise. Kışın sonlarına doğru yazılırsam yol çok problem olmaz diye umut ediyorum. Evimin yakınlarında sporu andıran hiçbir kuruluşun olmaması gerçekten beni üzüyor. En azından motive olurdum Fitness salonu falan olsaydı... Evinde de egzersiz yapabilirsin dediğinizi duyar gibi oldum. Heh, işte bende o noktaya geliyordum. Spor salonuna yazılmadan önce bedenimi esnetip alıştırmalıyım hareketlere. Böylece spordan sonra bedenim kaskatı kesilmez ve acı çekmem. Bu nedenle evde ufak hareketlerle kendimi alıştırmaya çalışacağım. Çünkü uzun zamandır sporla bir alakam yok. Vücudumun alışması için belli bir süreye ihtiyacım var. Bu sürecin kolaylaşması için de 30 gün boyunca evde ufak ufak egzersizler yapacağım. Daha çok dayanıklılığı artıracak hareketlerden oluşacak bu egzersiz. Böylece kendimi yoğun bir spor programına hazırlamış olacağım. En azından planlarım bu yönde...


30 gün boyunca belki siz de benimle kendinize meydan okuyup spor yapabilirsiniz. Zayıflamak değil elbette niyetimiz. Yalnızca hareketlenecek ve vücudumuza iyi bir şey yapmış olacağız. Hayatımızdan 10 dakika çalacak, hepimizin spora ayıracak 10 dakikası vardır diye umuyorum. Benim bolca zamanım olduğu için eğer üşengeçliğimle girdiğim savaşı kazanırsam günde iki defa bile yapabilirim. Bu biraz fazla oldu sanki...

Elbette yalnızca spor yapmak ruhumuzu ve vücudumuzu değiştirmez. Ben sağlıklı bir şekilde yaşamaya çalıştığım için hiç içmediğim ve sevmediğim suyu da artırmaya çalışacağım. Cildim çok sorunlu, sağlık problemlerim var ve bunların çoğunda su içmiyor oluşum yatıyor. Günde sadece bir bardak içiyorum. Bazı zamanlar da çok fazla su içme isteği geliyor ki bu da az su içtiğimden kaynaklanan bir tür uyarı onun haricinde hiç su tüketmiyorum. Bununla ilgili bir sürü problem yaşadım. Hala da yaşıyorum ama kendimi değiştiremiyorum. Umarım bunu şimdi yapabilirim. Hedefim başlangıçta 1 litre! 30 gün boyunca hiç aksatmadan 1 litre su içeceğim.


Olabildiğince düzgün beslenmeye çalışmak da 30 günlük değişim çabamın içinde yer alacak. Zaten beslenme şeklimi değiştirmiştim. Çok fazla yağlı yemek tüketmiyorum, istisnalar hariç. Düzenli ve sağlıklı beslenmeye çalışıyorum. Saat 5 den sonra da hiçbir şey yemiyorum. Kuru meyveler tüketiyorum ve bolca sebze yemeye çalışıyorum. Tek sıkıntım çok fazla protein alamıyor oluşum. Bunu değiştirmeye çalışacağım. Et ve deniz ürünlerini tüketmediğim için proteini sınırlı besinlerden alabiliyorum. Balık asla yemiyorum ama et olarak köfteyi bazen yiyorum. Arada da kokusu ve tadı baharatlarla bastırılmışsa eğer tavuk yiyebiliyorum. O da çok nadir. Bunun haricinde baklagillerden protein ihtiyacımı karşılamaya çalışıyorum. Süt ürünlerini de tüketmemeye çalışıyorum aslında yarı vejetaryen sayılabilirim bence. Eğer siz de benim gibi çok fazla protein alamıyorsanız bunu dışarıdan destekleyebilirsiniz. Vücuda hiçbir zararı yok.

Umarım yapacağım dediğim her şeyi 30 gün boyunca sürdürebilirim. Bu benim için bir tür arınma olacak aslında değişimden çok. Bu tarz deneyimleri dönem dönem yaşıyorum. Tüm o stresten, dertlerimizden kurtulmak için bu tarz değişiklikler ile vücudumuzu ve beynimizi arındırmalıyız. Bana oldukça iyi geliyor değişiklik. Ruhen iyi geldiği gibi fiziksel açıdan da çok fazla yararı var yaptığım şeylerin. Bütün bunları bir ömür boyu uygulayabilsem daha da güzel olur ama işte bu üşengeçlik... Eğer siz de benimle birlikte 30 günlük bir değişime girerseniz yorumlara yazın, haberim olsun. Hepimize iyi eğlenceler o zaman.





BUNLARA DA BAKMALISIN!

12 yorum

  1. Vay be büyük değişimler bunlar, 5ten sonra yemek yememek abartı gibi biraz zaten geceye kadar yatmadigimizi varsayarsak kim 6, 7 saat yemek yemeden sağlıklı olabilir ki. Spor icin 30 gün fit diye bir uygulama var onu tavsiye ederim her gün hatırlatıyor spor yapmamı, hareket ogretiyor gıcık oluyorum uygulamaya. Bu arada yeni blog temaniz hayırlı olsun =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim zaten öğünlerim arasında genelde 5-6 saat olduğu için pek sıkıntı olmuyor. Sağlıklı değil elbette ama buna alışmışım. Bu arada bahsettiğin uygulamayı biliyorum onu da kullanıyorum arada. Ve teşekkürler yeni blog teması beni mutlu ediyor hep.

      Sil
  2. Yaa bende ömrü boyunca spor yapamayanlardanım 😃 üşengeç şirinim sizin gibi 😃 ama umarım yapar ve saglikli olursunuz.Hem seytanın bacağıda kirilir çattt diye 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana biraz ikinci gün bırakacakmışım gibi geliyor ama bakalım.

      Sil
  3. Bugün telefonuma 'sağlıklı yaşamak' için birkaç uygulama indirdim evde hafif egzersizlere başladım inşAllah haftaya salı da spora başlaycağım da dediğin gibi sadece sporla değil onu dengelemek için düzenli beslenmek felan da lazım. Kısacası maceram ne kadar sürecek bekliyorum umarım ikimizinki de bayaaaa uzun olur :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay süper valla kendime arkadaş da buldum, devam ederim böylece.

      Sil
  4. Kolay gelsin diyeyim önce. Hayatım boyunca hiç böyle bir dönem geçirmedim, deneyimlemedim de. Spor yapmak şart ona kesinlikle katılıyorum. Çok spor salonu tipi değilim, yoga bir kere denedim. Zumba seviyorum, hem eğlenceli hem çok hareketli.
    Saat 5`ten sonra yemek yememek benim için imkansız. Bizde hayat o saatten sonra başlıyor:)) Malum tempo farklı bizim evde. Sağlıklı beslenme takıklığım hiç yoktur ama su çok önemli bak. Su içemiyorsan bitki çayları dene. Şekersiz içtiğin sürece o da su.
    Ve son olarak biraz dikkat iyidir ancak çok da abartmamak lazım. İnsan kendini mutlu eden şeyler yaparsa stres azalır, düzenli bir uyku, güne başlarken mutlaka iyi bir kahvaltı olmazsa olmaz şeyler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdıklarınıza katılıyorum. Ben böyle dönemlik başlıyorum spora, dikkat ediyorum her şeye ama daha sonra sevdiğim yiyecekleri ve abur cuburları yerken buluyorum kendimi. Sağlıklı olmaya çalışmak çok zor gerçekten.

      Sil
  5. Blog teması hayırlı olsun!
    Ben evde/salonda/açık alanda spor yapmayı denedim. Hepsi de güzel, bu aralar evde BBG programını yapıyorum (3 gün), diğer günlerde de yürüyüş/koşu. Benım asıl sıkıntım ise yemek. Sağlıklı beslenmeye çalışıyorum ama 2-3 saate bir acıkıyorum. 5-6 saat aç kalabilidğini okuduğumda baya şaşırdım o yüzden, herkesin yapısı farklı tabi.:)
    Kolay gelsin^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, okula gittiğim zamanlarda 5-6 saatlik aralar oluyor öğünlerimde. Güne çok erken başlıyorum ve yemek yemeye zamanım olmuyor. Evde kaldığımda sadece 2 öğün yiyorum zaten. Benim yemek yeme konusunda problemim yok sadece sağlıksız besinler tüketiyorum. Fast food gibi. Spora ise çok uzağım keşke senin gibi sporla iç içe olsam.

      Sil
  6. slm,
    öncelikle kolay gelsin o zaman,
    bende haftada 3 gün salonda spor yapıyorum 1 gün fitness aletli kalan 2 gün pilates, sadece spor salonunda bu işi yapanlardanım beni birşeyin zorlaması gerekiyor, Allah'tan evime yakın spor salonu var....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo siz böyle devam edin bence. Ben bu tarz bir spor programının içinde olsam ölürüm.

      Sil