TATLI KÖŞEM

by - 1/11/2017


Möröböö,
Çok fazla gezen gezse de yeni duraklar keşfeden biri değilim. Bir kafeyi, özellikle sakin bir muhitte bulunması şartıyla, çok beğenmişsem aylarca hatta yıllarca oraya uğrarım. Sevdiğim insanlarla orada sohbet eder, romantik buluşmalarımı o kafede gerçekleştiririm. Sanki aramızda bir bağ varmış gibi davranıp başka bir kafeye gitmeyi reddederim. Bu nedenle size önerdiğim her kafe belli bir dönemde sık sık ziyaret ettiğim kafelerdendir. Dolayısıyla benim için mazisi de çoktur. Ama sizin tarzınız, ruhunuz o kafeye uymaz, beğenmezsiniz ayrı konu. Ben her kafe önerisini beğeneceğinizi düşünerek yapıyorum. Aman bize burayı mı tavsiye ettin, burası da neymiş canım gibi çemkirmeleri kabul etmiyorum ona göre.

tatli kösem

Bugün bahsedeceğim kafe Tatlı Köşem. Fatih'in sayesinde yolum bu kafeye düştü. Önünden milyon kere geçmeme rağmen hiç fark edememişim. Zaten öyle ben buradayım diyen bir kafe değil. Oldukça sade ve sevecen bir yer. Beni bu kadar kendine bağlamasının nedenlerinden biri de sanırım bu. Müşteri çekmek gibi bir gayesi yok. O büyük zincir kafelerden ya da ben farklıyım diyen yerlerden de değil. Bu nedenle çoğu kişi görse bile hiç içeri girmeden geçip gidiyordur.

tatli kösem

Tatlı Köşem'in adı gibi tatlı bir tasarımı var aslında. Küçük ve çok sıcak bir yer. İnsanlarla yakın olmanızı sağlayacak bir enerjiye sahip. Kafenin sahibi olduğunu düşündüğüm kadının ellerinden çıkan tatlıları mideye indirirken hiç tanımadığınız insanlarla tatlı üzerinden konuşmaya başlıyorsunuz ve biranda muhteşem bir sohbetin içine giriyorsunuz. Orada kimse sizi yabancı karşılamıyor hatta sizinle sohbet edip tanışmak istiyor gibi bir havası var.

tatli kösem

Ben kafede oturmuş sigaramı tüttürürken yoldan iki tane simsiyah giyinmiş liseli olduğunu düşündüğüm arkadaşlar geçti ve kafeye sırf fazla tatlı bir tasarıma sahip olduğu için oturmaktan vazgeçti. Bu ana şahit olmak benim için çok komikti. Muhteşem tatlıları kaçırdıkları için üzüldüm onlara. Ama çoğu insan bu tarz bir ön yargıyla yaklaşabiliyor. Elbette bu duruma hiç şaşırmadım ama size kesinlikle tavsiye ediyorum bu kafeyi. Önünden geçerseniz içeri girmemezlik yapmayın.

tatli kösem

O kadar içten bir mekan ki sanki komşumun evine gelmişim ve onun tatlılarını yiyormuşum gibi hissettim. Bu zamanda öyle komşuluk ilişkileri ve tatlı, çörek ikram etme gibi olaylar kalmadığı için kafeye daha da çok bağlandım. Bana böyle hissettirmesi hoşuma gitti. Bu tarz duygulara ancak arka sokaklarda konuşlanmış kafelere gittikçe rastlıyoruz.


Mutlaka Kadıköy Moda'ya gidin ve bu muhteşem kafenin inanılmaz lezzetli tatlılarını yiyin. Sonra da beni hatırlarsınız. Bir teşekkürünüzü alırım.

BUNLARA DA BAKMALISIN!

0 yorum