YILIN FİLMLERİ | 2016


2016 yılında daha çok vizyona giren filmleri keşfetmeyi tercih ettim. Bu yıl beğendiğim birçok yönetmenin ve senaristin filmi vizyonda baş gösterdi. Hal böyle olunca ortaya film açısından epey zengin geçen bir yıl çıktı. Bu nedenle benim izlediğim ve beğendiğim filmler üzerinden 2016 yılına özel bir liste oluşturmak istedim. Hala arasında izlemediğiniz filmler varsa hemen koşun ve izleyin!

The Revenant
Canım Leo bu film sayesinde kaptı Oscar ödülünü. Adamcağız onca yıl didindi, inanılmaz başarılı filmlerde ilginç oyunculuklar sergiledi ve sonunda The Revenant ona beklediği ödülü getirdi. Filmin detaylı eleştirisini bu yazıda yapmayacağım fakat herkesin beğeneceği bir tür değil. Çoğu kişi sıkılıp filmi yarıda bırakabilir. Çünkü film uzun ve hikaye odaklı ilerliyor. Ama benim çok hoşuma giden ve 2016 yılında başarılı bulduğum filmlerden biriydi.


High Rise
Filmin konusu benim dikkatimi baya çekmişti ve bu nedenle hakkında hiçbir araştırma yapmadan daldım içeriğine. Ekran karardığında ise beni tatmin eden ve anlattıkları, vurguladıkları konular açısından oldukça hoşuma giden bir film oldu. Çok ilginç yerlere değiniyor ve izleyici olarak tuhaf bir hisse kapılmanızı sağlıyor. Spoiler vermek istemediğim için filmlerin konuları hakkında hiç konuşmuyorum. Direk izleyin bence ilginizi çekecektir.


Cafe Society
Woody Allen yapar da izlenmez mi? Çoğu insan bu adamdan hoşlanmıyor ve neden hakkında bu kadar konuşulduğu anlamıyor. Filmlerini ise çoğunlukla gereksiz, zaman kaybı olarak tanımlıyor. Ben bu düşüncelerin hiçbirine katılmıyorum. Karşımızda sinemanın en dahi adamlarından biri var. Çünkü karakterleri bu denli kurguya oturtabilen ve yansıtabilen biri boş olamaz. Yaşadığımız olaylara, ilişkilere farklı bir açıdan yaklaşabilme özelliği onu ve filmlerini diğer çalışmalardan ayırıyor. Bu nedenle bütün filmlerini zevkle izledim ve izlemeye devam ediyorum.



Spotlight
Blogumda bu filmin incelemesine yer vermiştim. Konusunu ve gerçeğe dayalı bir hikayeyi işlediğini gördükten sonra hiç düşünmeden izledim. Filmi konu açısından çok beğendim. Çok güzel bir şekilde kurgu işlenmiş ve ne anlatmaya çalıştığını direk izleyiciye aktarmış. Zayıf yanları, eksik tarafları da var elbette ama bu yıl beğendiğim filmlerden biri olmaya yine de hak kazandı. ( Festivalde 2015 yılında gösterime girdi ama 2015'in son yıllarına tekabül ettiğinden ve çoğu ülkede 2016 yılında vizyona girmesinden dolayı 2016 yılındaki film olarak ele aldım.)


Love and Friendship
Tarihi filmlere bayılıyorum. Bu filmi de o yüzden izledim. Hikayesi, olayların gidişi, karakterlerin işlenme tarzı, oyunculuklar her şey hoşuma gitti. Sonlara doğru biraz sıkıldığımı hissettim ama yine de 2016 yılında beğendiğim filmlerden biri oldu. En sevdiğim kitapların Anne Karenina ve Madam Bovary olduğunu düşünürsek bu filmden nefret etmem mümkün değildi. Ama bir yandan da sürekli aynı tarz konuların işlenmesini sıkıcı buluyorum. Tamamen aynısı değildi evet ama çok fazla benzerlik ve çok fazla tarih filmlerinde kullanılan felsefeyi taklit etme durumu var. Kendinize geliniz!


Inferno
Bu filme öyle bayılmadım açıkçası. Zamanında kitabını okumuştum ve sıkı bir Dan Brown hayranıydım. Bu nedenle filmini de izlemek istedim. İzlerken her şey bana klasik bir aksiyon filmiymiş gibi geldi. Daha doğrusu klasik bir Hollywood çalışması olmuş. Kitapta tüm tarihi eserler, alt kültürler, anlatılmaya çalışılan felsefe daha derin bir şekilde aktarılmıştı. Elbette filmin kitaptan daha kötü olacağını biliyordum ama sırf Dan Brown'a olan aşkımdan dolayı bu filme listemde yer verdim.


Sanırım 2016 yılında izlediklerim arasından en çok beğendiğim filmler bu kadar. Aklıma gelen olursa listeye yeni filmleri eklemeye devam ederim. Hepsinin farklı bir konusu ve tarzı var. Hangisi ilginizi çeker hangisini daha çok beğenirsiniz bilmiyorum ama şiddetle tavsiye ediyorum izlemenizi. Belki Inferno'yu izlemeseniz de olur. Umarım beğenirsiniz kendimce hazırladığım 2016 listesini. 
Hepinize iyi seyirler diliyorum.




0 yorum