WESTWORLD

by - 12/29/2016


Son zamanların en çok konuşulan, Game Of Thrones'a rakip gösterilen bir dizi ile merhaba diyorum. Yani dizinin arkasındaki isimleri görünce Nolan, Abrams GOT'un çok daha üstünde bir dizi olabilir dedim. Ve heyecanla bu diziyi izlemeye başladım.

Şuan yalnızca 1 sezon yayınlanmış olan bu dizi 10 bölümden oluşuyor. Her bölümü yaklaşık bir saatlik uzunlukta ve bilim kurgu kategorisinde yer alıyor. Genel olarak konusundan bahsedecek olursak robotlar ve yapay zeka üzerinden giden bir hikayeye sahip diyebiliriz. Aynı isimli filmi izlediyseniz eğer orada yer alan konuya baya benzediğini görebilirsiniz. Zira o filmden uyarlanmış ve dizi haline getirilmiş. Fakat filmi izledikten sonra sakın beklentinizi düşürmeyin çünkü bu dizinin arkasında yer alan isimler basit bir konudan mükemmel bir iş çıkartmış. Buna emin olabilirsiniz.
Ben 1 sezonu kısa bir sürede bitirdim. "Geekyapar!" youtube kanalındaki Can'ın söylediği gibi 10 bölümlük bir filmdi adeta. Büyük keyif alarak izledim. Son zamanlarda görmüş olduğum en iyi işlerden biri olduğunu iddia ediyorum. Çok dolu ve kaliteli bir dizi. İzleyicilerimize güzel bir dizi verelim, onları şaşırtalım, bayılarak izlesinler amacından çok anlatmış olduğu konuyu en iyi biçimde aktarmaya çalışmışlar. Karakterler, oyuncuların performansları, diyaloglar, sinematografik açılar, değindikleri felsefe, gönderme yaptıkları konular o kadar muhteşem bir yapı olmuş ki gerçekten izlemekten büyük keyif aldım. Diziyi yöneten, yazan, yapan kişinin ne denli bilgi birikimine ve zekaya sahip olduğuna şahit oluyorsunuz anbean.


Yapay zeka, robot ve robotların isyanı gibi konular birçok kişi tarafından işlenmiştir. Bu tarz içeriğe sahip birçok yapım görmüşsünüzdür. Bu dizinin bunlardan farkı ne diye sorabilirsiniz. Açıkçası ben yaratıcı, yaratan olgusunu bu kadar detaylı ve felsefi bir biçimde anlatan bir diziyle karşılaşmadım.Çünkü robotların ana konu olduğu bir dizide Tanrı'yı, yaratma olgusunu anlatmak gerektiğini düşünüyorum. Elbette çoğu dizi bu noktalara değiniyor yaratıcı ilkelerine gönderme yapıyor fakat bunu bu kadar muhteşem bir şekilde aktaran bir dizi ben görmedim. Westworld kesinlikle bu noktada inanılmaz güçlü bir dizi olmuş. Karakterlerin konuşmalarında geçen o alıntılar, kamera açılarıyla anlatılmaya çalışılan felsefi varsayımlar beni inanılmaz tatmin etti. Hele o "Which door?" sahnesi... Bu tarz işleri genelde filmlerde görürüz. Cannes'da yarım saat ayakta alkışlanır. Fakat dizi sektöründe görmek çok şaşırtıcı bir durumdur. Dolayısıyla ben GOT'un çok üstünde bir dizi olduğunu düşünüyorum.


Elbette Abrams'ın olduğu bir dizide şaşırtma unsuru izleyiciyi mal yapma unsuru olmazsa olmaz! GOT' da olduğu kadar şaşırtıcı unsur çok fazla yok bence. Çünkü diziyi izlerken bazı şeyleri tahmin edip teori üretebiliyoruz. Dizinin tahmin ettiğimiz şeylerin tersini çıkartma gibi bir amacı olduğunu da düşünmüyorum. Zira bölümlerin hepsinde ufak ufak ipuçları bırakıp bazen gözümüze sokup en sonunda tahmin ettiğimiz şeyi açıklayan bir yanı var. Lost'dan sonra ben bizi iyice mala döndürürler diye bekliyordum açıkçası. Gizem üstüne gizem, teori üstüne teori kasıp bizi yine kanser edecekler diye çok korkmuştum fakat öyle olmadı. İlk sezonda bölüm bölüm işleyip açık bıraktıkları kapıları sezon sonuna doğru kapattılar. Çoğu soru işaretinin cevabını gördük. Bu da ilginç bir nokta aslında. Çünkü hiç böyle bir şey beklemiyordum. Hele Abrams yani sen Abrams'sın kendine gel! Bu dizide adamı uyarmışlar herhalde. Sen çok zorlama bize bırak demişler. Nolan bu iş bende gardaş gibi bir tavır takınmış. Yoksa son bölümün ardından bir sürü soru ile tımarhanelik olurduk.
Konunun çok derinliklerine inmiyorum spoiler vermek istemediğim için. Kısaca ben bu diziyi çok sevdim. Çok başarılı ve kaliteli bir iş olmuş. Detaylar çok güzel işlenmiş. Bütün unsurların yerli yerinde olmuş. Hele Anthony Hopkins! Bu adamın bir ayağı toprakta olmasına rağmen nasıl bu kadar mükemmel olabilir ya? Ford karakterine cuk diye oturmuş. Tüm o mimikler, bakışlar, tavırlar... Adam efsane.


Mutlaka diziyi izlemelisiniz. İlk bölümler biraz sıkıcı çünkü olayı ve dünyayı anlatmaya çalışıyor. Sakın bırakmayın ve devam edin. Bence sonunda diziden baya tatmin olacaksınız. Benim asla unutamadığım sahnelerden biri olan "Which door?" sahnesi hakkındaki yorumlarınızı da bekliyorum.



BUNLARA DA BAKMALISIN!

1 yorum

  1. Bu dizi gerçekten muhteşem film tadında 5.bölümden sonra şaha kalktı resmen. bloğunuzu keşif etkinliğinde buldum . sizi takipteyim bana da beklerim sevgiler :) http://efsaninguncesi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil