5 MADDE | 5 KİTAP

by - 12/15/2016


Merhaba her ay beş madde başlığı altında o ay hoşuma giden beş kitabı veya beş filmi gibi unsurları size anlatmak istiyorum. Bu ay okuduklarım arasında en çok hoşuma giden beş kitabı size anlatacağım.

1. ORHAN PAMUK | MASUMİYET MÜZESİ
Orhan Pamuk  hoşlanmadığım yazarlar listesinde yer alıyor. Fakat bu kitabı bir arkadaşım önermişti mutlaka okumalısın diye. Bende onun ısrarları üzerine kitabı aldım ve okumaya başladım. Şöyle bir kitabı karıştırınca klasik bir aşk hikayesini anlatıyor sandım ve harcadığım parama üzüldüm açıkçası. Zaten Orhan Pamuk'u sevmiyorum bir de aşk hikayesi okuyacak olmak beni başta üzdü. Sonra sayfaları çevirdikçe hikayenin tarzı hoşuma gitti. Hikayenin anlatıldığı zaman, ortam, karakterler oldukça hoşuma gitti. Gerçeğe olabildiğince yakın bir hikaye oluşturulmuş. Bu nedenle benim bu ay ki favorilerime girebildi. Gerçek hikayeler, gerçeğe yakın kurgular benim okumayı en çok sevdiğim tarzdır. Özellikle yazarların ilginç üslubu ile birleşince bayıla bayıla okuyorum. Bu kitapta üslup hoşuma gitmedi. Bir sürü anlatım bozukluğuna gözüm takıldı. Bilerek mi bu kadar anlatım bozukluğu yapılmış onu kavrayamadım. Belki hikaye bu kadar gerçekçi iken okuyucunun kafası karıştırılmak istendi. Bilemiyorum tam olarak ne düşünüldü, niye yanlışlar düzeltilmedi. Kitabın olay kurgusu tam yerindeydi fakat sonlara doğru karakterin yaşadığı buhran anlatılmaya çalışılırken abartıldığını düşünüyorum. Bu kadar abartı gelmesinin nedeni yanlış anlatım ve yanlış üslup... Roman bu kısımlarda yavaşlıyor ve sıkıcılaşmaya başlıyor. Benim için sıkıcı olmaya başladı çünkü bariz bir biçimde gerçekliğinden koptu. Psikolojik olarak analiz iyi bir biçimde aktarılamadı. Farklı unsurlarla bunu okuyucuya geçirmek istemiş yazar ama onda da batırmış. Bu kitabı beğenmemin bir nedeni interaktif roman tarzına ufak bir dokunuş yapmasıydı. Kitabın ardından hikayede geçen her şeyin müzede yer alması okuyucuların onlarla etkileşime geçebiliyor olması romanı oldukça ileriye taşımış. Zekice bir kurgu, zekice bir pazarlama... Kitabı tavsiye eder miyim? O dönemin toplumsal konularını ve bakış açılarını ele aldığı için bir şeyler öğrenebileceğinizi ve bazı düşüncelerinizi değiştirebileceğinizi düşünüyorum. Bu nedenle alıp okuyabilirsiniz. Ama ikinci el alın paranıza yazık.

2. HAKAN BIÇAKÇI | BOŞ ZAMAN
Beğendiğim bir yazar , beğendiğim bir iş. Bu kitap hakkında çok fazla yorum yapmayacağım çünkü bu tarzı sevmeyen kişiler için çok saçma bir kitap. Sevenler ise bayılarak okuyacaktır. Büyük bir çoğunluğun bu tarz kitaplar okumadığını düşündüğümden öneriyorum. Okuyun, keşfedin. Farklı stiller farklı bakış açıları kazandıracaktır.


3. JALE SANCAK | AYNADAKİ YÜZLER

Bu kitabı da farklı bir tarza sahip olduğu için öneriyorum. Ben çok fazla beğenmedim. Çünkü ben realist akımını savunuyorum ve gerçek dışı hikayeleri okurken rahatsız oluyorum. Ne kadar üst gerçekçi olsa da bir noktada dayanağı bizim yaşadığımız hayattan olmalı diye düşünüyorum. Bu kitap öyle gibi gözüküp öyle olmadığını kanıtladığı için hem başarılı hem de bana hitap etmeyen bir kitap. İçinde çok güzel hikayeler ve çok iyi vuruşlar var. Anlatmak istediğini sarsıcı bir şekilde dile getirdiği için favorilerim arasına girdi. Ama dediğim gibi ben bu tarzın pek hayranı değilim.


4. FRİEDRİCH NİETZSCHE | BÖYLE BUYURDU ZERDÜŞT

Adını yazarken ömrümden bir yıl gitti. Okurken milyon kadar yıl yaşlandım siz düşünün artık. Bu kitabı felsefeyi sevenler için öneriyorum. Felsefeyle alakası olamayan insanlarda okumalı fakat sizi bu işkenceye sokmak istemem çünkü büyük bir ihtimalle anlam veremeyeceksiniz çoğu şeye. Felsefeyle yakından ilgilenen kişilerin cümleler arasında anlatılanları, metaforları çözmesi daha kolay olacaktır. Çözemediğiniz, anlamadığınız takdirde sıkılıp kenara atacaksınız. Kitabı şiddetle tavsiye ediyorum. Almadan önce şöyle bir sayfalarını karıştırın ve okuyun. Baktınız gayet anlam verebiliyorsunuz anlatılanlara o halde alın ve hemen okuyun. Ben felsefeyi inanılmaz seviyorum. Bu kitapta anlatılanların hepsi benim görüşlerimin temelini oluşturur. Buna benzer daha eski kitapları kitap okuma hevesini kazandığım yıllardan beri okuyorum. Yani 7-8 yıldır felsefeyle iç içeyim diyebilirim. Çok derin bir alan, inanılmaz tatmin eden bir alan... Dışarıdan saçma gözükse de mutlaka felsefeye ucundan dokunmalısınız. Eminim düşüncelerinizi öyle büyük bir çembere taşıyacak ki olduğunuzdan dahasını da görebilme şansına erişeceksiniz. Umarım bu yazı sizin felsefe ile tanışmanıza aracı olur. 

5.JOYCE CAROL OATES | DUL KADININ ÖYKÜSÜ


Joyce benim sevdiğim yazarlardan biridir. Bu kitabı da eşini kaybetmesinin ardından kaleme almış. Çok güzel bir kitap, çok beğendim. Okurken onun yaşamış olduğu o zorlukları, o duyguları bende yaşadım. Gözlerimin önünde her saniyesi canlandı ve sanki ben ordaymışım gibi hissettim. Sanki ben eşimi kaybetmiştim ve bu kederle çürüyordum. Çok yalın bir dille, akıcı bir anlatımla yaşadıklarını okuyucuya aktarmayı başarmış. İçinde bulunduğu psikolojik travmaları naif bir kalemle ele almış. Bu konuda çok başarılı bir yazar zaten. Gözümüze gözümüze sokmuyor okurken. Benim dikkat ettiğim noktalardan biri de bakın ağlıyorum, gözlerimden yaş dökülüyor şuan üzgünüm gibi okuyucunun gözüne sokmuyor durumu. Çoğu yazar dramatik bölümlerde Mahsun Kırmızıgül'ün filmlerine dönüşüyor. Neden anlamış değilim. Özellikle yeni nesil kaybolan edebiyatı aşırı edebi dille toparlama peşinde. Çok aptalca! Edebiyat yalnızca süslenmiş kelimeler değil. Bir sayfa boyunca ne kadar üzgün bir ruh halinde olduğunu anlatan karakterlerden gına geldi. O büyük yazarların büyük olmasının nedeni o buhranı tek bir vurucu cümle ile okuyucuya aktarabilmesiydi. Şimdi ise herkes abartının ve göz boyamanın peşinde. Anlam veremiyorum.

Benim bu ay okuduğum kitaplar arasında en beğendiğim beş kitap bunlardı. Eğer siz de okuduysanız bu kitapları, aşağıda yorumlarınızı bekliyor olacağım. Okumadıysanız mutlaka alıp okumalısınız. Hepsini tavsiye ediyorum. 

BUNLARA DA BAKMALISIN!

4 yorum

  1. Nietzsche' yi okudum. Benim de çok sevdiğim kitaplardan biridir ve görüşlerine genel olarak katılıyorum ben de. Orhan Pamuk' u sevmiyorum. Diğer kitapları okumadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer kitapları da tavsiye ederim. Farklı tarz kitaplar farklı bakış açıları öğretir insana.

      Sil
  2. Masumiyet müzesi hep aklımda daha okuyamadım sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kötü bir kitap değildi. Müzesine gidip görmek istersiniz belki kitabı okuduktan sonra. Oldukça güzeldi çünkü.

      Sil