YOGAYA BAŞLADIM

by - 11/12/2016


Evet, yanlış duymadınız. Üşengeç götümü kaldırdım ve minimum hareketle yaşamımı idare ettiren ben yogaya başladım. Şu bir haftadır en azından yoga yapabilmek için çabalıyorum. Yogaya başlamamdaki en büyük etken kendimi hiç esnek hissetmiyor oluşumdu. Hareket ederken sanki eklemleri olmayan tahta bir oyuncak gibi gözüküyorum. Bu nedenle hem kaslarımı çalıştırayım hem de belki zayıflarım düşüncesiyle başladım bir işe.
Hayatımdaki her şeyi yavaş yavaş değiştirmeye karar vermiştim. İradeli bir insan değilim mesela bu yüzden daha iradeli davranmaya başladım. Yemekler üzerinden örnek verecek olursam, sağlıklı beslenmeye başladım. Hiçbir şekilde meyve ve sebze tüketmiyor; fastfood, makarna, pilav gibi yiyeceklerle ömrümü geçiriyordum. Bu tarz yiyecekleri minimuma indirip sebze ve meyveye ağırlık verdim. İradeli bir şekilde davranmaya çalışıyorum bu konuda gördüğüm her fastfooda atlamıyorum artık. Su tüketimim günde iki bardakla sınırlıyken şimdilerde 1, 1.5 litreyi buluyor. Bu da az biliyorum ama benim için baya bir su demek aslında. Çünkü suyun tadını sevmiyorum. Tadı olmayan bir şeyi nasıl sevmiyorum bende bilmiyorum. Daha da önemlisi verdiğim kararları uyguluyor ve devam ettiriyorum. Benim için en zor durumlardan biri de devam ettirebilmektir ve ben şuana kadar gayet iyi iş çıkardığımı düşünüyorum.
Yogayı da devam ettirmeye çalışıyorum ama ilk yaptığımda bütün eklemlerim ağrımıştı. Evde tek başıma bunu yapıyor oluşum da biraz risk taşıyor. Hareketi yanlış bir şekilde yapıp kendimi incitme olasılığım var. Bu nedenle acele etmeden hareketleri sindire sindire yapmaya çalışıyorum. Umarım yoganın da devamı gelir.
Omurgamda da duruş bozukluğu olduğu için yüzmeye başlamak gibi bir düşüncem var. Hem yoga hem yüzme benim için süper olacak. Tabi düzenli bir şekilde devam edersem...
Yoga hakkında çok fazla bilgiye sahip değilim, sürekli kitap okuyorum bu konular üzerine. Fakat bilgisi olan arkadaşların da yardımına açığım. Öğrendikçe burada size de aktaracağım her şeyi. Belki yogaya başlamak isteyen arkadaşlar vardır.
Şu yazdıklarımı okudukça şaşırıyorum kendime. Gerçekten sağlıklı bir hayata yavaş yavaş adım atıyorum. Sigaradan, içkiden arınmış olmak inanılır gibi değil. Hele de düzenli ve doğru beslenmek benim için imkansızdı. Sanırım bir şeyleri ben bile değiştirdiysem siz de yapabilirsiniz. Değişmekten korkmayın!

BU YAZILARA DA BAKMALISIN!

6 yorum

  1. Değişim için uğraşanları takdir etmişimdir hep. Kararlı bir şekilde devam edin. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, kararlı bir şekilde devam etmeye çalışıyorum elimden geldiğince.

      Sil
  2. Hayatımızda yaptığımız değişikler yaşantımıza renk katar. Kararlı şekilde devam edin derim,ilk başta zor olsa da spor tarzı şeyler hayat kalitenizi artıracaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek spor evin içindeki genel hareketlerim iken şuan bunları yapıyor olmak... Gerçekten çok zor. Umarım devam ettirebilirim.

      Sil
  3. Haha hayırlı olsun ne diyim :D

    YanıtlaSil