MİNİMAL ODA DEKORASYONU

by - 11/30/2016



Daha az eşya ile daha çarpıcı görüntüler oluşturmak istemez misiniz? O halde minimal dokunuşların hakim olduğu dekorasyonlar ile hayalinizdeki tabloya ulaşabilirsiniz.
Şu sıralar okulum bittikten sonra yeni bir eve taşınmayı düşünüyorum. Plan yapmayı ve bu planı uygulamaya bayılan biri olarak ev için gerekli olan eşyaları şimdiden hazırlamaya ve ne tarz bir kombinasyon oluşturacağımı düşünmeye başladım. Bu konudaki felsefem ise olabildiğince az eşya ile düzeni kurmak... Çünkü fazla eşya hem daha masraflı benim için hem de tek başına yaşayacak bir insana göre gereksiz. Bu nedenle ilham alabileceğim fotoğrafları telefonumun galerisinde biriktirmeye başladım. Kafamda oluşturduğum tasarıma benzer bazı fotoğrafları ve tüyoları da sizinle paylaşmak istiyorum.


| Minimal dediğimizde akla ilk gelen şey sadelik. Bu nedenle sadeliğin ana kaynaklarına odaklanmak lazım. Bence sadeliğin en güzel sembolü beyaz renk! Beyaz renk hem daha pozitif duygular aşılıyor, hem daha ferah hem de daha iç açıcı görüntüler sunuyor. Fakat sadece beyaza odaklanmak pek doğru olmaz. Beyaza eşlik etmesini istediğiniz renkleri kullanarak da hoş bir görüntü ortaya çıkarabilirsiniz.



| Eşyaların az oluşu yaşadığımız alanın rahatlığını da artıracaktır. Evin içindeki hareketlerimizi kısıtlayacak eşyaların olmaması psikolojik olarak bize konforlu bir ortam sunar. Özgür olduğumuz bir yaşam alanı bizi stresten bir nebze korur.

| Dekor için kullanılacak aksesuarların eviniz için oluşturmuş olduğunuz felsefeye uygun olması gerekir. Minimal bir dekoru benimsediysek eğer aksesuarlar oldukça az ama çarpıcı bir görüntü oluşturmalı. Bembeyaz bir tablonun üzerine damlatılan kırmızı bir boyanın verdiği etkiyi vermeli bize. Çünkü o kırmızı boyanın yanında başka renkler de olursa dikkatimiz eşit şekilde hepsine bölünür. Fakat minimal dekor için istediğimiz şey dikkatimizi tek bir yönde toplamak ve ondan haz almak...


| Oturma odasını hem minimal hem de yaratıcı bir şekilde düzenleyebilirsiniz. Bu noktada tamamen sizin yaşam şekliniz, hobileriniz, sevdiğiniz şeyler dekoru etkileyecek. Rahat bir kanepeye uzanıp televizyon izliyorsanız ona uygun bir dekorasyonu benimsersiniz. Eğer ressam iseniz salonun büyük bir kısmını tablolarınız kaplayabilir. Buradaki kilit nokta sizsiniz. Mesela ben fazla modern eşyalardan hoşlanmadığım için nostaljik etkiler bırakan eşyalarla işe başlamayı düşünüyorum. Hatta kanepe almak yerine salona puf veya minder alabilirim. Çocukluğumda yerde yemek yerdik ve yemekleri yere koymak uygun olmadığı için yerden biraz yüksekte olan sofralar vardı, onun üzerine yemekleri koyup yerdik. Belki salonun ortasına öyle bir şey koyabilirim, benim için nostaljik anısı olan eşyalardan biri. Bunun gibi kendi hayatınızı temel alarak bir kombinasyon oluşturabilirsiniz.


Tabi kendim için yapmış olduğum tüm bu planlar Türkiye'de kalırsam geçerliliğini koruyacak. Hayat çok hızlı ilerliyor ve ne olacağını tahmin etmek çok zor. Umarım planlarımı gerçekleştirme fırsatını elde edebilirim. Etrafımdaki herkes bana bu konuda destek oluyor. Böyle insanlara sahip olmak çok güzel. Bazılarının ise yüzünde " Tabi canım kesin yaparsın, hı hı." gibi alaycı bir tavır var. Her zaman iş hayallerinizi gerçekleştirme noktasına geldiğinde böyle insanlarla karşılaşabiliyorsunuz. Lütfen onları dikkate almayın ve inancınız kırılmasın. Ne yapmak istiyorsanız yapın ve onlar da sizi izlesin. Umarım hayalleriniz gerçekleşir. Size bu konu da iyi şanslar diliyorum.

BUNLARA DA BAKMALISIN!

4 yorum

  1. Senin hiç mi derdin tasan yok? Hep millete güzel şeylerden bahsediyorsun,sence bunu yapan birisinden ne kadar samimi olması beklenir.Tüm yazılarını okudum ama hepsi hayatın hep iyi köşesinde olanların yaşadığı şeyler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim amacım insanların boş vakitlerinde kafa dağıtmak için okuyacağı içerikler üretmek... Elbette psikolojik olarak iniş çıkışlarım oldu ama şuan böyle bir problem yaşamıyorum. Dolayısıyla mutlu olduğum için insanlara da pozitif enerji aşılayacak içerikler üretiyorum. Samimi olmadığımı düşünüyorsanız yazılarımı okuyup yorum yapmak zorunda değilsiniz.

      Sil
  2. Peki ya sen boş vakitlerinde neler okuyorsun? Yada bir insan boş vakitlerini neden senin film önerilerin yada bir evin daha ne kadar güzel gözükürü adlı yazılarını okuması gerekir?Bence en samimiyetsiz yorumu yine içeriğinden belli bir yorum atmışsınız. Açıkcası düşüncem ne olursa olsun yorum atmam sizin gibi insanların hoşuna giderdi,yoksa sende mi her zaman okurlarının senin hakkında süper yorumlar atmasını istiyorsun,lakin kullanmış olduğun cümleler bunun aksini gösteriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikli olarak burada yer alan içerikleri belli bir kısmın hoşuna gitmesi için üretmiyorum. Doğal olarak beğenmediğiniz yayınlar da mevcut olabilir. Bu demek değil ki başka insanlar da bu yazıları okumayacak ve beğenmeyecek... Elde ettiğim istatiksel veriler sizin bu sözlerinizi zaten yalanlıyor. Bu nedenle yazmış olduğunuz yorumları ve eleştirileri mantıklı bulmuyorum. Sürekli iyi yorum bekleyen biri de değilim. Öğretici eleştirileri zaten özel olarak mailimden alıyorum. Blog dünyası bu şekilde yürür çünkü. Ve yine söylüyorum içeriklerimi ve blogumu beğenmediyseniz tek bir tıkla hemen buradan ayrılabilirsiniz. Ben birilerini memnun etmek için uğraşmıyorum çünkü. Eminim okumak istediğiniz türde bloglar bulabilirsiniz. Burası kişisel blog, tamamiyle kendi zevklerimden oluşan yayınlar var. İçeriklerimi savunmam bile yanlış çünkü hepsi öznel ve kimse beğenmek zorunda değil.

      Sil