HANNIBAL

by - 11/23/2016



Uzun bir süredir psikolojik gerilim ağırlıklı bir dizi arıyordum. Hannibal'ın film versiyonlarına aşina olduğumdan bu diziye de bir şans vermek istedim. 2 sezonu büyük bir heyecanla izledikten sonra 3. sezonda sıkıldığımı fark ettim ve bıraktım. Ama yine de bu dizi önermek istiyorum. Çünkü karakterlerin detaylıca işlenmesi, metaforların dizinin içinde alışılmışın dışında yer edinmesi, diyalogların ustalıkla oluşturulması bu diziyi izlemek için yeterli nedenler arasında.



Hannibal'ın içeriğine girmek istemiyorum ama en yüzeysel şekilde bir katilin psikolojisini görebileceğiniz dizilerden biri. Yalnızca bir katil olmaktan daha da ötesi... Söylediği her sözle, yüzündeki mimiklerle, hareketleriyle, davranışlarıyla sizi de katil yapacak zeki bir adam var karşınızda. Onun sanatıyla büyüleniyor, kanların akışını seyrederken içinizdeki karanlık tarafa doğru televizyonun içinden yükselen bir el hissediyorsunuz.



Kanlı sahneler görmekten rahatsızlık duyuyorsanız, psikolojik gerilim sizi huzursuz ediyorsa bu diziyi izlemenizi tavsiye etmiyorum. Zira psikolojik olarak güçlü etkilere sahip olan dizilerden biri Hannibal. Fakat tam tersi iseniz kanlı sahneleri seviyor, katillerin hikayelerini öğrenmek ve izlemek size çekici geliyorsa bayılarak izleyeceksiniz.


Belki bir kısmınız sonlara doğru benim gibi sıkılabilir. Bunun nedeni dizinin genel olarak yavaş ilerleyişi ve bir yerde tahmin edilebilir hale gelmesi... İlk sezonlar oldukça heyecanlı iken daha sonra ilginç olmayan bir düzeyde ilerliyor, daha çok metaforlar ve psikolojik analizlere yer veriliyor. Bu da izleyiciyi bir yerden sonra yormaya başlıyor. Burada ne anlatmaya çalıştı diye düşünmekten diziyi kaçırabiliyorsunuz. Ve sonucu görüp anlamaya çalışmak istiyorsunuz hemen ama sonuç bir türlü gelmiyor. Bu da benim sıkılmama ve diziyi bırakmama neden oldu. Belki siz benimle aynı fikirde olmayacaksınız bu konuda. Bu nedenle mutlaka bu diziye şans vermelisiniz. Oldukça kaliteli yapımlardan biri. Umarım keyifle izlersiniz.

BU YAZILARA DA BAKMALISIN!

3 yorum

  1. Psikolojik gerilim, polisiye sevdiğim türler ama Hannibal'ı izleyemedim. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka izlemelisin o zaman. Vakit kaybetme derim ben.

      Sil
  2. Dizisini bilmiyordum filmleri izlemistim.

    YanıtlaSil