5 ADIMDA DEĞİŞİM

by - 11/21/2016


Hayatımdaki çoğu şeyi değiştirmeye karar vermemle karakterimin olgunlaştığını gördüm. Sadece yaptıklarım, alışkanlıklarım ve kurallarım değişmiyordu. Bakış açım, düşüncelerim ve karakterim de değişiyordu. Son bir yılda kendimden biraz uzaklaşmış ve nefret ettiğim o şeyi yaparken bulmuştum kendimi. Başkası için bir başkası olmak...
Yönettiğim bu değişim ise başkasından kendime dönmeye çalışmaktan ibaret aslında. Bu ruhsal detoksun sonunda gözle görülür faydaları da sizinle paylaşmak istedim. Benim için en önemli ve en güzel sonucu veren bu fayda tabi ki zayıflamaktı. Peki bu nasıl oldu?
Daha önceki yazılarımda da bahsettiğim gibi kendim için sağlıklı unsurlara yöneldim. Sağlıklı yemeklere, sağlıklı içeceklere, sağlıklı etkinliklere gibi gibi. Baştan aşağıya hayatımı sağlık üzerine inşa etmek hem değişimi hem de bu değişimin bir sonucu olan zayıflamayı beraberinde getirdi. Zayıflamak isteyen arkadaşlar için nasıl zayıfladığımı maddeler halinde açıklayacağım.

1. Daha çok yemek ye!
Nasıl yani? Yiyerek zayıflayabilirsiniz diyen herkese alaycı bir şekilde yaklaşmıştım. Çünkü bu bana pek mümkünmüş gibi gelmiyordu. Buradaki kritik nokta aslında daha fazla sebze ye, meyve ye şeklinde... Normal bir tabağın yarısından fazlasına salata küçücük bir kısmına ise o gün evde ne piştiyse onu koyun. Hem tabağın dolu oluşu gözlerinizi doyursun hem de karnınızı.

2. Daha çok hareket et!

Bu da klasik bir madde aslında. Hareket etmeden zayıflamak hem daha tehlikeli hem de sonuçları imrendiğimiz o manken vücutları gibi değil. Fit görünmek istiyorsanız hareket etmeniz şart. Ben bu hareketi yoga ve yüzme ile sağladım. Daha çok yoga... Siz de kendinize uygun severek, sıkılmadan yapacağınız bir aktivite bulun ve onu uygulamak için çaba gösterin.

3. Markete gitmeyin!

Hele açken asla! Market alışverişini bir başkasına yaptırın ve evinize asla hazır gıda sokmayın. Pazara gidip sebze ve meyve almanız serbest elbette. Yok diyet yoğurt, diyet bisküvi bunlara kanmayın arkadaşlar. Bu tarz ürünleri tüketmeyin.

4. Yemek yapmayın, yemeği görmeyin!
Yazdığım maddelere bakınca resmen işkencelik bir durum gibi gözüküyor. Evet öyle! Zayıflamak bir işkence bu acıya hazır olun. Evde yemek yapan kişi mümkünse siz olmayın. Mesela anneniz yemek yapabilir ve siz o yemeği görmeyin. Yemeği yapan kişi iseniz aç iken yapmayın. Psikolojik olarak sizi etkileyen bir durum çünkü. Ya da tencerede yemek pişirmek yerine daha çok atıştırmalık tarzı şeyler hazırlayabilirsiniz. Ya da kendiniz için yapıyorsanız çok az yapın. Önemli olan ikinci kaşığı almamanız!

5. Sağlık!
Kendinizi psikolojik olarak diyet yapmak ve zayıflamaktan çok daha sağlıklı olacağım diye ikna ederseniz sizin için daha kolay geçen bir süreç olur. Sağlıklı olmak gibi bir alışkanlık yaratmak mühim burada.


Ben 1.72 boyundayım ve 67 kiloydum. Şuanda 60 kilo civarındayım. Benim hep kilo alma, kilo verme gibi bir durumum oldu. Çocukluğumda zayıfmışım ki onu da hatırlamıyorum. Zayıf bir kadın olamadım ve zayıflamak gibi bir derdim de yoktu. Ama bazen etrafınızda gereksiz insanlar olur ve sizi hep eleştirip yargılar ya... Çok kilolusun, şurası çirkin, burası kötü, şöyle yapsana, diğer kızlar böyle gibi anlamsız düşüncelerini belirten insanlar da oldu yanımda. Herkes gibi bu tarz eleştirileri duymak beni üzdü. Ne kadar önemsemiyor olsam da " Gerçekten böyle mi? Kötü mü gözüküyorum?" gibi özgüvenimi zedeleyen anlar yaşadım. Ama şuan bu tarz insanları hayatıma sokmuyorum. Sizin de etrafınızda arkadaşınız, sevgiliniz gibi bu tarz insanlar varsa uzaklaşın onlardan. Çünkü sağlıklı bir durum değil bunu söylemek ve karşısındaki insanı rencide etmek.
Şuan görüntümden de gayet memnunum, bu kilo vermeyle asla alakalı olmadı. Özgüven sahibi bir insanım ve kim olduğumu da biliyorum. Sadece daha sağlıklı bir yaşam seçtim kendim için ve bunu sürdürmeye çalışıyorum.
Umarım sizin için faydalı bir yazı olmuştur. Çünkü genç arkadaşlardan mail geliyor bana nasıl zayıflarım, nasıl cool olurum gibi. Biraz bu tarz sosyal konularda paylaşım yapıp sizlerle konuşmak istiyorum.

BU YAZILARA DA BAKMALISIN!

6 yorum

  1. Yürümek her şeye ilaç, birde bahsettiğin gibi özgüven.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En çok yürümekten nefret ediyorum çok yorucu ve sıkıcı. Özgüven gerçekten önemli bir konu.

      Sil
  2. Kendinize dönmeniz iyi olmuş. Sürekli olumsuz eleştiri yapan insanları hayattan çıkartmak gerekiyor. Lazım değiller. Komplekslerini başka bir yerde yansıtsınlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. O tarz bir insan etrafınızda olduğunda mutlu olmak imkansız.

      Sil
  3. Kendimizi "sağlıklı olacağım" şeklinde ikna etmek fikri kulağa çok iyi geliyor, efendim. Dikkate alınması gereken güzel bir psikolojik motive gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ancak bu şekilde motive olabildim belki sizde aynı şekilde üşengeçliği üzerinizden atabilirsiniz.

      Sil