The See Of Trees

by - 10/10/2016


Geçen sene festivalde olay yaratan bu filmi uzun zamandır izleyip yorumlamak istiyordum. Neden onca insan bu kadar acımasızca eleştirmişti filmi merak ediyordum. Geçenlerde izleme fırsatını yakaladım ve onca tepkinin oldukça boşa olduğunu düşünüyorum.
Sevgili Gus Van Sant benim beğendiğim yönetmenlerdendir. Oldukça başarılı çalışmaları var ve onun hakkında bu kadar ağır eleştirilerde bulunmak beni dahi rahatsız etti.Kaldı ki film bu kadar kötü eleştiriyi hak etmiyor.
İzlerken filmin gidişatı beni biraz sıktı. Akıcılık konusunda filmin problemleri olduğunu düşünüyorum. Belki filme hafif ön yargı ile başladığım için de olabilir. Dakikalar ilerledikçe kurguya olan inancım biraz zedelendi açıkçası. İntihar etmeye meyilli bir karakter Fuji ( umarım doğru yazmışımdır.) dağlarının eteklerinde yer alan ormana gider ve kendisine ıssız, güzel bir ölüm sunmak ister. Film direk bu şekilde başladığı için izleyici olarak olayın arkasındaki nedenleri merak ediyor ve dakikaların ilerleyişini dikkatle takip ediyorsunuz. Fakat bir noktadan sonra olay intihar etmek için giden adamın intihardan bir şekilde vazgeçmesi fakat ormanın ona çıkış yolu göstermemesi ile mecburen ölmek zorunda kalması gibi saçma sapan bir hikayeye dönüşüyor. En azından izlerken böyle bir şeye dönüşeceğini sandım ve çok korktum. Bu kadar basit olamazdı! En azından bu kadar basit bir kurguya sığınmadı ama yine de güçlü bir kurgu değilmiş gibi geldi bana. Gus Van Sunt'dan beklenilir bir filmdi. Sonlara doğru her şey açığa çıkıyor ve o noktada tatmin olur gibi hissediyorsunuz fakat tam olarak tatmin olmuyorsunuz.
Oyunculuk konusunda ise, Matthew kötü bir oyuncu değil fakat izleyici olarak karakterle bir iletişim kuramadım. Sanırım bunun nedeni oyunculuğun yetersiz kalmasıydı.İntihara meyilli olma karamsarlığı, karakterin iç dünyası, pişmanlığı vs. aktarılamadı. Bu nedenle de iz bırakmadan gelip geçen bir film oldu. Film de beni gerçekten kendine bağlayan şey orman ve ağaç görüntüleriydi. Çünkü bir filmde en çok ama en çok bu sahnelere bayılıyorum. Doğa sahneleri benim çok hoşuma gidiyor bu nedenle bu sahneleri çok beğendim.
Göremediğimiz duyguları, düşünceleri görülebilir hale getirmek bence oldukça muazzam bir iş. Bu filmin de bir noktada bunu başardığını düşünüyorum. Anlatılmak istenen o duyguyu bize somut nesnelerle göstermiş. Böylece kolayca algıladık ve o duyguyu hissettik. Bu yüzden bu filme bir şans verilmesi gerektiğini düşünüyorum. Bayılarak izlediğim ve etkilendiğim bir film olmadı fakat o kadar da kötülenecek bir film olduğunu düşünmüyorum.
Umarım siz de filmi keyifle izler ve yorumlarınızı benimle paylaşırsınız.


BU YAZILARA DA BAKMALISIN!

0 yorum