KADIKÖY 26A




Merhaba,
Gezdiğim, gördüğüm, yediğim , içtiğim yerleri yazayım sizinle paylaşayım diyorum sonra unutuyorum. Bugün sizinle lise dönemimde arkadaşlarımla gittiğim bir yerden bahsetmek istiyorum.
Kolektif 26A, Kadıköy 26A, arkadaşlarımla aramızda ise Sahaf olan bu "cafe" bizim lise zamanında buluşma noktamızdı. Kadıköy'de ara sokaklarda yer alan Sahaf ( Aramızda Sahaf dediğimiz için anlatırken de Sahaf kelimesini kullanacağım. Bahsettiğim yer aynı yer zaten.) biraz bulunması zor bir yerde. Bizimkiler cafeden haberdar olup bulmak için arayışa geçtikleri gün bulamayıp eve dönmüşlerdi. Sonra bir şekilde yolumuz düştü de "A burası mıymış? Gözümüzün önündeymiş!" gibi bir tepki verdik hepimiz.
Sahaf, cafe moduna geçmeden önce kendi düşüncelerine ve felsefelerine yakın insanların buluşup konuştuğu, tartıştığı bir ortamdı. Daha sonra daha ticari odaklı bir merkez haline geldi. Fakat başlarda o klasik cafe olgusundan oldukça uzaktı. Samimi ve içten bir duruşu vardı. Bu nedenle anlatırken dahi cafe kelimesini kullanmak bana biraz tuhaf geliyor. Ama başka da nasıl isimlendirebilirim bilemedim.
Çeşitli fanzinlere, dergilere, edebi ve sanat alanındaki çalışmalara ev sahipliği yapan Sahaf'ın diğer cafelerden büyük bir farklılığı olduğu ortada. Sessiz sakin bir sokakta, bir apartmanın altına konuşlanmış olması da size biraz alan veriyor kendinizi dinlemeniz için. İnsanlar burada çok sesli konuşmamaya dikkat ediyor. Müşterilerin çoğu bilinçli ve kültürlü insanlar. Bu nedenle rahatlıkla ders çalışabileceğiniz veya kitap okuyabileceğiniz bir saha yaratabiliyorsunuz.
Biz gitmeye başladığımız zamanlarda şuan ki halinden daha farklı bir tasarımı vardı. Açıkçası o hali bana daha içten ve daha güzel geliyor. Duvarlar çeşitli dergilerle, fanzinlerle ve kitaplarla kaplıydı. Hala aynı durum söz konusu tabi. Alıp oradan kitap okuyabilir ve kahvenizi içebilirsiniz. Çok tatlı kedileri var özellikle o siyah olana ( Duman sanırım.) dikkat edin. Bizim çok maceramız oldu onunla.
Lise zamanında hem ucuz hem de güzel olması nedeniyle klasik siparişimiz tost ve çaydı. Çay o dönemlerde bir liraydı. 26A tostunu tavsiye ederim. Bence gayet güzel bir tost! Daha çok ev yemeği tadında yemekler. Ama öyle akşam yemeği yemeye gidilecek bir ortamı yok. Daha çok çay veya kahve içip sohbet edebileceğiniz bir ortamı var.

Şuan bile aynı arkadaşlarımla ara ara gittiğim Sahaf'ı gidip görmenizi öneriyorum açıkçası. Farklı yerler keşfetmeyi seviyorsanız siz de benim gibi hoşunuza gideceğini düşünüyorum.

KOLEKTİF 26A



0 yorum