Bursa Macerası | CAN GOX KONSERİ

by - 10/24/2016


Şehir dışına çok fazla çıkma fırsatım olmuyor tatiller ve bahaneler dışında... Oysa şöyle biraz keşif iyi gelirdi ruhuma. Kendimi Ege'nin sırlarına, Karadeniz'in yağmurlarına bırakayım istiyorum.Çeşitli korkunç efsanelerin yaşandığı terkedilmiş mekanları gezeyim, tir tir titremeliyim diyorum kendime. Ama ev ve okul arasındaki sıkıcı döngüme devam ediyorum.
Geçenlerde yakın arkadaşımın doğum günü vasıtasıyla Bursa'ya gittim. Daha önce hiç gitmediğim bir şehri keşfedeceğim için olumlu bakıyordum yolculuğa fakat bir günlüğüne gidip döneceğim içinde sıkıntılıydım. Minnoş bedenim dinlenmeden yapılan eylemleri kaldıramıyor malesef.
İstanbul'dan doğum gününe katılacak diğer arkadaşımla deniz otobüsüne bindik ve yolculuğumuzun tadını çıkarmaya çalıştık. Ben pek çıkaramadım ama olsun... Genel olarak planlı davranan ve bir şekilde kendini sağlama alan biriyimdir. Şu olmazsa bu olur diye en azından zihnimde bir plan oluştururum. Tanımadığım bir şehre, tanımadığım insanların arasına giderken hiçbir planımın olmaması ve yapacaklarımızdan sınırlı seviyede bilgilendirilmem beni biraz rahatsız etti. Çünkü güya arkadaşlarım kalma yerini, konseri ve gelişebilecek her durumu ayarlamıştı. Tabi ki de buna inanmam mümkün değildi. Bir şeyin eksik çıkacağını, hiçbir şeyin onların planladığı gibi gitmeyeceğini ve sinir sistemimin birazcık gerileceğini biliyordum. Ama son anda bütün izni alıp ayarlayabildiğim bu yolculuğa kafam rahat bir şekilde çıkmak zorunda olduğum için bütün bunları önemsemedim.
Bursa'ya vardıktan sonra ilk sorun ulaşımla alakalı olarak baş gösterdi. Güzel planımız otobüse binip okula, okuldan da buluşacağımız mekana gitmekti. Fakat muhteşem planlar yapan arkadaşımın es geçtiği şeyler otobüs kartımızın olmaması ve saatte bir geçen otobüsün beş dakika sonra durakta olacağıydı. Bize bunlardan hiç bahsetmedi!
Yolculuklarda gergin olan ve hiç tanımadığım bir şehire adım attığımda birazcık huzursuzlanan ben es geçilen bu kısımları öğrendiğimde çoktan otobüsü kaçırmış ve karanlıkta, sokakta mal mal arkadaşıma bakıyordum. Dakika bir gol bir! Bir saat boyunca otobüsü bekleyemeyeceğimiz için para çekebileceğimiz bir atm bulduk ve taksi arayışına girdik. Bulunduğumuz noktadan 35 km ilerideki noktaya gitmek için 70 lira ödememiz gerektiğini söyleyen şoför benim sinir sistemime daha da baskı yaptı. B planımın olmamayışı beni cebimden vurmuştu. Ve daha serüvenin başındaydık! Bu noktada şundan bahsetmek istiyorum, neden ulaşım bu kadar zor?! Nedeeeeen?! Yani küçücük şehirsin Bursa! Her yerini otobüsle kaplayabilirsin, insanlar rahatça birbirlerine ulaşsın diye. İstanbul'dan başka bir şehire gidince yüze vurulan ilk gerçek  ulaşım! Bunu sakın unutmayın...
Taksi macerasını da atlattıktan sonra Can Gox konserinin yapılacağı mekana ilerledik. Taksi macerası derken 170'le giden abiden bahsediyorum. Artık ne kadar olanlardan gerilmişsem hızı farkedemedim arabadayken. İndikten sonra arkadaşım söyledi ve baya şaşırdım. Çünkü farketseydim panik atak mağduru ben orada ölürdüm herhalde. Kazasız belasız atlattık ve sapasağlam bir şekilde indik o arabadan neyseki.
Konserin yapılacağı alana girdiğimizde arkadaşımın iki aylık barmen arkadaşı (?) sağolsun bize önden masa ayarlamış. Masa dediğime bakmayın şekilli şukullu olsun diye varil koymuşlar üzerine çantalarımızı montumuzu koyduk ayakta bekledik. Önde olduğumuz için giren çıkan bize çarpıyordu ve alan o kadar dardı ki onca insanın oraya sığması imkansızdı. Hadi bir şekilde sığmış olsa bile havalandırmanın olmaması terden, iğrenç kokulardan, arkamdan yaslayan ve geçerken beni elden geçiren adamlardan oluşan bu ortamda bir panik atak daha gelebilirdi. Bu nedenle huzursuz olduğum ortamdan hemen kaçabilmek için benimle gelen arkadaşımı da aldım yemek yemeye götürdüm. Şimdi ismini unuttum ama gayet güzel bir mekana girdik. Bütün insanlar o saatte barlara hücum ettiği için içerisi boştu. Açıkçası o iğrenç ortamdan sonra en çok böyle bir yere ihtiyacım vardı. Sessizlik, güzel yemek ve yakışıklı bir garson. Bence doğum günü kutlaması böyle bir ortamda daha zevkli olurdu. Ah ortam peşinde koşan kız kafası! (İçecem de dağıtacam da bana karışmayın haydeeeee kafası)
Yakışıklı garsonu, gülen gözlerini, tam yemelik gülüşünü ve muhteşem fiziğini bırakıp leş ortama geri döndük. Can Gox iyiydi, ekibi de fena sayılmazdı falan ama konser pek güzel değildi açıkçası. Hareket bile edemediğim ortamda götümden ter akarken ve sağdan soldan sürekli rahatsız edilirken bir kez daha böyle ortamların bana göre olmadığını anladım. Az insan olsa, oturabileceğimiz masalar koyulsa, sahne kapalı ortamda olabilir fakat arka kısımları bahçeye falan açılsa, güzel güzel içkilerimizi yudumlarken müziğimizi dinlesek, iğrenç sesler güzelim şarkıya eşlik etmese, kız tavlama kafasıyla gelen alakasız abazalar olmasa, sevgilisini oraya yatırıp halledecek insanlar evlerine gitse tam istediğim ortam olmuş olabilirdi. Böyle bir ortamda içip eğlenebilir, müziğimi dinleyebilir ve gayet güzel bir gece geçirebilirdim. Kim olduğunu bile bilmeyen onlarca insanı bir odaya tıkıp zorla konser vermişler sanki! Can Gox'a lafım yok tabi. Onu seviyorum ama cover olmasa iyiydi. Ben de böyle hiçbir şeyden memnun olmayan o teyzeler gibi oldum.
Konser sırasında bir takip edilme mevzusu ortaya çıktı ki hiç şaşırmadım. Arkadaşımın planlamış olduğu, muhteşem eğleneceğiz dediği konserde dört biradan sonra kendini salıp bir tek o eğlendiği için çevreye karşı algımız açıktı. Konserden nefes almak ve sigara içmek için ikişer ikişer ayrılıyorduk. Çantalara falan sahip çıkan birileri arkada olsun diye. O sırada dışarı çıkan ikilinin ardına takılan 30 küsur yaşlarında ben sağırım numarası yapan bir adamın takip ettiğini fark ettik. Her dışarı çıktığımızda arkamıza takılıyordu. Konserde sürekli gözü üzerimizdeydi. Buna benzer bir durum yaşayacağımızı tahmin ediyordum açıkçası. Saat olmuş 12, 1 kafalar güzel illaki birileri sulanacak, bir bokların peşine düşecekti. Burası Türkiye! Orada başımıza bir iş gelse arkamızdan o saatte orada ne işi vardı diye konuşacak insanlarla dolu burası.
İki arkadaşımız yeniden dışarı çıktığında o adam tekrar onların arkasından gitti. Ve yanımdaki arkadaşım adamın kolundan tutup kenara çekti. Burada onun cesaretine alkış alalım lütfen. Ben de yanındaydım ve herhangi bir duruma hazırlıklıydım. Bir yerinden bıçak çekse ya da bir saldırı da falan bulsa indiriceğim aşağı. ( Bak bak laflara bak indireceğim falan) El kol hareketiyle söylediklerimizi duymadığını iddia etti. Bunun üzerine arkadaşım telefona yazdı sen bizi mi takip ediyorsun diye ve adam hayır anlamında hareket edip ve biraz da panikleyerek ilerledi. Bira alıp geri döndü ki bira almaya gidiyordum aslında diye gözükmesi için. Bizde yedik! Dört kız gece dışarı çıkıp öyle bir ortamda eğlenirken başımıza hiçbir şeyin gelmeyeceğini düşünmek aptallık olurdu. Müge Anlı diye bir şey var. Orada neler neler anlatılıyor, insanların başlarına neler geliyor...
Konserden bitmeye yakın ayrıldık ve o adamın ya da başka birinin bizi takip etmediğine emin olduğumuzda eve döndük. Eve girer girmez hepimiz yattık ve İstanbul'a erkenden arkadaşımla döndük.
Bursa'yı gezme fırsatım olmadı pek. Gezmek için de gitmemiştim aslında ama yüzeysel bir bakış açısıyla inceledim en azından. İstanbul gibi kaos ortamında yaşamaya alışınca başka şehirler çok soğuk ve sessiz geliyor insana. En çok sessizliği seviyorum derken böyle bir şehire gittiğimde yaşayamayacağımı anladım. Çünkü ihtiyacım olan kasoun içinde bir boşluktu.
Buradan tekrar arkadaşımın doğum gününü kutluyorum ve bir sıfır yenik başladığı hayatında başarılar diliyorum hahahahh.





BU YAZILARA DA BAKMALISIN!

3 yorum

  1. Kızları rahatsız eden tipler her yerde var maalesef. Konser alanlarında da eksik değiller. Can Gox konserine bir kaç kez denk geldim ama nedense çekmedi beni bir türlü. Girmedim konsere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can Gox konseri beni de hayal kırıklığına uğrattı. Beklentilerim daha farklıydı. Ve evet kızları rahatsız eden tipler her yerde mevcut.

      Sil
  2. Faydalı ve Akıcı yazınız için teşekkür ederim, blogumu izlemeye alırsanız sevinirim http://hastaliktakip.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil