5 ADIMDA TARZINIZI OLUŞTURUN!

by - 9/28/2016


Merhaba,
Kendi tarzını oluşturabilmek çoğu zaman büyük bir problemdir. Çünkü biliyorum ki hepimiz fakiriz. Yani istediğimiz parçaları alıp onları kombinleme zevkine sahip olsak da o parçalar için yeterli paramız yok. Bu nedenle evde ne varsa onunla yetinelim diyoruz. Ortaya ise hayalimizden oldukça uzak bir resim çıkıyor.
 Lise dönemlerinde tarz oluşturmak benim için büyük bir meseleydi. Kendimi tanımaya çalışıyor ve yavaş yavaş her şeyi keşfetmeye çalışıyordum. Böyle bir dönemde kendimi kanıtlama zorunluluğu hissediyordum. Herkese kim olduğumu göstermek istiyordum. Peki bunu nasıl yapabilirdim? İşte bu noktada üzerimdeki kıyafetler, tavırlarım, bakışlarım işin içine girdi. Bütün bunlara özen göstermeye başladım. Kıyafet almak için yeterli param yoktu zira öğrenciyiz. Fakat istediğim parçaları birleştirerek ortaya beni mutlu eden görüntüyü çıkartmak için epey uğraşıyordum. Ve böylece kendi stilimi yaratma hikayem başlamıştı.
Stilimin ruhu 70'lere dayanıyor. 60'lar ve 70'ler döneminde yaşamış bütün o büyük adamlardan ve kadınlardan etkilenirim. Onların düşüncelerinden, hayatlarından ve tabi ki stillerinden... Bu nedenle kendi tarzımın ana fikrini 70'lerin sade, rahat ve uğraşılmamış görüntüsü oluşturuyor. Bu konuda kendime idol olarak seçtiğim isim ise Jane Birkin.
Genel olarak ruhuma göre giyinmeyi sevsem de asla değişmeyen parçalar vardır tarzımda. Yüksel bel jean, beyaz t-shirt, siyah veya kahverengi kemer, kahverengi desenli elbise veya bluz, kaban, etnik desenli atkı ve bot. Kahverengi benim favori rengimdir. Bu nedenle kıyafetlerimde bu renge oldukça yer veriyorum. Özellikle de kışlık kıyafetlerimde... Yazın daha çok beyaz t-shirt ve jean giyinmeyi tercih ediyorum. 40 derecelik sıcakta tüm o renk cümbüşü gözlerimi yoruyor açıkçası. 

Gördüğünüz gibi ufak detaylarla oluşturulmuş oldukça basit bir tarz var karşınızda. Elbette ne istediğime ve neyi sevdiğime karar vermek kolay olmadı. Bu seneler süren bir süreçti benim için. Modaya uyup giyinmeyi hiçbir zaman sevmedim. Beni yansıtan kıyafetlerin içinde olmayı tercih ettim. Ve bu bana gayet doğru bir seçimmiş gibi geliyor. Bu nedenle size önerim de kesinlikle kendi stilinizi oluşturmanız yönünde. Zira ne zaman kafamı çevirsem etrafımda yüksel bel jean ve göbeği açık bırakan modelleri giyen kızlar görüyorum. Ve hepsinin instagramında götünü öne çıkaran pozla ayna önünde çekilmiş fotoğrafı var. Gerçekten kızlar sizi yansıtan bu mu? Yoksa kim olduğunuzu bilmediğiniz için bir şeye ait olma ihtiyacı ile mi böyle davranıyorsunuz? Bence bu çok üzücü...
Neyse biz kendi stilimizi beş adımda nasıl oluştururuz ona bakalım!

1.Adım: Dolabı boşalt!
 Seni yansıtmayan bütün kıyafetleri çıkart o dolaptan. Ve seni tamamlayan parçaları bir kenara ayır. Bu parçaların nasıl bir tarza ait olduğunu kavra ve işe ona benzeyen parçaları alarak başla. Eğer seni yansıtan bir parçan yoksa hemen internetten araştırmaya koyul. İnstagram derin bir ilham havuzu adeta. Yararlan ondan! Hoşuna giden tasarımları bulduğunda onları yavaş yavaş alıp dolabını inşa etmeye başlayabilirsin. 

2. Adım: Bir idol seç!
Kendi tarzına yakın olduğunu düşündüğün bir idol seç kendine. Onun giymiş olduğu kombinlerin fotoğraflarını çıkartıp odana asabilirsin. Böylece tarzını oluşturma yolunda sana rehber olur. Ama şunu unutma daima onda daha güzel gözükecek... Bu acı bir gerçek.

3. Adım: Renkleri belirle!
Hangi rengi daha çok seviyorsun? Ya da mevsimlere göre belirlediğin bir renk var mı kafanda? Mesela Sonbahar mevsiminde kahverengi giymek hoşuna gidiyordur. Ya da siyaha aşıksın ve dolabının baştan aşağı siyah olmasını istiyorsun. O halde kendini yansıtan bir renk belirle kafanda. Ve bütünlüğü sağlamak için her alışverişe çıktığında veya bir kıyafet beğendiğinde önce istediğin rengine bak. 

4. Adım: Zalım aksesuarlar!
Sanırım tarzını yavaş yavaş ortaya çıkarmaya başladın ama henüz hiçbir şey bitmiş değil. Ayakkabı, çanta, atkı, şapka, kolye derken bir ton aksesuar var kıyafetine uydurman gereken. İşte burada yaratıcılığını kullanman gerekecek. Yavaş yavaş tarzının neye benzeyeceğini kafanda oturttuktan sonra aksesuarlarını da buna göre seçmen kolaylık sağlayacaktır. Sadelik önemli ise tarzın için aksesuarlarını az tutman gerekecek. Ama bu iş gerçekten zor! Bu kısım cidden zor. Ayakkabıyı kıyafete göre ayarlamak sonra çanta sonra doğru tarzda kolye bilmem ne... Sonra kadınlar neden bu kadar uzun sürede hazırlanıyor diyorlar. Resmen işkence!

5. Adım: Kendini Tanı!
En önemli maddemizi en sona sakladım. Vücut şeklini, beğendiğin stilleri, kişiliğini, düşüncelerini bilmen gerekiyor. Kim olduğunu bilmen gerekiyor düzgün ve kalıcı bir tarza sahip olmak için. 12-20 yaş arası gençlik için söylüyorum sizin için şu dönemde hiçbir şey kalıcı olamaz. Kendinizi yavaş yavaş keşfettiğiniz için her şey değişmeye açık durumda. Haliyle tarzınız da... Hatta vücudunuz, düşünceleriniz, zevkleriniz dahi değişecek. Bu nedenle tarz oluşturmak için acele etmeye gerek yok. Bu konuda kafa yormaya bile gerek yok. Ne hoşunuza gidiyorsa onu giyin. Saçma sapan moda kurallarına uymak için kendinizi strese sokmanıza ise hiç ama hiç gerek yok. Önemli nokta burada sizin için ruhunuzu yansıtan kıyafetler giymek! O gün dışarı çıkmadan önce ne hissediyorsanız ona göre giyinin. Kendinizi başkalarına beğendirmek için giyinmeyin. Herkes bunu giyen kızları beğeniyor o zaman bende giyeyim demeyin. Kimsenin sizi beğenmesine ihtiyacınız yok. Siz kendinizi beğenin yeter.

Umarım yazım sizin için ışık olmuştur. Size yardımcı olabilmişimdir. Kendinize iyi bakın.




BU YAZILARA DA BAKMALISIN!

1 yorum

  1. Bana kalırsa "Ne varsa onu giy!" çok iyi bir tarz, öğrenciyiz, paramız yok. :) Ama günümüz popüler kültür yarışmacı etiği bazı tarz, moda falan şeylerde kendini gösteriyor ki en büyük tarz, pardon açlık artık her neyse, asgari ücretle geçinen ailenin reklam yapmıyacam ama tutarı 7 milyar olan telefon diyim anlaşılsın, he onu alması. :)

    YanıtlaSil