8 SANİYE



Güneşin bakış açısından insan ömrü yalnızca sekiz saniye... Ve biz bu saniyeleri öyle gereksiz durumlar için heba ediyoruz ki bu dünyadan gelip geçen biri olarak hatırlanıyoruz yalnızca. İçimizde biriktirdiğimiz nefret, kin ve öfke varlığımızı dönüştürüyor. Bu dönüşüm kedileri sırf nankör olduğu için tekmeliyor, insanları etiketleyip aşağılıyor. Bu dönüşüm Allah için can alıyor, birkaç aylık bebeğe akıl almaz hislerle yaklaşıyor. Bu dönüşüm... Kim bu dönüştürdüğümüz kişi? Bir insan nasıl böyle bir varlığa dönüşebilir?
8 Saniye filminde yer alan bir sahne bu durumu açıkladı benim gözümde. Cennet gibi bir görüntüye sahip alanın küçük bir kısmında bataklık görüyoruz. Ve gerçekten bu görüntü hayatımızın bazı durumlarıyla eşleşmiş vaziyetteydi. İçinde çırpındığımız bu bataklığın dışında öyle güzel bir görüntü var ki tek yapmamız gözlerimize bulaşan çamuru silmek ve ayağa kalkmak... Fakat bazı insanlar için bu mümkün olmuyor. Çünkü o dönüşen insanlar bataklığın en dibine doğru çekilmiş vaziyetteler. Elini uzatan kişiyi de olduğu yere çekiyor. Böyle insanlara kendi çevremde tanıklık ettim ve hayatımda bu kişilere yer vermemeye çalışıyorum. Yine filmin bir sahnesinde gösterildiği gibi, masmavi bir denizin içinde yüzüyorsunuz her şey çok güzel ama bu insan sizin bacağınızdan tuttuğu gibi aşağıya çekiyor. Böyle insanlara hep yardım etmeye çalıştım ama inanın beceremedim. Bu nedenle kaçıyorum artık.
Hayatınız, sizin hayatınız! Kimi hayatınıza sokacağınıza, kimin sizin için iyi kimin kötü olduğuna yalnızca siz karar verebilirsiniz. Bu nedenle dikkat edin. " Mini etek giyemezsin!", "O erkekle buluşamazsın!" gibi sizi baskı altında tutmaya çalışan insanlara izin vermeyin. Özellikle genç kızlar bu tarz yaptırımların hoş olduğunu düşünüyor. Beraber bir yaşam düşündüğü insanın kendisine baskı kurması gerektiğini iddia ediyor. 8 saniyelik hayatınızı bir başkasının baskılarına uyarak mı geçirmek istiyorsunuz? Yoksa buluşma dediği o erkekle buluşup inanılmaz insanlar tanıyıp keşif dolu bir hayat mı yaşamayı tercih edersiniz?
Filmde ana karakter olarak karşımıza çıkan Esra İnal'ın yaşadıkları hepimizin yaşamından bir parça taşıyordu. Sevdiği adamın kendisi üzerinde baskı kurmaya çalışması, ailesinin Esra'nın davranışları konusundaki uyarıları hayatını olduğundan daha da zor hala getiriyordu. Yaşadığı rüyaların karmaşıklığı ise onu daha da hırçınlaştırıyor ve hayatındaki karmaşıklığı artırıyordu. Fakat tüm bunlara rağmen kararlarını uygulayabilecek kadar cesur, ne istediğini bulmaya çalışacak kadar da keşfetme odaklı bir insan. Bize de bunu göstermeye çalışmış aslında filmde. Her insan hayallerini gerçekleştirebilecek cesarete sahip olmalı. Olsun bu da yeter ya da idare ederim gibi cümlelere alıştıkça, tamah gösterdikçe hayatın katlanılmazlığı artıyor.
Filmde anlatılan ve benim bir türlü beceremediğim bir diğer konusu ise affetmek. Çevremizdeki insanlara kin ile yaklaşmaktan vazgeçip hoşgörü ile hareket etmeliyiz. Geçen her saniye yaşamımızda bir tecrübe ve yaşanılanlardan pişmanlık duymak, nefret beslemek bize bir şey kazandırmayacak. Filmi izlerken bunu daha iyi anladım. Bazı olayları affettiğimizde, insanları affettiğimizde kendimize olan inancımız da yenileniyor.
Bu ve bunun gibi nice düşünceleri, nice olayları anlatan 8 Saniye filmini beğenerek izledim. Yerli filmler konusunda biraz ön yargıya sahibim ve böyle bir çalışma beni çok mutlu etti. Filmde yer alan rüya sahneleri, efektler inanılmaz başarılı olmuş. Büyük bir emek olduğu belli. Keşke film çıktığında sinemaya gidebilme şansım olsaydı.


Filmi çok beğendim bu nedenle herkese tavsiye ediyorum. Umarım siz de keyif alırsınız izlerken. Film hakkındaki yorumlarınızı bekliyor olacağım.

5 yorum

  1. İzlediğim ve çok beğendiğim bir filmdir.Bu arada sitenizin eksikleri var sitenizi takipe aldım.Yardım isterseniz buralardayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim. Bu blog işlerine yeni yeni adım attığımdan eksiğim ve yanlışım fazlasıyla var elbet. Deneyimli arkadaşların yardımlarını seve seve kabul ederim.

      Sil
  2. Merhaba blogunu takibe aldim bende bekliyorumm sevgiler 😊

    bayankirpikk.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Uzun zamandır yerli yapım izlememiştim, farklı bir filme benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle alışık olduğumuz yerli yapımlardan farklı bir film.

      Sil