YENİ BİR BAŞLANGIÇ

by - 9/02/2016



Uzun zamandır üzerimden atamadığım ölü derinin ağırlığı altında eziliyordum. Yaşadığım her olayla kendime olan güvenim sarsılıyor, inancım yok oluyordu. Gittikçe kendi içime kapanmaya başlamıştım. Kimsenin olmadığı bomboş bir dünyanın tek kahramanıydım. Hal böyle olunca bir şeyler yapmam gerekmişti. Fakat benim için bir hamlede bulunmak, o hamlenin devamını getirebilmek o kadar zordu ki hemen pes ediyordum. Bir süre sonra ise bu pes etmelere kaptırmıştım kendimi. Fikirler beynimde dolanıyordu ama onları gerçekleştiremeden pes eder bir vaziyete bürünmüştüm. Nasıl olsa olumsuz bir sonuçla karşılaşacağım diye kendime bahaneler bulup bu pes edişlerimi kendi içimde haklı çıkarmaya çalışıyordum. Oysaki sonucun ne önemi vardı? Çabalamak, ardında durduğun fikri gerçekleştirmeye çalışmak, olumlu sonuçtan daha fazla fayda yaratmaz mıydı insana? Bunun farkına varmamla kendime geldim.
Aklımdaki fikirleri tek tek gerçekleştirmeye başladım. Bunun için bir liste oluşturdum. Bu listenin üst sıralarında yer alan blog açma maddesi beni değiştiren ilk etken oldu. Hayal ettiğini veya düşündüğün herhangi bir fikri gerçekleştirmek insana büyük bir haz veriyor. Güçleniyorsun... Şu zamanda güçlenmek en ihtiyacım olan şeydi.
Yazı yazma serüvenime kısa bir ara vermiş olmama rağmen neden bir dergide yazmıyorum dedim kendime ve listenin maddelerine eklendi. "Edebiyat dergisine yazı gönder!" Gönderdim. Sonucun olumlu veya olumsuz olması önemli değildi. Karşıma bir fırsat çıkmıştı ve ben bunu değerlendirmiştim. Elimden gelenin en iyisini yapma fırsatım olmadı ama en azından bunun için bir girişimde bulundum.
Okulla beraber yürütebileceğim bir işe girebilirim diye düşündüm ve daha önce yapmış olduğum yarım yamalak başvuruları yok sayarak düzgün bir CV ile başvuru yaptım. Geri dönüş aldım. Bu geri dönüşler beni gerçekten mutlu etmişti. Bir sonuca varmayabilir ama başvuru yapmış olmak ve bana geri dönmüş olmaları benim için büyük bir gelişmeydi. Kendi içimde zaten çok zor bir iş gibi bahaneler üretip pes etmek üzereydim ki gittim. Hiç yol bilgimin olmamasına rağmen bana yabancı ve uzak olan bir semte büyük uğraşlar sonucu ulaştım. İş görüşmemin bulunduğu bina çok yakınımdaydı. Biraz geç kalmıştım fakat hala bir şansım vardı. Binayı bulmaya çalıştım fakat bulamadım. Önüme bir sürü engel çıkmıştı. Öğlen sıcağında adresi bulmaya çalışmak benim için bir işkenceydi. Yürüdüğüm onca yolu geri döndüm ve eve gitmeye niyetlendim. Gözlerim doldu. Çünkü buraya kadar gelmiştim ve sırf adresi bulamadığım için iş görüşmesinin vaktini kaçırmıştım. İnanılmaz geç kalmıştım ve hala nerede olduğuna dair bir fikrim yoktu. O anki çaresizliğim, lanet yol bilgim ve kendime olan güvensizliğim beni hem sinirlendirdi hemde üzdü. Alt tarafı bir bina! Bir binayı bulmak nasıl bu kadar zor olabilir? Metroya yeniden girdim ve başka bir çıkıştan çıktım. Yanlış bir seçim yüzünden bu kadar geç kalmış olmak daha da sinirlerimi bozmuştu. Metronun doğru çıkışını bulduğumda iş görüşmesine bir saat geç kalmış vaziyetteydim. Neyse ki haritadan takip ederek yerini buldum. Kan ter içinde binaya girdim ve o formu doldurdum. Beş dakikalık bir iş için bu kadar uğraşmak saçmaydı. Ama o an pes edip eve dönseydim eski ben olacaktım. Hiçbir şey değişmeyecekti hayatımda. Oysa şimdi verdiğim kararları uyguluyordum. Yeni bir başlangıç yaratmıştım kendime. Değişmeye adayarak, çabalayarak, uğraşarak... Çünkü şuan bir çıkmaza girmiştim ve ya geri dönecektim o yoldan ya da yeni bir yol yaratacaktım. Yeni bir yol yaratmak ne kadar zor olsa da benim yapacağım bir seçim olmadığı için bunu seçtim. Kendimi aşmak istediğim için... 


BUNLARA DA BAKMALISIN!

4 yorum

  1. Sabır ve Keşif mevzu bahis bu, birde zaman var bunların ilacı, olur her şey olur güzel olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım her şey güzel olur. Hepimiz için...

      Sil
  2. Bravo vazgeçmediğiz için. Dediğiniz gibi o yoldan dönseydiniz eski size dönecektiniz. Şimdi o yol yeni bir hayata çıkıyor. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için ve haklısınız. Şuan pes edip dönmediğim için çok mutluyum.

      Sil