WATTPAD NEDİR?

by - 7/14/2016



Kısa bir süredir benim de yer aldığım platform. Peki adından bu kadar söz ettiren bu platform nedir? Ne işe yarar? Amaçları neler? Ve size ne gibi deneyimler kazandırır?
Bu platforma üye olmadan önce hakkında bazı bilgilere sahiptim elbette. Bu bilgiler belki çoğunuzun sağdan soldan duymuş olduğu birtakım sözcüklerden ibaret. Çok fazla bilgi sahibi olmadığım gibi çeşitli ön yargılarım da vardı. Zira kitapçılarda wattpadd'den çıkan kitapları incelediğimde bu ön yargılarımda gayet haklı olduğumu görüyordum. Ama bir umut, son bir çare belki diyerek ya da sadece sıkıntıdan giriş yaptım ve ilk hikayemi yayınladım. Bu hikayeme almış olduğum birkaç yorumla birlikte " Eda senin burada ne işin var?" dedim kendime. Ama hayır yıkılmayacaktım. Hikayemi yazmaya devam ederken bir yandan da ana sayfamda bana önerilen ya da popülerliğini koruyan başka çalışmalara göz gezdirmeye başladım. Tamam belki bu kısımda sinirlerimin daha fazla bozulmasının nedeni aşk hikayelerini sevmiyor oluşum olabilir. Ama bu nedir? Bu nedir? Güzel kardeşim bu nedir? Bana birisi bunun açıklamasını yapsın lütfen. Bu hikayeyi yazan arkadaşlar siz hangi ülkenin sınırları içerisinde yaşıyorsunuz? Hayır yani hiçbir fantastik yapım bu kadar coşmamıştır eminim. Neyse girin ve okuyun ne dediğimi anlayacaksınız. Bu konuda yorum yaptıkça tüylerim diken diken oluyor.
Bu hikayelerin hoşnutsuzluğu içinde olmak bir yana etkileri de oldukça korkunç. Buradan anne babalara sesleniyorum. Olur da bir yerde bu yazıya denk gelir ve bu satırları okursanız sözlerime kulak verin. Gözünüzü seveyim şu çocuklarınızı kontrol edin. Okuduğu kitaplara bir bakın! Bu kitapların hiçbir şekilde ufuklarını açmadığı, bakış açılarını çeşitlendirmediği, herhangi bir katkıda bulunmadığı ortada. Gerçi siz Genç Werther'in Acıları ve buna benzer kitaplar için de aynı şeyi düşünüyorsunuzdur. Ve muhtemelen onun gibi 'sapkın' bir kitap yerine aşk kitabını okumasını tercih edersiniz. Zaten kime ne anlatıyorsam...
İşin özü çocuklar, okuduğunuz aşk kitaplarının gerçek olmadığını kavrayın ve yılda bir kere bile olsa faydalı kitaplar okuyun. Ona da razıyım. Belki bu şekilde gittikçe faydalı işler çıkartırsınız. Biz de gözlerimiz kanaya kanaya okumak zorunda kalmayız.
Durumun bu kadar feci olduğu ortamda yazmış olduğum hikayede "10 yaşında bir kız fahişe mi olur? Nasıl şeyler yazıyorsunuz?" gibi bir yorum alıp, bu kişinin erotik kitabı beğenen etkileşimini de görünce çıldırdım. ÇILDIRDIM! Yani sen... Daha fazla konuşamayacağım tansiyonum düştü... Tabi kusura bakma sevgili okuyucum on yaşında bir kızın erotik kitap okumasında sorun yok kendi yaşıtlarındaki kız çocuklarının zorla alıkonulduğu ve kötü şartlara sokulduğu hikayelerin yazılmasında problem var. Bunu bana kırk yaşındaki teyze ya da amca söylese bu kadar alınmazdım. Ama on yaşındaki bir kız çocuğunun öğrenmeye açık ve bu konulara daha duyarlı olması gerekirdi. Ah bu gençlik nereye gidiyor?
Bu ve bunun gibi nice olaylar başıma geldi. Muhtemelen sizin de başınıza gelecektir. Bu nedenle ön yargılarımda haklı olduğumu yeniden gördüm. Ergen yuvası haline gelmiş demek gerçekten doğru bir tanımmış.
Platformun amacı öğretmek ve insanların yazarak kendini geliştirmesi iken bir sürü kişi popüler olmaya çalışmak için neler neler yapıyor. Hepsinin hayali wattpad'den çıkan o başarılı (!) romanları yazıp fanlarına imza dağıtmak. Adlarının önüne yazar eki gelmesiyle birlikte bu hayatta hiçbir iş başaramamış yavrularımız baltaya sap olmaya çalışıyor. Yazar olmakla baltaya sap olunsaydı nice şair ve yazarlarımızın ağzı açlıktan kokmazdı. Onlar buna rağmen bu işi yaptı çünkü amaçları daha derindi.
A hayır elbette bu kadar kin kusmamın nedeni hikayeme yazılan o yorumlar değil. Hayır lütfen... Hem hala wattpad'de varlığımı sürdürüyorum. Eleştirmen sıfatıyla yer alıyorum artık. Yalnızca beğendiğim ve kendime yakın hissettiğim hikayeleri okuyup inceliyorum. İlla wattpad'de yazar olacaksanız size de tavsiyem bu olacaktır. İnce eleyip sık dokuyarak kütüphaneme seçtiğim çalışmalar wattpad'de yer alan o büyük çoğunluğu yerle bir edecek kadar başarılı, özgün ve ilham verici. Bu nedenle " Ne okumalıyım? Bende sizinle aynı durumdan muzdariptim bana yardımcı olur musunuz?"  diyen arkadaşlarım wattpad'deki çalışmalarımı okuyabilir. Ve buradan wattpad hakkında vereceğim diğer altın bilgileri takip edebilir.
Görüyorsunuz ya teorik olarak oldukça başarılı bir platform olan wattpad kapitalizm vurgunuyla herkesi ekonomik amaçlara itmiş durumda. Yayınevleri 'fan girl' gücünü fark etmiş ve çok okunan , fanı çok olan kitapları düzenleyip piyasaya sürüyor. Sevgili 'fan girl' lerimiz harçlıklarını yemeyip içmeyip biriktiriyor, ana babalarına isyan ediyor bir şekilde bu parayı bulup kitabı alıyor. Kazanan küresel sermaye! Gelmeyin bu oyunlara. Diğer yandan çok küçük bir kısım köşeye sıkışmış kendi çapında kendi sesini oluşturuyor ve çeşitli ilginç çalışmalara imza atıyor. Gelin görün ki basit bir aşk kitabının milyonlarca okuyucusu varken bu çalışmaların okuyucu sayısı bini geçmiyor. Bu da demek ki bin kişilik alıcıya hitap ediyor. Eh hal böyle olunca ne yayınevi bakar bu yazarların yüzüne ne de halk! Zavallılarımın varsa da yazar olma hayali o da sönüp gidiyor bir kenarda. Zira eli kalem tutmayı bilmeyen bir çocuk onun yerine her şeyi gerçekleştiriyor.
Wattpad nedir? Pazarlama yeteneği gelişmemiş yazarlar için pişmanlıktır.
Amacı nedir? Yayınevlerinin karlarını artırmaya çalışmaktadır.
Ne işe yarar? Bir garip köylünün hayalini anlık olarak gerçekleştirir.
Ne gibi bir deneyim kazandırır? Emekçinin üzerinden pazarlamacının nasıl yükseleceğini öğretir.
Ve böylece dünyada hiçbir şeyin saf niyetle oluşturulmadığı ortaya çıkar. Artık her şey cari bir amaca hizmet eder. Çıkarlar ön planda yer alır. Düşüncelerin, eğitimin, gelişimin hiçbir önemi kalmaz. Zira paranın bunları bizim için gerçekleştirildiği sanılır. Bütün bunların bir örneği olarak karşımıza Wattpad çıkar.  Ve size iyi eğlenceler bu platformda.





BU YAZILARA DA BAKMALISIN!

2 yorum

  1. Büyük merakımı giderdiniz. Ama bir konuda size katılmıyorum. Kimsenin eline kitap almadığı bir dönemde bırakın insanlar okusun. İster spor dergisi, isterse aşk kitabı ya da magazin. Yine de okusun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda haklısınız. Diyorum ya Wattpad teoride oldukça başarılı bir platform. Lakin kurgu bakımından abartılarak işlenen olaylar özellikle genç okur kitlesine hitap ettiğinden onların düşünce şeklini belirliyor ve bazı noktalarda yanlış hayallere kapılıyorlar. Çevremde de tanıklık olduğumdan ben bunun kötü bir durum olduğunu düşünüyorum. Bilinçli bir ortam oluştuğunda yararı elbette düşündüğümüzden büyük olacaktır.

      Sil