TERCİH DÖNEMİ | YGS-LYS



Merhaba,
Tercih döneminde bulunduğumuz için geçen sene bu zamanlarda neler yaşadığımdan bahsetmek istiyorum. Stresli geçen bir yılın ardından sonuçların açıklanmasıyla bir nebze rahatladım. Bu sonuçlardan daha kötü ne olabilirdi ki?
Beterin beteri vardır arkadaşlar! İstediğim bölüme uzaktan göz bile kırpamıyordum. Bu nedenle önce sene boyunca bu olmazsa bu olur, bu da mı olmadı en kötü şu olur diye aklımda sıralamış olduğum seçenekleri bir deftere geçirdim ki gözlerim şahit olsun ve kanasın. Bu bölümleri ve İstanbul'daki üniversiteleri puan ve sıralamama göre incelemeye başladım. Neler oluyor neler olmuyor, olması için ne yapabilirim gibi oldukça ayrıntılı bir araştırma yapmaya başladım. Öncelikle tercih listemde herhangi bir özel üniversiteye yer vermemeye karar verdim. Bunun nedeni tamamen ekonomikti. Eğitimi veya sunduğu olanaklar iyi olabilir fakat ailemi maddi sıkıntıya sokmak istemiyordum. %100 bursla girebileceğim bölümlerin de olmasına rağmen özel üniversitelere ticaret merkezi gibi yaklaştığım için çok fazla üzerinde durmadım. Sanki tek amaçları tüm paramı almakmış gibi bir ön yargıya sahiptim. Hala da sahibim. Kan emiciler!
Özel üniversiteye dört yıl boyunca harcayacağım parayı yüksek lisans için harcamaya karar verdim. Yurt dışında geçireceğim iki yıl beni daha çok cezbetti. Bu kararı verdikten sonra okuyacağım şehirleri seçmeye çalıştım. Bu çok zor olmadı zira babam İstanbul dışında okumamı istemiyordu. Onun bu kararında kesin olması ve benim için İstanbul dışında okumanın çok da ilginç gelmemesi üzerine araştırmalarımı İstanbul içindeki devlet üniversiteleri olarak daraltmayı başardım. Puan ve sıralamama göre tutan bölümleri de ayrıntılı bir şekilde Excel dosyası üzerinde sıraladığımda her şey kısmen tamamlanmıştı.
Bu noktadan itibaren babam bütün hakimiyeti bana bıraktı. Ne okumak istiyorsan veya ileride hangi mesleği yapmak istiyorsan ona göre bir tercih yap diyerek beni bu zor kararla baş başa bıraktı. En azından görünüşte öyleydi. Elbette yapacağım her seçimde arkamda durup beni destekleyeceğinden emindim. Fakat kafasındaki planların da hangi yöne selam çaktığını görebiliyordum. Benimle sürekli maddi gerçekler üzerine konuşuyordu. Henüz o hayata adım atmadığım için beni aydınlatmaya çalışıyor ileride olabilecekleri göstermek için büyük bir çaba gösteriyordu. Her baba gibi kendi deneyimlerini önüme seriyordu. Bu yaptığı oldukça doğruydu ve ailenize burada gerçekten kulak vermeniz gerektiğini düşünüyorum. 
İşte her şey bundan sonra benim için kafa karıştırıcı bir hal almaya başladı. Hayattan beklentim hiçbir zaman para olmamıştı. Daha doğrusu parayı düşünmemiştim. Farklı kültürleri, farklı lisanları öğrenmek ve farklı insanların hikayesine tanıklık etmek istiyordum.Okumak, dinlemek ve izlemek istiyordum. Bakış açılarını keşfetmek, düşüncelerle yeni bir hayat var etmeyi amaçlıyordum. Bir kitap yazmak istiyordum. Bu kitapla insanlara bazı noktaları gösterebilmeyi umuyordum. Tüm bunları hayal ederken bir noktayı atlıyordum sanırım. O da bütün bunları gerçekleştirebilmek için paraya ihtiyaç duyduğumdu. 
Bu gerçeği kavradığımda üzülmüştüm aslında. Maddiyattan uzak bir felsefeyle yaşamayı hayal ederken bizzat maddiyata sahip olma zorunluluğu beni yıkmıştı. Örnek vermek gerekirse, ressam olup insanların düşüncelerini resmetmek için paraya ihtiyaç duyuyorduk. Paranın korkunçluğunu anlatmaya çalıştığımız tabloyu ortaya çıkarmak için kullandığımız tüm araçlara parayla sahip oluyorduk. İşte bu paranın hayatımızdaki gücüydü. Bu nedenle hayallerimi gerçek yapmak için bana lazım olan paraya en kolay şekilde ulaşabileceğim bölümlere tercih listemde yer verdim. Elbette paraya kolay bir şekilde ulaşamayız ve hayallerimizi gerçekleştirmek yalnızca paradan ibaret değil. Lakin Paris'in ortasında yudumlayacağım kahvenin zevkine yalnızca cebimde bir miktar kağıt varsa sahip olabilirim.
Bu konuyu ayrıntılı bir şekilde anlatan ve sizin için çok yararlı olacağını düşündüğüm "Geekyapar!" youtube kanalını ziyaret etmenizi öneririm. Tercih dönemi ve meslek seçimi hakkında çok güzel önerilerde bulunan bu videolara göz atmalısınız mutlaka. Benim yaşadıklarıma ve karar verme sürecinde ikilemde kaldığım o ana da değinmişler aslında. Yaşamın maddi açıdan ne kadar önemli olduğunu ve seçilen mesleğin büyük bir rol oynadığını örneklerle açıklamayı başarmışlar. Bu nedenle size yol göstereceğini düşünüyorum. Bu konu hakkında kafanızda hala sorular varsa ve yardım edebileceğim herhangi bir şey olursa yorum olarak bana yazmayı unutmayın. 
Özel sorularınızı daedmier@gmail.com dan ileterek bana ulaşabilirsiniz. Umarım sizin için faydalı bir yazı olmuştur. Hepinize tercih döneminde iyi şanslar diliyorum. Hayallerinizi gerçekleştirmeniz dileğiyle...



0 yorum